ترمیم مو

ترمیم مو : راهکارهای خانگی و ساده برای ترمیم موهای آسیب‌دیده

همانطور که می‌دانید رنگ کردن موها، شستن زیاد موها، خشک کردن بیش از حد و بستن محکم موها باعث آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. اما با مراقبت و ترمیم مو ، برخی از درمان‌های خوب خانگی و البته با کمی صبر و حوصله، می‌توانید موهای آسیب دیده خود را به حالت قبلی بازگردانید. در واقع موها بسیار نرم و شکننده هستند و این موضوعی است که شاید آن را فراموش می‌کنیم.

راهکارهایی ساده برای ترمیم مو

فاصله زمانی رنگ کردن موها را بیشتر کنید

رنگ کردن موها، اصلی‌ترین عامل آسیب دیدن آن‌ها است در نتیجه پس از رنگ کردن باید به ترمیم مو بپردازید. در واقع شاید بهتر باشد از رنگ کردن زیاد موها خودداری کنید یا فاصله‌ی زمانی رنگ کردن موها را بیشتر کنید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد شود. نکته این است که هرچه بیشتر موهای خود را رنگ کنید، بیشتر آسیب می‌بینید. شاید فاصله انداختن بین رنگ کردن موها باعث رشد ریشه‌ها یا بد رنگ شدن موها شود اما در نهایت موجب ترمیم مو خواهد شد.

موهای خود را کمتر بشویید

شامپوها، روغن‌های طبیعی را از موهای شما جدا می‌کنند و این موضوع در موهای رنگ شده بیشتر باعث آسیب خواهد شد. در نتیجه سعی کنید فقط یک یا دوبار در هفته موهای خود را بشویید. در این میان انتخاب شامپو نیز موثر است و خوب است که از شامپویی متناسب با موهایتان استفاده کنید.

از محکم بستن موها خودداری کنید

ترمیم مو

شاید محکم بستن موها در مدل‌های مختلف، شما را زیباتر کند و ظاهر موهایتان را بهتر کرده باشد؛ اما قطعا باعث آسیب موهایتان خواهد شد. در واقع با محکم بستن و کشیده شدن موها شاهد شکستگی آن‌ها خواهید بود. در نتیجه سعی کنید موهای خود را باز بگذارید یا موهایتان را شل ببندید.

زمانی که موها خیس یا مرطوب است آنها را شانه نکنید

موهای خیس و مرطوب به شدت شکننده و حساس هستند در نتیجه باید از شانه کردن موها در این حالت خودداری کنید. در چنین شرایطی شانه کردن موها بسیار سخت است زیرا موها گره خورده‌اند و با شانه کردن باعث ریزش مو و کنده شدن آن‌ها خواهید شد. اگر نیاز دارید که فورا گره‌های موهایتان را در حالت خیسی مو باز کنید؛ بهتر است که اینکار را به آرامی با دست انجام دهید. در نهایت برای ترمیم مو باید صبر کنید تا کاملا خشک شوند و سپس شانه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین نوع برس برای موهای شما چیست؟ چه برسی را برای موهایمان انتخاب کنیم؟

هفته ای یک بار از نرم کننده مو استفاده کنید

نرم‌کننده‌های مختلف مو می‌توانند رطوبت مورد نیاز و درخشش لازم را به مو بازگردانند. اما نباید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کنید. همچنین می‌توانید از نرم‌کننده‌های خانگی با ترکیبی از سرکه سیب، عسل و تخم مرغ استفاده کنید.

موهای خود را با احتیاط خشک کنید

ترمیم مو

همانطور که اشاره کردیم موها در حالت خیس بسیار شکننده هستند. در نتیجه باید حتما آن‌ها را خشک کنید. اما توجه داشته باشید که خشک کردن موها باید بسیار با دقت صورت گیرد. هرگز برای خشک کردن موها، آنها را در حوله نپوشانید. در واقع باید به کمک حوله به آرامی موها را نوازش کنید تا موها خشک شوند. در این حالت موها هرگز گره نخواهند خورد.

بیشتر بخوانید: خشک کردن موهای خیس و صاف کردن موهای مرطوب خوب است یا بد؟

صبور باشید

ترمیم مو در یک روز و یک لحظه اتفاق نمی‌افتد بلکه به مرور زمان رخ می‌دهد. در نتیجه باید صبور باشید و اجازه دهید تا موهایتان به مرور بهبود یابند و به حالت اولیه‌ی خود بازگردند.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون👌🏼☘
    با اجازه شما 2 تا نکته رو هم من اضافه می‌کنم:
    اول اینک برای کسانی ک عادت ب رنگ کردن مو دارن توصیه میشه موهاشون رو با فاصله از ریشه رنگ کنن تا آسیب کمتری داشته باشه. مخصوصا برای دکلره میتونن از ایده‌های مختلفی استفاده کنن تا ب ریشه ها آسیب نرسه. مثل انواع لایت و آمبره
    دوم هم استفاده از روغنهای تقویتی و ماسکهای خونگی با مواد طبیعی هستش ک کمک خیلی زیادی ب تقویت موها میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.