تعریف کردن می‌تواند تفاوت بزرگی در زندگی شما ایجاد کند!

مردم ممکن است در مورد تمجید و تعریف کردن از دیگران مردد باشند زیرا ممکن است فکر کنند کلمات آنها ارزش زیادی ندارد. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که این طرز فکر درست نیست. تعریف کردن از دیگران می‌تواند بیش از آنچه فکرش را می‌کردید روی شما تأثیر بگذارد. ما در دینو به مقاله‌ای در مورد تأثیر تعارف بر روی اشخاص می‌پردازیم. پس از خواندن این مقاله، ترغیب می‌شوید تا بر روی این مهارت خود کار کنید.

تعریف کردن

فواید تعریف کردن:

1. تعریف کردن مانند غذا برای خلق و خوی و مود شما خوب است

همانطور که ما نیاز داریم هر روز غذا بخوریم، تمایل به شنیدن تعریف و تمجید روزانه نیز داریم. برخی تحقیقات نشان داد افرادی که به مدت یک هفته هر روز از آنها تعریف و تمجید می‌کردند، از شنیدن کلمات زیبا مانند روز اول احساس خوبی داشتند. آن‌ها احساس نکردند که تعارف‌ها اجباری بوده یا تأثیر آن‌ به مرور کاهش یافته‌است و این برخلاف چیزی بود که در آزمایش انتظار داشتند. پس تعریف مناسب می‌تواند همیشه روی شما تاثیر خوبی داشته باشد.

2. تمجید از کارکنان روشی موثر برای ایجاد حس خوب در آن‌ها و بالابردن انگیزه کاری درآنهاست

تعریف و تمجید

حقوق دلیل بزرگی است که ما به خاطرش کار می‌کنیم، اما بسیاری از افراد به شغل خود در سطح شخصی‌تری اهمیت می‌دهند، زیرا کار آنها بازتابی از مهارت‌ها و توانایی‌های آنهاست. به همین دلیل است که تعریف و تمجید در یک محیط کاری راهی بزرگ برای کاهش استرس کارمند و ایجاد احساس دیده شدن، قدردانی و تایید شدن است. دانشمندان علوم اعصاب به این نتیجه رسیده‌اند که نگذارید موفقیت‌های کسی مورد توجه قرار نگیرد، و تمجید و قدردانی از او همان میزان شادی دریافت حقوق را به همراه دارد. بنابراین برای اینکه کارمندان خود را تا حقوق بعدی با انگیزه نگه دارید، تعریف کردن از آنها را فراموش نکنید!

3. تعریف و تمجیدهای مناسب در واقع باعث نمی‌شود افراد احساس ناراحتی کنند

بدون شک، جمله‌هایی وجود دارد که مردم سعی می ‌کنند به عنوان تعریف و تمجید از آن استفاده کنند که در واقع اصلا مناسب نیست و در نهایت باعث می‌شود گیرنده احساس ناراحتی و معذب بودن کند. اما تعریف و تمجیدهای واقعی چنین تأثیری ندارد. پس مراقب نوع تعریفی که از دیگران می‌کنید باشید. اگه تعریف کردن واقعی و درست باشد گیرندگان در نهایت احساس خوبی خواهند داشت وحتی شما با تعریفتان می‌توانید روزشان را بسازید و خودتان هم حس خوبی بگیرید.

4. تعارف می‌تواند پایداری و پافشاری شخص را افزایش دهد

انتخاب یک مهارت جدید بدون شک سخت است زیرا با چالش‌ها و شکست‌های زیادی روبرو خواهید شد. این چیزها می‌تواند به راحتی هر کسی را پایین بیاورد و باعث شود که احساس کند تسلیم شدن بهتر از ادامه دادن است و اغلب خود را به دلیل نداشتن استعداد مقصر بداند. تعارف انگیزه خوبی برای افراد برای ادامه راه است – و نوعی درمان برای احساس ناامیدی است.

5. شما با تعریف کردن احساس بهتری نسبت به خود تجربه می‌کنید

شما تعامل مثبتی با فردی که از او تعریف کردید ایجاد می‌کنید، که می‌تواند منجر به بهبود خلق و خوی او شود و او در مورد شما بهتر فکر کند و بر کسی پوشیده نیست که انجام کارهای محبت آمیز برای دیگران، به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

آیا شما اغلب از دیگران تعریف و تمجید می‌کنید؟ یا حین تعریف کردن دیگری از شما دچار ناراحتی یا معذب بودن شده‌اید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.