راهنمای محلی توکیو

راهنمای محلی توکیو: سفری به شلوغی های رنگارنگ و مرکز تکنولوژی کشور ژاپن

همان طور که می‌دانید، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای جهان، توکیوی بزرگ دارای پیشینه‌ای پربار و خانه بزرگ‌ترین جمعیت شهری روی زمین است. یک کلانشهر گسترده که با ترکیبی از سنت باستانی و تجمل مدرن در میان شهرهای پیشرفته جهان خودنمایی می‌کند. در ادامه با راهنمای محلی توکیو: سفری به شلوغی های رنگارنگ و مرکز تکنولوژی کشور ژاپن همراه ما باشید. قبل از رفتن به این شهر با هر آن چه که باید بدانید، آشنا شوید و سفر بی‌دردسری را تجربه کنید.

راهنمای محلی توکیو

راهنمای محلی توکیو

پس از تلاش موفقیت آمیز برای میزبانی المپیک 2020، پایتختی که قبلا اِدُو (Edo) نام داشت، این شهر با سیستم حمل و نقل عمومی فوق العاده کارآمد، تعدد رستوران‌هایی که بیشتر از مجموع شهرهای پاریس و نیویورک ستاره‌های میشلین دریافت کرده‌اند، سطح بالایی از امنیت عمومی و چهار فصل متمایز که از همه آن‌ها می‌توان لذت برد، مقصدی عالی برای سفر بعدی شماست. راهنمای محلی توکیو را در ادامه می‌خوانید:

بهترین زمان برای سفر به توکیو

توکیو دارای چهار فصل متمایز است. در حالی که در پایتخت به ندرت برف می‌بارد، رطوبت هوا در ماه‌های ژانویه و فوریه ممکن است باعث شود شما هوا را سردتر از آن چه دماسنج نشان می‌دهد، احساس کنید و از طرفی آسفالت و بتن شهر در طول تابستان، گرمای سوزانی دارد. فصل بارانی ژاپن با نام «سویو» (Tsuyu) در اوایل تابستان شروع می‌شود و با نم نم باران ملایمی که دارد، یادآور سیاتل یا لندن است. ماه سپتامبر در اواسط پاییز، طوفان‌های شدید اقیانوسی در این شهر شروع می‌شوند که با خود بادهای شدید به همراه دارند.

راهنمای محلی توکیو - بهترین زمان برای سفر به توکیو - Tsuyu

شکوفه‌های گیلاس در ماه‌های مارس و آوریل باز می‌شوند و در کنار ماه می، زمان بسیار خوبی برای بازدید از این شهر هستند. در این ماه‌ها دمای هوا در روز به طور متوسط ​​23 درجه سانتیگراد با رطوبت کم و روزها عمدتا آفتابی است و شما می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. به یاد داشته باشید که گران‌ترین فصل سفر به ژاپن در هفته طلایی سال (آخرین هفته در آوریل و هفته اول ماه می) و آغاز سال نو است. به این دلیل که همه ساکنان توکیو به شهرهای خود بازمی‌گردند تا سال جدید را در کنار خانواده خود بگذرانند و شهر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد!

بهترین زمان برای سفر به توکیو - Sakura

رفت و آمد در شهرها و روستاها

توکیو دو فرودگاه بین‌المللی دارد: هانِدا (Haneda) و ناریتا اینترنشنال (Narita International). فرودگاه بزرگ‌تر ناریتا است که در 36 مایلی مرکز توکیو در همسایگی استان چیبا قرار دارد. از این فرودگاه می‌توانید به راحتی توسط انواع قطار و اتوبوس (یا تاکسی بسیار گران قیمت) به مرکز شهر دسترسی داشته باشید. هانِدا، بزرگ‌ترین فرودگاه داخلی ژاپن، در مجاورت خلیج توکیو واقع شده است و اندازه نسبتا کوچکی دارد. همچنین موقعیت آن طوری است که راحتی بیشتری برای رسیدن به آن جا دارید؛ اما در عین حال تعداد پروازهای آن کمتر و قیمت‌های بالاتری دارد.

راهنمای محلی توکیو - رفت و آمد در شهرها و روستاها - سفر برون شهری توکیو

توکیو یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در جهان را دارا است به طوری که شهر توسط راه آهن شهری و خصوصی، مترو، اتوبوس و تاکسی تصرف شده و می‌توانید به راحتی به هر مکانی برسید.

رفت و آمد در شهرها و روستاها - سفر درون شهری توکیو

جاذبه‌های گردشگری مهم

یکی از فعالیت‌های محبوبی که مردم در تعطیلات آخر هفته تابستان یا پاییز به سراغ آن می‌روند و شما به عنوان یک گردشگر نباید آن را از دست بدهید، سوار شدن روی یکی از کشتی‌هایی است که بین «آساکوسا» (Asakusa)، «هاماماتسوچو» (Hamamatsucho)، و «اودایبا» (Odaiba) حرکت می‌کنند. این گردش یک روش عالی برای دیدن ضلع شرقی شهر است.

راهنمای محلی توکیو - جاذبه‌های گردشگری مهم

غذاها و نوشیدنی‌های محلی

«بیگ میکان» (Big Mikan) به عنوان پایتخت آشپزی جهان بهشتی از ​​غذاخوری‌های لذیذ است که تعدد و تنوع گیج کننده‌ای از غذاهای منطقه‌ای ژاپن را ارائه می‌دهد. قیمت وعده‌های غذایی از چند صد ین تا عددی که ممکن است شما را ملزم به گرفتن وام بانکی کند، متغیر است.  توکیو 230 رستوران فوق العاده با «ستاره‌های میشلین» دارد و 80,000 رستوران شگفت انگیز در این شهر وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها هر غذای متنوعی را از سراسر جهان امتحان کنید. رستوران «کوینتسنس» (Quintessence) دارای سه ستاره میشلین، واقع در محله شیروکانه دای (Shirokanedai) توکیو، برترین رستوران این شهر است. در کنار خوراکی‌ها، بد نیست همچنین انواع نوشیدنی‌های بی‌نظیر محلی این شهر را نیز امتحان کنید.

راهنمای محلی توکیو - غذا و نوشیدنی‌های محلی

فرهنگ مردم

توکیو مکان‌های زیادی برای کاوش در صنایع دستی، فرهنگ و آداب و رسوم سنتی مردم این شهر دارد. محله‌های خاص این شهر جنبه‌های متنوعی از فرهنگ ژاپنی را به نمایش می‌گذارند. برای مثال: «آساکوسا» (Asakusa) به عنوان منطقه معبد، «شیبویا» (Shibuya) به عنوان پاتوق مناسب برای نسل جوان و «شیموکیتازاوا» (Shimokitazawa) به عنوان کانون موسیقی شهر شناخته می‌شوند.

راهنمای محلی توکیو - فرهنگ مردم ژاپن

برای اطلاع از تاریخ توکیو از «موزه ادو توکیو» (Edo Tokyo Museum) در «ریوگوکو» (Ryogoku) بازدید کنید و در نهایت سفری کوتاه به بازار «سوکیجی» (Tsujiki) داشته باشید.

Edo Tokyo Museum موزه ادو توکیو ژاپن

نظر شما درباره راهنمای محلی توکیو چیست؟ شما درباره این کشور پرهیاهو چه اطلاعاتی دارید؟ اگر تجربه سفر به این شهر پیشرفته را دارید، دیدگاه‌ها و تجربیات ارزشمندتان را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Afar

امتیاز: 4.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.