زیباترین رستوران‌های دنیا

10 تا از زیباترین رستوران‌های دنیا – رستوران‌هایی شگفت‌انگیز

رستوران‎‌های شگفت‌انگیزی در سرتاسر جهان وجود دارد. اما برخی از آن‌ها به‌قدری زیبا هستند و از معماری اصیلی برخوردارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. در این‌جا به ده‌تا از زیباترین رستوران‌های دنیا اشاره می‌کنیم.

10. Mugaritz، رنتریا، اسپانیا

از بیرون، موگاریتز ممکن است به‌صورت فریب­‌دهنده‌­ای ساده به‌نظر برسد؛ این رستوران در کلبه‌ای روستایی‌­­ که زیر سایبانی سبز است قرار دارد. ولی ظاهر ساده آن‌را  به منظور کلاس پایین در نظر نگیرید.

داخل رستوران بسیار هوشمندانه طراحی شده‌است که به شما حس روستایی مدرن و دنج می‌دهد. این رستوران از منظره‌­های خیره‌­کننده‌­­ی اطراف شهر نیز برخوردار است.

سرآشپز آندونی لوییس آدوریز (Andoni Luis Aduriz) از بهترین­ غذاهای “از مزرعه تا میز” را به شما پیشنهاد می‌­دهد. این تجربه جذاب حسی شبیه به یک تعطیلات اطراف شهر در سطح بالا را به مهمانان می‌دهد.

موگاریتز

9. Hakkasan، بورلی هیلز، ایالات متحده آمریکا

حکاسان می‌­تواند یکی از جذاب­‌ترین رستوران­‌هایی باشد که تا به‌حال دیده‌­اید. طراحی داخلی آن به‌صورتی است که بیشتر به یک کلوب شبانه شباهت دارد. شیخ منصور بن زاید ال نهیان (Sheikh Mansour bin Zayed al Nahyan)، شاهزاده ابوظبی، صاحب این رستوران می‌باشد.

این مکان بی‌­شک سلطنتی طراحی شده‌­است. از نوارهای نئونی گرفته تا فضای غذاخوری‌­ها که بسیار مدرن و امروزی تزئین شده‌است.

منو آن بیشتر از غذاهای کلاسیک تشکیل شده‌است. فضای رستوران نیز کمی تاریک به‌نظر می‌­رسد ولی شما خوب دقت کنید، شاید یکی از کارداشیان‌­ها یا حتی گوردن رمزی که یکی از مشتریان همیشگی این رستوران هستند را ببینید.

حکاسان

8. برج دوشیزه، استانبول، ترکیه

برج دوشیزه اصلی در واقع در سال 1110 ساخته شده‌است. براساس افسانه‌ه­­ای قدیمی این برج توسط یک پادشاه برای محافظت از دختر دوست­‌داشتنی‌­اش بنا شد. چون طبق پیشگویی، دختر او در تولد 18 سالگی‌­اش توسط نیش مار می­‌­مرد.

در روز تولد او پیشگویی درست از آب در آمد. گفته شده‌است که دختر بیچاره در آغوش پدرش و در بالاترین نقطه برج از دنیا رفت. امروزه این برج از لحاظ آفت کنترل شده‌است و به عنوان یک رستوران منحصر‌به‌فرد استفاده می‌­شود. این رستوران چشم‌­اندازی شگفت­‌انگیز و وسیع از شهر و دوران بیزانس را در اختیار شما قرار می‌­دهد.

برج دوشیزه

7. L’Opera، پاریس، فرانسه

مانند بهترین غذاهای فرانسوی، معماری L’Opera توسط ادیل دک (Odile Decq) را می‌­توان زیبا اما وسوسه‌­انگیز، توصیف کرد. از فرش‌­ها و لوازم قرمز مخملی گرفته تا سقف­‌های شیک. این رستوران باشکوه، شیک و مدرن و تمامی دیگر صفاتی که وقتی در پاریس هستید به ذهن شما می­‌رسد، است.

منو غذاها فرانسوی است و البته شام آن به شما این حس را می­‌دهد که انگار صحنه‌­ای از فیلمی را می­‌بینید که در آن دو غریبه زیبا بعد از جشن عاشق هم می‌­شوند.

لپرا

6. کاخ دریاچه‌­ای تاج، ادایپور، هند

مهمانان این هتل پر زرق و برق، دعوت می‌­شوند تا از رستوران سنتی خارج شده و در تراس موار (Mewar Terrace) غذای خود را میل کنند. این فضا دارای چشم‌اندازی از کاخ‌­های منسون (Monsoon) و شهر و همچنین دریاچه پیچولا (Pichoola) است.

از آنجایی که مهمان‌­ها می‌­توانند با سرآشپز منیش (Manish) در درست‌­کردن غذایشان همکاری کنند، منو تغییرپذیر است.

تاج

5. توری توری، پلانکو، مکزیک

توری توری طراحی‌شده توسط معمار میشل روخکیند (Michel Rojkind)، از لحاظ بصری هم در داخل و هم در بیرون خیره کننده است. این رستوران از بافتی بسیار مدرن تشکیل شده‌است. روخکیند با این طرح قصد داشت پیچک­‌هایی که دیوار را احاطه کرده‌­اند، نشان دهد. همچنین هر اتاق از یک عنصر زمینی از جمله چوب و چمن تشکیل شده‌­است.

منو آن شامل سوشی با کمی تغییر است. به طوری‌­که سوشی استاندارد در کنار نمونه جذاب و جدید به صورت کلاسیک ارائه می‌­شود.

توری

4. La Maison 1888، دا نانگ، ویتنام

سرآشپز مایکل روکس (Michael Roux)، اولین رستوران خود را در آسیا و در یک عمارت فرانسوی باز کرد. La Maison در کنار تپه‌­ای قرار دارد که به مهمانان منظره‌­ای شگفت­‌انگیز از آب را ارائه می‌­دهد. اتاق‌­های غذاخوری مختلف با وسایلی از سرتاسر دنیا تزئین شده‌است. به این دلیل ممکن است که فراموش کنید تا به بیرون رستوران نگاهی بیندازید.

منو آن جهانی و ترکیبی از غذاهای کلاسیک فرانسوی با غذاهای مدرن آسیایی است. قطعا برای شما تجربه‌­ای جدید و حیرت‌­انگیز در زمینه غذا خواهد بود.

میزون

3. Le Louis XV، مونت کارلو، موناکو

سرآشپز آلاین دوکاسه (Alain Ducasse)، در شرط­‌بندی با شاهزاده رانیر سوم (Ranier III) این رستوران را راه‌­اندازی کرد. به‌طوری‌که شاهزاده بر این باور بود که امکان ندارد تا چهارسال سه ستاره میشلین بدست آورد. اما شاهزاده اشتباه کرد و یکی از بزرگترین رستوران­‌های جهان متولد شد.

غذای این رستوران فرانسوی و کلاسیک است. فضای داخلی آن با وجود کریستا‌ل­‌هایی که روی سقف برق می‌­زنند، چیزی کمتر از حیر‌ت‌­انگیز نیست. این رستوران قطعا می‌تواند تجربه شاهانه‌­ای برای شما باشد.

لوییس

2. چهارفصل، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

این مکان مدرن براستی شبیه به موزه و رستوران است. این رستوران در سال 1959 باز شده‌است. نمای ساختمان توسط یکی از سوپراستارهای معماری مایلز ون ده روهه (Miles van der Rohe)  و فضای داخلی آن توسط فیلیپ جانسون (Phillip Johnson) طراحی شده‌است.

هدف آن‌­ها ایجاد یک فضا با ترکیبی از هنر، معماری و غذا بود تا یک تجربه به یادماندنی را در خاطر همه بگذارد. این رستوران به عنوان نشان اختصاصی نیویورک در سال 1989 شناخته شد و حتی ظروف شیشه­‌ای و صندلی‌های آن در نمایشگاه‌های موزه قرار دارد.

از مهمانان چهارفصل در مقابل پرده‌ی پیکاسو که دو سالن غذاخوری را به هم مرتبط کرده‌است، پذیرایی می‌­شود. هرچند این پرده در معرض خطر قرار دارد.

این رستوران قطعا یکی از نمادهای معماری آمریکایی است و باید توسط افرادی که به هنر نو و غذای نو اهمیت می‌­دهند، در نظر گرفته شود.

چهارفصل

1. رستوران زیردریایی Ithaa، جزیره کنراد رانگالی مالدیو، مالدیو

برای ورود به این رستوران باید مسیر غیرعادی را طی کنید. ابتدا باید وارد جت شوید و از پله‌های آن پایین بروید تا به رستوران زیردریایی ایتها برسید. منظره این رستوران از آبی شفاف و منحصربه‌فرد اقیانوس تشکیل شده‌است.اگر می‌خواهید حس یک پری‌دریایی را داشته باشید به این رستوران بروید. منو این رستوران نیز از غذاهای مدرن اروپایی تشکیل شده است.

مالدیو

امتیاز: 4.6 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.