شانه زدن موها

روش صحیح شانه زدن موها چگونه است و شانه زدن غلط چه تاثیری بر موها دارد؟

شاید هرگز به نوع شانه زدن موها فکر نکنید اما بد شانه ‌زدن مو‌ها می‌تواند به آنها آسیب برساند. در نتیجه بدیهی است که به این موضوع فکر کنید و در نحوه‌ی شانه زدن موهایتان تغییر ایجاد کنید. در واقع موها نباید محکم شانه شوند یا نباید از پایین به بالا آنها را شانه بزنید بلکه باید به آرامی گره‌های موی خود را باز کنید و با ظرافت این کار را انجام دهید. موهای سر بسیار نازک و حساس هستند در نتیجه اگر بد موهای خود شانه بزنید، باعث شکستگی موها و آسیب دیدن آنها خواهید شد.

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند آن است که گره‌های ریز و درشت را در زمانی که موهایشان مرطوب است شانه می‌زنند و این کار باعث شکستگی موها خواهد شد. در واقع زمانی که موها خیس یا مرطوب است باید از شانه ‌زدن بپرهیزید. آب، ریشه‌های مو را ضعیف می‌کند در نتیجه شانه ‌زدن در زمان خیس بودن مو، باعث کنده شدن و ریزش موها خواهد شد.

سرعت شانه زدن نباید بالا باشد. در واقع باید بنشینید و با آرامش، بخش‌های مختلف موهای خود را شانه کنید. البته انتخاب شانه یا برس مناسب نیز بسیار مهم است. قبل از شانه زدن می‌توانید با بردن دست‌ها بین موها، گره‌های درشت را باز کنید و یک دور با کمک دست موهایتان را شانه کنید تا گره‌ها باز شوند. سپس می‌توانید از برس یا شانه مخصوص استفاده کنید.

شانه ردن موها

برای شانه زدن باید از قسمت پایین موها شروع کنید و کم کم به سمت بالا بروید و بخش‌های مختلف مو را از قسمت پایین در جهت بالا به پایین شانه کنید. قبل از شانه زدن خوب است که از روغن‌ها یا آبرسان‌های مو استفاده کنید تا کمی موهایتان نرم و لطیف شود و باز کردن گره‌ها برایتان ساده‌تر شکل بگیرد.

توجه داشته باشید که کل موها را نباید به صورت همزمان شانه کنید بلکه باید موها را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید و کم‌کم بخش‌های مختلف را شانه بزنید. بهترین کار این است که بیش از یکبار در روز موهای خود را به آرامی شانه کنید تا جدا کردن و باز کردن گره‌ها ساده‌تر صورت گیرد. این روش شانه زدن به سلامت موها کمک زیادی خواهد کرد و درخشش و مقاومت مو را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: ترمیم مو : راهکارهای خانگی و ساده برای ترمیم موهای آسیب‌دیده
بیشتر بخوانید:
چه مدل موهایی برای خانواده سلطنتی ممنوع و چه مدل‌ موهایی در این خانواده محبوب است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.