زنده کردن عکس های قدیمی

هوش مصنوعی جدید «نوستالژی عمیق» برای زنده کردن عکس های قدیمی

ایده زنده کردن تصاویر و خاطرات قدیمی همیشه جذاب و دلنشین بوده و به خصوص اگر متعلق به اجداد بسیار قدیمی ما باشد، بسیار هیجان انگیز می‌شود. این ایده البته علاوه بر جذابیت‌های خود، می‌تواند در عین حال کمی ترسناک نیز باشد. در ادامه همراه دینو درباره هوش مصنوعی جدید «نوستالژی عمیق» برای زنده کردن عکس های قدیمی بیشتر بخوانید.

زنده کردن عکس های قدیمی

تقریبا همه ما از دیدن فیلم و حرکات چهره عزیزان‌مان و زنده شدن خاطرات قدیمی خوشحال می‌شویم. همین موضوع باعث شده تا عده‌ای به سراغ طراحی یک هوش مصنوعی جدید با نام «نوستالژی عمیق» (Deep Nostalgia) بروند تا توسط این AI عکس‌های قدیمی را دوباره زنده کنند و به آن‌ها جان دهند. این جان بخشی در ابتدا از نظر تئوری ایده خوبی به نظر می‌رسد؛ اما، در عین حال کمی هم ترسناک است. تصور کنید که این هوش مصنوعی به سراغ تصاویر خیلی قدیمی‌تر و عمس‌هایی از نیاکان ما یا حتی افرادی غریبه در گذشته‌های بسیار دور برود! تصور زنده شدن این افراد حسی شبیه به سفر در زمان دارد. در ادامه نمونه‌هایی از زنده کردن عکس های قدیمی توسط این هوش مصنوعی جدید را ببینید و درباره آن اطلاعات کسب کنید. قطعا شما نیز مشتاق امتحان کردن آن هستید.

هوش مصنوعی جدید «نوستالژی عمیق» برای زنده کردن عکس های قدیمی

Deep Nostalgia

نوستالژی عمیق سرویس مجهز به هوش مصنوعی است که عکس‌های قدیمی را متحرک می‌کند. سرویس Deep Nostalgia که توسط شرکت شجره نامه آنلاین MyHeritage ارائه شده، از یک هوش مصنوعی دارای مجوز از D-ID برای ایجاد جلوه‌های حرکتی در عکس‌های ثابت استفاده می‌کند. عملکرد این فناوری شبیه به ویژگی iOS Live Photos است که با کمک چند ثانیه فیلم به عکاسان گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند تا بهترین عکس را پیدا کنند. نوستالژی عمیق می‌تواند از هر دوربینی برای عکاسی استفاده کرده و با پردازش تصویر، آن‌ها را زنده کند. این برنامه از فیلم‌های مرجع از قبل ضبط شده برای حرکات صورت استفاده می‌کند و موردی را که برای عکس ثابت مورد نظر بهترین عملکرد را دارد انتخاب خواهد کرد. هدف این است که به شما اجازه دهد عکس عزیزان‌تان در گذشته را زنده نموده و حرکات صورت‌شان را به شکل واقعی مشاهده کنید که به نظر ایده بسیار زیبایی است.

نمونه‌ای از زنده کردن عکس های قدیمی

هوش مصنوعی نوستالژی عمیق

برای انجام این کار، کاربران باید برای یک حساب کاربری رایگان در MyHeritage ثبت نام کرده و سپس عکس مورد نظر خود را بارگذاری کنند. پس از آن فرآیند پردازش تصویر به صورت خودکار انجام می‌شود. سایت قبل از ایجاد انیمیشن و یک فایل gif، تصویر شما را بهبود داده و سپس در اختیار شما قرار می‌دهد. در قسمت سوالات متداول سایت عنوان شده که این عکس‌ها به شخص ثالث ارائه نخواهد شد و در صفحه اصلی آن پیامی با عنوان: «عکس‌های بارگذاری شده بدون تکمیل ثبت نام به طور خودکار برای محافظت از حریم خصوصی شما حذف می‌شوند» درج شده است. یک باستان شناس خلاق از عکس‌های مجسمه‌های باستانی برای این کار استفاده کرده که برخی از آن‌ها چشمان خالی داشتند و نتایج بسیار ترسناکی داشتند. با این که ممکن است هنوز هم اطلاعات شخصی شما لو برود، بد نیست احتیاط‌های لازم برای حفظ حریم خصوصی‌تان را رعایت کنید.

با این وجود اگر می‌خواهید دلتنگی عمیق خود را با یک تجربه سورئال جایگزین نمایید، حتما نوستالژی عمیق را امتحان کنید. گاهی اوقات هوش مصنوعی به طرز ترسناکی خوب می‌شود. از نظر شما هوش مصنوعی جدید «نوستالژی عمیق» برای زنده کردن عکس های قدیمی تا چه اندازه جذاب است؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

بیشتر بخوانید: 10 پیش‌بینی تکان‌دهنده علمی-تخیلی از گذشته که به حقیقت پیوسته است

بیشتر بخوانید: GPT-2 و پیش‌بینی آینده: یک هوش مصنوعی در مورد سال آینده چه فکری خواهد کرد؟

امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar مراد علی ترک گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.