7 نکته برای بهبود چشمگیر عکاسی خود در سال 2022

در این مطلب به نقل از نایجل دانسون، عکاس حرفه‌ای منظره، به 7 نکته که به بهبود چشمگیر عکاسی شما کمک می‌کند و باعث پیشرفت شما در عکاسی می‌شود، می‌پردازیم. دانسون می‌گوید: “اینها نکاتی است که من در ابتدای هر سال انجام می‌دهم و نکاتی که فکر می‌کنم تفاوت بسیار زیادی در عکاسی شما ایجاد می‌کند.”

7 نکته برای بهبود چشمگیر عکاسی شما :

بهبود مهارت عکاسی

یک پروژه را شروع کنید

دانسون می‌گوید: «داشتن یک پروژه ایده خوبی است. “به طور کلی این نکته خوبی در زندگی است. یعنی کاری داشته باشید که در طول سال روی آن کار می‌کنید و هیچ زمانی بهتر از شروع سال برای استارت آن وجود ندارد. این می‌تواند هر چیزی باشد. به طور مثال من یک پروژه جنگلی داشتم که در آن عکس‌های جنگلی گرفتم.

در لایت روم یک مهارت جدید یاد بگیرید

لایت روم یا فتوشاپ بخش مهمی از فرآیند درست کردن تصویر نهایی است. اگر بتوانید مهارت‌های لایت روم خود را بهبود ببخشید، عکاسی خود را نیز بهبود خواهید بخشید.

تصاویر قدیمی را مرور کنید

“به عکس‌های خود در دوازده ماه گذشته نگاه کنید. این ایده خوبی است که در این زمان از سال برای همه آن عکس‌های عالی خود را تشویق کنید. اما سپس باید کمی انتقاد پذیر و انعطاف پذیر باشید.

سرعت خود را کم کنید

“یاد بگیرید که سرعت خود را در عکاسی کم کنید  و قبل از گرفتن عکس تصویر را تجسم کنید. این چیزی است که من احساس می کنم آنقدر مهم است که اگر می‌خواهید عکاسی خود را به سطح بالاتری ببرید، این کار تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.”

مکا‌ن‌های جدید برای عکاسی برنامه ریزی کنید

سه یا چهار مکان را که قرار است در سال به آن‌ها بروید برنامه‌ریزی کنید. اما آنها را با جزئیات زیاد برنامه‌ریزی کنید. تحقیقات زیادی انجام دهید، به این فکر کنید که به کجا می‌خواهید بروید. به نقشه‌ها نگاه کنید. شرایط آب و هوایی یا بهترین زمان سال برای رفتن به آن‌جا را در نظر بگیرید. حتی ممکن است جایی واقعاً محلی باشد، درختی که از کنار آن گذر کرده‌اید، اما فقط به بهترین زمان برای رفتن و عکاسی از آن فکر کنید.»

تصاویر خود را چاپ کنید

“هیچ چیز بهتر از این نیست که ببینید عکس شما از چاپگر بیرون می‌آید. این کار عکس شما را متحول می‌کند زیرا به آن جان می بخشد.”

روی آموزش خود سرمایه گذاری کنید

“همه ما پول خرج تجهیزات می‌کنیم. همه ما برای سه پایه‌های جدید، لنزهای جدید، دوربین‌های جدید پول خرج می‌کنیم و این خوب است زیرا ما را در مورد عکاسی هیجان زده می‌کند و به ما انگیزه می‌دهد. اما چیزی که می‌توانم بگویم این است که به اندازه کافی روی خودمان سرمایه گذاری نمی‌کنیم. فکر نمی‌کنم چیزی بهتر ازاین باشد که به یک دوره تخصصی عکاسی برویم.”

اگر شما هم دوستدار عکاسی هستید و نکته‌ای برای بهبود عکاسی در این سال جدید دارید با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.