بیشترین مصرف سیگار

بیشترین مصرف سیگار متعلق به کدام کشورها است؟ (لیست 10 کشور اول کشیدن سیگار)

در کشورهایی چون ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر میزان مصرف سیگار نسبت به گذشته کاهش یافته است اما این نرخ همچنان در برخی کشورها بسیار بالا بوده است. براساس یک آمار تقریبی، بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان هنوز سیگار می‌کشند که این آمار در واقع 15 درصد جمعیت جهان است. بر اساس برآوردها، سیگار کشیدن باعث مرگ 6 میلیون نفر در هر سال می‌شود. در این مطلب به معرفی 10 کشور با بیشترین مصرف سیگار خواهیم پرداخت که بیشترین آمار مرگ و میر بر اساس سیگار را دارند.

بیشترین مصرف سیگار در کدام کشورها است؟

قبل از هر چیزی باید بگوییم که 60 درصد سیگاری‌های جهان در کشورهای درحال توسعه زندگی می‌کنند. از سوی دیگر چین حدود یک سوم سیگارهای جهان را تولید و مصرف می‌کند. بر اساس آمار، در چین هر سال، 2043 سیگار به ازای هر فرد بزرگسال (افراد بالای 15 سال) مصرف می‌شود و این آمار بسیار بالا است. میانگین جهانی آمار مصرف سیگار هم به ازی هر نفر 1083 سیگار در سال مصرف می‌شود. در سال 2016 بیش از 5.7 تریلیون سیگار در سراسر جهان مصرف شد. در ادامه با لیست 10 کشور اول بر اساس بیشترین مصرف سیگار آشنا شوید.

بیشترین مصرف سیگار

۱۰) سوریه

جنگ همیشگی در سوریه آثار بسیار بدی در این کشور داشته و این کشور را در لیست خطرناک‌ترین و حتی غمگین‌ترین کشورهای جهان قرار داده است. از سوی دیگر اکنون شاهد آمار وحشتناک مصرف سیگار در این کشور هستیم. میانگین مصرف سیگار در سوریه در سال 2000 به 2791 سیگار به ازای هر فرد بزرگسال رسید. قوانین ضعیف و درآمد پایین مردم باعث شد تا وابستگی به دخانیات در مردم افزایش یابد.

۹) روسیه

روس‌ها چندین دهه به شدت سیگار کشیدند، اما دولت در سال‌های اخیر دست به اقدام‌های مختلفی زد تا بتواند میزان مصرف سیگار را کنترل نماید. چند سال قبل سیگار کشیدن افراد در رستوران‌ها و کافه‌های مسکو ممنوع شد. همچنین تبلیغات تنباکو نیز در این کشور ممنوع شد. باید بگوییم که اکنون بر اساس آمار در روسیه به ازای هر فرد بزرگسال، 2295 سیگار مصرف می‌شود و هنوز آمار مصرف سیگار این کشور بالاست.

۸) اردن

اردن هم مانند سوریه یکی از کشورهای وابسته به دخانیات در جهان است. در این کشور عربی فقر و بیکاری نسبتا بالا بوده در نتیجه آمار مصرف سیگار افزایش یافته است. در اردن نرخ سیگار کشیدن در هر سال به میزان 2306 سیگار به ازای هر نفر است که این کشور را در جایگاه هشتم جهان قرار داده است.

۷) جمهوری چک

اکثر کشورهای اروپایی قوانین سختگیرانه‌ای برای مبارزه با سیگار کشیدن را اجرا کرده‌اند، اما برخی از آنها همچنان در اروپا بیشترین مصرف سیگار را دارند. در جمهوری چک میانگین مصرف سیگار 2427 سیگار به ازای هر بزرگسال در سال است. این کشور نیز آخرین عضو اتحادیه اروپا بود که سیگار کشیدن را در بارها، کافه ها و رستوران‌ها ممنوع کرده است تا آمار مصرف سیگار را کاهش دهد.

۶) بلژیک

نرخ سیگار کشیدن در بلژیک در سال‌های اخیر کاهش یافته است. اما این یکی از بزرگترین کشورهای سیگار کشیدن در جهان است که به طور میانگین سالیانه 2440 سیگار به ازای هر بزرگسال مصرف می‌شود. حدود 23 درصد بلژیک در سن 15 سالگی سیگاری هستند. با اینکه در این کشور سیگار کشیدن در رستوران‌ها و کافه‌ها ممنوع شده اما همچنان آمار مصرف سیگار در کشور بالا است و مردم همچنان قوانین مربوط به سیگار را زیر پا می‌گذارند.

۵) آلبانی

طبق برآوردها، حدود 40٪ آلبانی ها سیگاری‌هایی هستند که به طور منظم سیگار می‌کشند. آنها سالانه بیش از 300 میلیون یورو برای محصولات تنباکو مصرف می‌کنند. این کشور قوانین سختگیرانه ضد قاچاقی دارد که این قوانین اجرا نمی‌شوند. در آلبانی به طور متوسط​​ 2491 سیگار به ازای هر بزرگسال در سال دود می‌شود. آلبانی همچنین تولیدات جعلی سیگار را با عنوان Made in Egypt صادر می‌کند و آنها را به کشورهای آفریقای شمالی می‌فروشد.

۴) مقدونیه

حدود 46 درصد از جمعیت بزرگسال مقدونیه به طور منظم سیگار می‌کشند. این کشور چند سال پیش قوانین ضد قاچاق را اعمال کرد، اما سیگاری‌ها شروع به مقاومت در برابر ممنوعیت کردند. در سال 2017، حزب حاکم، لایحه‌ای را برای لغو ممنوعیت سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ارائه کرد. سیاستمداران اظهار داشتند که قوانین ضد سیگار نه تنها به صنعت توریستی کشور آسیب می‌رساند بلکه حقوق فردی سیگاری را نیز نقض می‌کند. در مقدونیه به طور متوسط​​ 2491 سیگار به ازای هر بزرگسال در سال دود می‌شود.

۳) بلاروس

بلاروس سومین کشور با بیشتری مصرف سیگار در این سیاره است که سالانه 2911 سیگار به ازای هر بزرگسال مصرف می‌شود. حدود نیمی از مردان بالغ و 10٪ دختران در بلاروس سیگاری‌های شدید هستند. سیگار کشیدن حتی در میان کودکان زیر 14 سال نیز شایع است. یک سوم افراد سیگاری بیش از یک بسته سیگار در روز می‌کشند. به دلیل قیمت‌های نسبتا پایین و نرخ مالیات پایین تنباکو، بلاروس بزرگترین منبع سیگار غیر قانونی در اروپا است.

۲) لوکزامبورگ

در حالی که شمار افراد سیگاری در لوکزامبورگ در سال‌های اخیر سقوط کرده است، اما بنیاد سرطان این کشور دریافته است که سیگار کشیدن در میان بزرگسالان 18 تا 24 ساله به طور پیوسته افزایش می‌یابد. حدود 23 درصد مردان بالغ و 18 درصد زنان در این کشور سیگاری هستند. لوکزامبورگ سیگار کشیدن را در مکان‌های عمومی در سال 2014 ممنوع کرد، اما هنوز هم یکی از مراکز اصلی مصرف سیگار به حساب می‌آید. در این کشور به طور متوسط سالانه 6330 سیگار به ازای هر بزرگسال مصرف می‌شود.

۱) آندورا

اما جایگاه اول این لیست به کشور آندورا اختصاص یافته است. در آندورا به طور متوسط سالانه 6398 سیگار به ازای هر بزرگسال مصرف می‌شود. در نتیجه تاج سیگار جهان به این کشور تعلق دارد. آندورا یک پناهگاه برای خرید غیر قانونی سیگار است، به این معنی که مردم محلی می‌توانند سیگار را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری از سایر کشورها خریداری کنند. کشاورزان تنباکو نیز بیش از 8 درصد از زمین‌های کشاورزی این کشور را تشکیل می‌دهند در نتیجه سیگار و دخانیات به مقدار زیادی در این کشور تولید می‌شود.

امتیاز: 4.4 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۱ دیدگاه

  1. Avatar alir گفت:

    سیگار مشکل نیست مشکل اعتیاد به سیگار است وگرنه بسیار هم دوست داشتنی هست.

  2. Avatar پرهام گفت:

    من همیشه سیگار می کشم و سیگار کشیدن را هیچ عیبی نمی بینم درضمن از نظر بنده سیگار کشیدن به مرد جذابین خاصی میده.

    • Avatar unknow گفت:

      بورو ریه های افراد سیگاری که مردنُ ببین بعد بیا همچین .. بزن
      جذابیت ریشونُ ببین

      روی پاکت سیگار هم زده ریرو داغون می کنه و حتی خیلی ها بدنشون در برابر سیگار مقاومت نکرده و مثلا بعد ده سال سیگار کشیدن مردن

    • Avatar معصومه گفت:

      من بچه بودم با خودم میگفتم مردی که سیگار نکشه مرد نیست. هنوزم همون تفکر رو دارم🤣

  3. Avatar آغوش باز و یک لبخند گفت:

    مگه غیر از ایران و جهان سیارات دیگه هم سیگار میکشن که میگین بخصوص در ایران و جهان 😐

  4. Avatar محسن گفت:

    من که طرفدار سیگار هستم و همیشه سیگار می‌کشم چون خیلی حال میکنم و آرامبخش خیلی خوبیه،،،درضمن در انگلیس،آمریکا و اروپا هم خیلی ها سیگار میکشند.

    • Avatar zzz گفت:

      چه تفاهمی با حکومت ایران داری! اونا هم خیلی دوس دارن مردم سیگار و خیلی چیزای دیگه بکشن!

    • Avatar حامد گفت:

      بکش داداش.بکش تا کش بیاد .خداروشکر که مضر بودن سیگار ثابت شدست و امروزه برا همون ارو\ایی و آمریکایی هاهم یک کار نادرسته.ندیده بودم کسی به سیگاری بودنش اینقدر افتخار کنه.حتما خیلیم کتاب میخونی نه.حتما خیلیم مدافع حقوق بشر و حیوانات هستی نه؟

  5. Avatar یوسف گفت:

    برای اولین بار خوبه که اسم ایران تو لیست نیست. البته تو ایران هم سیگاری روز به روز بیشتر می شه. مخصوصا نوجوونا ازین کافه به اون کافه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.