قرص های مکمل ویتامین

بهترین زمان مصرف مکمل های ویتامین چه موقع از روز می‌باشد؟

بدن در صورت کمبود و بسته به رژیم غذایی روزانه، می‌تواند نیازمند استفاده از مکمل های ویتامینی باشد. در چند روز گذشته بخش اول خبری در خصوص بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین را برای شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم و حال به ادامه آن می‌پردازیم.

مصرف صحیح  مکمل های ویتامین

همانطور که گفته شد مکمل های ویتامین بسته به نوعشان زمان مصرف مخصوص به خود را دارا می‌باشند و هر یک به شکل مخصوصی در داخل بدن آزاد می‌شوند. به همین دلیل بهتر است بدانیم که چه موقع از روز، بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین که مصرف می‌کنیم بوده تا بیش‌ترین اثر از آنها را شاهد باشیم.

قرص های مکمل ویتامین

بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین محلول در آب:

بهتر است که قرص‌های ویتامین محلول در آب با معده خالی میل شوند. به عبارت دیگر بهتر است که صبح‌ها، 30 دقیقه قبل از خوردن صبحانه یا 2 ساعت بعد از خوردن یک وعده غذایی مصرف شوند. ویتامین‌های محلول در آب برای آن‌که بدن قادر به استفاده از آن‌ها بشود باید در آب حل گردند. ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و فولیک اسید محلول در آب هستند. بدن مقدار مورد نیاز از این ویتامین‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد و باقی‌مانده را به همراه ادرار دفع می‌کند. از آنجایی که این ویتامین‌ها ذخیره‌سازی نمی‌شوند، بهتر است که آن‌ها را در رژیم غذایی خود گنجانده و یا به صورت قرص‌های مکمل مصرف نمایید.

قرص های مکمل ویتامین

بهترین زمان برای مصرف ویتامین‌های گروه B:

برای شروع یک روز خوب، قرص ویتامین B را با معده خالی پس از بیدار شدن از خواب استفاده نمایید. ویتامین‌های گروه B که محلول در آب هستند، دارای خاصیت انرژی‌زایی و استرس‌زدایی هستند. بعضی از محبوب‌ترین ویتامین‌های این گروه ویتامین B2، ویتامین B6 و ویتامین B12 می‌باشند. به لحاظ بالینی ثابت شده است که ویتامین B می‌تواند میزان استرسی که احساس می‌کنید را کاهش داده و همچنین حالت روحی شما را بهبود ببخشد.

قرص های مکمل ویتامین

کارهایی که در هنگام مصرف مکمل های ویتامین نباید انجام دهیم:

مکمل های ویتامین می‌توانند برای سلامت کلی بدن سودمند باشند. اما اگر در مصرف یک سری از این ویتامین‌‌ها زیاده‌روی شود، می‌تواند عوارض جانبی به همراه بیاورد. بهتر است در مورد واکنش‌هایی که برخی ویتامین‌ها با هم و یا با داروهای احتمالی می‌دهند مطلع باشیم. به طور مثال: نباید ویتامین K را همراه با داروی وارفارین (warfarin) مصرف نمود. خانم‌های باردار نباید قرص‌های ویتامین مرتبط به حاملگی خود را دو برابر مصرف کنند. مثلا اگر به آهن اضافی نیاز دارید، بهتر است از قرص‌های ویتامین مرتبط به حاملگی به همراه قرص مکمل آهن استفاده کنند. زیرا دو برابر کردن قرص‌های ویتامین مرتبط به حاملگی باعث جذب مقدار بسیار زیادی ویتامین A (رتینول) شده که می‌تواند برای جنین مضر باشد.

از غذاهایی که مصرف می‌کنید مطلع باشید تا مقدار بیش از حدی از ویتامین‌ها دریافت نکنید زیرا این اتفاق باعث بهم‌ریختن تعادل بدن خواهد شد. این روزها بسیاری از غلات، لبنیات و دانه‌های خوراکی به جهت فروش بیشتر، از برخی ویتامین‌ها غنی سازی می‌شوند که حتما باید به آن‌ها دقت نمود. خانم‌های باردار و یا شیرده حتما باید جوانب احتیاط را در مورد قرص‌های ویتامینی که به صورت مکمل استفاده می‌کنند رعایت کنند، چرا که اکثر این مکمل‌ها برای سلامت نوزادان تست شده نبوده و می‌توانند خطرساز شوند.

در آخر از شما می‌خواهیم که همواره در انتخاب و خرید مکمل‌های ویتامینی دقت کنید تا شرکت تولید کننده آن‌ها معتبر باشد و حتما آن‌ها را با مشورت پزشک خود مصرف نمایید. امیدواریم از خواندن این مطلب استفاده برده باشید. نظرات و پیaنهادات خودتان را برای ما بنویسید.

امتیاز: 4.5 از 5 (11 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar منصوره گفت:

    باسلام..من ازویتامین B12 رومصرف میکنم البته زیرنظرپزشک روحیه ام بهترشده سردردم خیلی خوب شده برای زمان پریودی امپولش رومیزنم اون زمان بسیارعالی وپرانرژیم نه دردی دارم نه سردردی ودرکل این ویتامین عالیه..توصیه میکنم بایک ازمایش نسبت به بعضی ویتامین هابرای بدن حساس باشید

  2. Avatar عبدالرضا عطائی گفت:

    سلام
    با کمال احترام اصلا مفید نبود چون تمام این متن رو با یک پاراگراف میتوان توضیح داد و اینکه زمان مصرف ویتامین ها رو میتوان بصورت دسته بندی و جدول و چارت بیان کرد، اما در این متن فقط تیتر زده شده.
    بهرحال بنده خوشحال میشم مدیریت محترم سایت نظارت بیشتری داشته باشند تا متنی غنی و در زمان کمتر کاربر اطلاعت کاربردی و مفیدتری رو کسب کند، چرا مخاطب یک سایت عموم اقشار جامعه هستند با سطح دانش و اکاهی متفاوت، پس اگر نوشتیم هدف فراگیری باشه، نه تیتر پر کردن و مطلب داشتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.