7 قانون برای ادامه زندگی پس از جدایی، به گفته کارشناسان روابط

در این مطلب به قوانینی می‌پردازیم که اگر پس از جدایی آن‌ها را دنبال کنید راحت‌تر شرایط را پشت سر می‌گذارید. پایان یک رابطه سخت‌ترین کار است و از نظر احساسی خسته کننده، استرس زا و دلخراش است. وقتی در میان گریه‌ها، اضطراب و حرف‌های بی‌پایانی که در مورد رابطه با دوستانتان می‌زنید،به سر می‌برید، گویی زنده ماندن بعد از جدایی غیرممکن است. در حالی که هر کس این تجربه را متفاوت پردازش می‌کند، مهم است که یاد بگیرید چگونه پس از پایان یک رابطه ادامه دهید – نه تنها برای سلامت عاطفی‌تان، بلکه همچنین برای ملاقات با شخصی که در آینده مناسب‌تر است، آماده شوید.

در اینجا ما راه‌های مناسب برای کنار آمدن با جدایی، حرکت رو به جلو و همچنین انتخاب‌ها و رفتارهایی را که باید از آن اجتناب کنید، با شما به اشتراک می‌گذاریم. یک نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که روزهای روشن‌تری در راه است.

جدایی از رابطه

ادامه زندگی پس از جدایی:

1. سوگواری کنید

مانند مرگ یک عزیز، پایان یک رابطه مستلزم عزاداری و سوگواری است. شما فردی را که عمیقاً به او اهمیت می‌دهید رها می‌کنید و کاخ تصوراتتان با آن شخص فرو می‌ریزد. گاهی اوقات به طور ناگهانی دلتنگ او می‌شوید که می‌تواند باعث غم و اندوه شما شود. بودن در غم و اندوه برای پایان یافتن یک رابطه اشکالی ندارد.

به خودتان اجازه دهید رنج بکشید. همه چیز را از نظر احساسی بیرون بریزید تا بتوانید ادامه دهید. زمان‌های خوبی که با آن شخص گذرانده‌اید را به یاد آورید، آنها را به خاطر آنچه که بوده‌اند بپذیرید و به خودتان اجازه دهید که برای همه آن‌ها گریه کنید. اگر این اندوه را نگه دارید، روند حرکتتان را به تاخیر می‌اندازید.

2. خود را سرزنش نکنید

به یاد داشته باشید که در پشت روابط، دو نفر با دیدگاه‌های متفاوت وجود دارند، دو طرفی که مرتکب اشتباه شده‌اند، دو انسان که به اندازه کافی با هم تطابق ندارند تا رابطه را ادامه دهند. هر چقدر هم که سرزنش خودتان وسوسه انگیز باشد، راه سالمی برای کنار آمدن با جدایی نیست. سعی کنید هر کدام خود را مسئول بدانید و به اشتباهات خود اعتراف کنید – بدون اینکه خود را سرزنش کنید.

احساس گناه یا عصبانیت طبیعی است، اما هیچ کدام ما در رابطه، کامل نیستیم و باید بدانید آنچه که در نهایت منجر به جدایی می‌شود ناسازگاری است.

سعی کنید به افکاری مبنی بر اینکه شما هرگز لیاقت آن شخص را نداشتید یا آنها هرگز لیاقت شما را نداشتند، دامن نزنید. به خود یادآوری کنید که این یک خیابان دو طرفه بوده‌است. زمانی که بتوانید این موضوع را بپذیرید، می‌توانید با این واقعیت روبرو شوید که روزی بدون آنها هم خوشحال خواهید بود.

3. روتین و محیط خود را تغییر دهید

ایجاد تغییرات ظریف و در عین حال مؤثر در روتین و محیط روزانه می‌تواند دیدگاه تازه‌ای به شما بدهد. می‌توانید با تغییرات کوچک شروع کنید. به عنوان مثال، در مکان‌هایی که قبلاً با هم می‌رفتید – مانند رستوران‌ها، پارک‌ها و… رفت و آمد نکنید. اگر با هم برای پیاده روی روزانه یا دویدن به پارک رفتید، مدتی به پارک دیگری بروید یا مسیر دیگری را انتخاب کنید. با گذشت زمان، می‌توانید به مناطق و مکان‌هایی که شما را به یاد شریک قبلیتان می‌اندازد، برگردید، اما باید این تغییرات را قبل آن انجام دهید.

4. با آن‌ها در ارتباط نباشید

شما نمی‌توانید استوری‌های اینستاگرام آنها را تماشا کنید و احساس ناراحتی و فشار نکنید. یکی از قوانین اساسی جدایی، قطع ارتباط در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است. اگرچه این سخت‌ترین کاری است که انجام می‌دهید، همچنین می‌توانید شماره تلفن آن‌ها را حذف کنید تا در هنگام بی‌حوصلگی یا در شرایطی خاص وسوسه نشوید که به آن‌ها پیام دهید. هرچه فاصله بیشتری بین خود و پارتنر سابقتان ایجاد کنید، سریعتر در مسیر بهبودی قرار می‌گیرید.

5. خودتان را مشغول کنید

زمان آن است که چیزهای سرگرم‌کننده‌ای را به تقویم خود اضافه کنید – رویدادها، کلاس‌ها و گردش با دوستان. ولی نباید با سرگرمی‌های جدید زیاده‌روی کنید،. یک ذهن بیکار می‌تواند به انواع اضطراب‌های غیر ضروری دچار شود، بنابراین مشغول ماندن پس از جدایی می‌تواند به ذهن شما کمک کند.

6. برای تأمل و درس گرفتن از رابطه خود وقت بگذارید

هر رابطه‌ای می‌تواند چیزی به شما بیاموزد – بخشی از فرآیند بهبودی پس از جدایی، کار بر روی عشق به خود و دلسوزی است، همراه با نگاه محبت آمیز به زمانی که با پارتنرتان به اشتراک گذاشته‌اید. چه جاهایی اشتباه پیش رفتید؟ چه چیزی را از رابطه یاد گرفتید؟ چه چیزی برای شما جواب نمی‌دهد؟ چگونه می‌توانید در آینده شریک بهتری باشید؟

7. کمک بخواهید

مجرد بودن به معنی تنها بودن نیست. اکنون زمان آن است که با نزدیک‌ترین دوستان و اعضای خانواده خود تماس بگیرید. وقتی از شما می‌خواهند که در یک مهمانی در شب جمعه آن‌ها را همراهی کنید، قبول کنید. کمک را بپذیرید! کمک می‌تواند به روش‌های مختلف و از طریق افراد غیرمنتظره باشد، این کمک‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا از پلی که خیلی از آن می‌ترسید عبور کنید.

امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.