6 راه برای رهایی از سردرد های آزاردهنده

اگرچه گاهی اوقات سردرد آزاردهنده بسیار رایج است و بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می‌کنند اما تنش و درد در هر ناحیه از سر می‌تواند بر خلق و خو، کار و حتی زندگی اجتماعی شما تأثیر بگذارد. خوشبختانه برای رهایی از این سردرد های آزاردهنده و تسکین درد راه‌ حل‌هایی وجود دارد.

تسکین سردرد های مکرر و آزاردهنده:

1. فشار دادن گوش

نقاط فشار زیادی روی گوش‌های ما وجود دارد که با قسمت‌های مختلف بدن ما در ارتباط است. فشار ملایم بر روی نقطه‌ای که درست در پشت لاله گوش شما قرار دارد ممک است سردرد را تسکین دهد و فشار دادن نقطه‌ای در مرکز بالای گوش می‌تواند تنشی را که اغلب همراه با میگرن است کاهش دهد.

2. از غذاهای دودی اجتناب کنید

نخوردن غذاهای دودی

اگرچه غذاهای دودی مطمئنا طعم خوشمزه‌ای دارند، اما اگر از سردرد رنج می‌برید بهتر است غذای دودی نخرید. غذاهای دودی غنی از هیستامین هستند، یک ماده شیمیایی که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود اما می‌تواند باعث سردرد در برخی افراد شود. حذف غذاهای غنی از هیستامین از رژیم غذایی می‌تواند به تسکین میگرن‌های مکرر کمک کند.

3.  از کمپرس سرد استفاده کنید

راه های رفع سردرد

اگر سردرد شما آنقدر قوی است که به سختی می‌توانید از جای خود بلند شوید، استفاده از کمپرس سرد یا ژل یخ زده روی گردن یا سر می‌تواند به کاهش علائم و سردرد های آزاردهنده کمک کند. از آنجایی که این کار رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد، قرار دادن کیسه پر از یخ یا بسته ژل سرد روی سر می‌تواند درد میگرن را کاهش دهد.

4. قهوه بنوشید

بسیاری از دوستداران قهوه می‌دانند که هیچ چیز نمی‌تواند سردرد صبحگاهی را سریع‌تر از یک فنجان قهوه داغ از بین ببرد. ثابت شده است که نوشیدن قهوه علاوه بر تقویت خلق و خو و کمک به گذرندان روز، تأثیر مثبتی بر سردرد دارد. فقط به خاطر داشته باشید که زیاد از آن ننوشید زیرا ترک کافئین ممکن است به جای کمک به تسکین میگرن باعث ایجاد میگرن شود.

5. ورزش مناسب را انتخاب کنید

رهایی از سردرد

فعال ماندن و ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید، اما اگر با سردرد های آزاردهنده مواجه هستید باید به نوع تمرینی که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید. برخی از فعالیت‌های پر فشار مانند بلند کردن وزنه‌های سنگین، ممکن است منجر به سردرد های آزاردهنده شود. برعکس، ورزش‌های ملایم‌تر می‌توانند برای مقابله با میگرن مفید باشند. به عنوان مثال، یوگا می‌تواند تنش را در بدن شما آزاد کند که به نوبه خود سردرد‌های تنشی را کاهش می‌دهد.

6. موهای خود را باز بگذارید

بهتر است برای جلوگیری از سردردهای دردناک از مدل‌های موی شل استفاده کنید. بستن مو بالا سر باعث فشار به قسمت بیرونی سرتان شده و باعث میگرن می‌شود.

7. آب بنوشید

نوشیدن آب

کم آبی بدن می‌تواند باعث سردرد شود اما به راحتی می‌توانید جلوی آن را بگیرید. نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب بدن شما را از سموم پاک‌سازی می‌کند و به م رفع به سردرد‌هایی که به دلیل هیدراته نبودن بدن به وجو آمده است کمک می‌کند.

شما چه راه حلی برای رفع این سردرد های آزاردهنده دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar ستار گفت:

    سلام خسته نباشید مصرف مقداری مرفین هم میتونه بسیار راهگشا و مفید باشه
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.