4G در ماه

ناسا در حال راه‌اندازی یک شبکه تلفن همراه 4G در ماه است

در حالی که اینترنت 5G در سیاره زمین در حال گسترش است، اینترنت 4G در ماه راه‌اندازی خواهد شد. یک شرکت ارتباطات فنلاندی روز دوشنبه اعلام کرد که ناسا، نوکیا را برای ساخت اولین شبکه تلفن همراه 4G در ماهواره زمین انتخاب کرده است. ناسا در یک پست وبلاگ خود گفت که 14.1 میلیون دلار به نوکیا اعطا کرده است.

اینترنت 4G در ماه

آزمایشگاه Bell که آزمایشگاه صنعتی این شرکت است، تجهیزات خود را برای کمک به ساخت شبکه اینترنتی در ماه به ناسا ارائه می‌دهد تا این پروژه در اواخر سال 2022 راه‌اندازی شود. نوکیا در بیانیه مطبوعاتی گفت: “این راه حل به ویژه برای مقاومت در برابر شرایط سخت پرتاب و فرود در ماه و کار در شرایط شدیدا سخت فضا طراحی شده است.”

4G در ماه

طبق برنامه آرتمیس، ناسا قصد دارد فضانوردان را تا سال 2024 برای اولین بار در پنج دهه گذشته به ماه بفرستد و به دنبال آن “تا سال 2028” حضور انسانی به صورت “پایدار” در ماه رخ خواهد داد. نوکیا همچنین اعلام کرده است که شبکه 4G این امکان را برای فضانوردان فراهم می‌کند تا فعالیت‌های زیادی از جمله برقراری تماس صوتی و تصویری، ارسال داده‌های مهم و استقرار محموله‌ها را انجام دهند. این پروژه در آینده امکان ارائه‌ی اینترنت 5G را نیز در ماه فراهم خواهد کرد.

به گفته‌ی ناسا این سیستم شبکه‌ی جدید در ماه می‌تواند ارتباطات در سطح ماه را تا فواصل بیشتر، افزایش دهد و سرعت بالایی را به ارمغان آورد. از سوی دیگر این شبکه اطمینان بالایی خواهد داشت و روند جدیدی ار تحقیقات در سطح را ماه را به وجود می‌آورد. از سوی دیگر این فرصت خوبی برای نوکیا بوده تا برای قراردادهای سودآورد 5G هواوی در چین و Ericsson در سوئد رقابت کند و شانس پیروزی برای این شرکت بسیار بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پروژه‌های جدید ایلان ماسک در راستای فضاپیمای جدید برای رفت و آمد به ماه
بیشتر بخوانید: ناهنجاری فلزی در اعماق ماه: اکتشاف جدید دانشمندان در کیلومترها پایین‌تر از سطح سیاره
بیشتر بخوانید: ماه خود را چقدر می‌شناسید: دانستنی‌های علمی کره ماه از گذشته تا به امروز

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.