نجات کشتی باری عظیم

نجات کشتی باری عظیم گیر افتاده در کانال سوئز هفته ها طول می کشد

طی دو روز گذشته یک کشتی باری عظیم مگاکانتینری بر اثر حادثه کانال سوئز مصر را مسدود کرده و این آبراه پرتردد را برای مدت طولانی بست. با توجه به شرایط موجود، مقامات مصر اعلام کرده‌اند که نجات کشتی باری عظیم گیر افتاده در کانال سوئز هفته ها طول می کشد. در ادامه با همراهی دینو از جزییات این خبر اطلاع کسب کنید.

نجات کشتی باری عظیم گیر افتاده در کانال سوئز هفته ها طول می کشد

نجات کشتی باری عظیم

کشتی مگاکانتینری عظیم‌الجثه‌ای روز سه شنبه 23 مارس سال 2021 در کانال سوئز مصر طی حادثه‌ای باعث متوقف شدن تردد در یکی از شلوغ‌ترین آبراه‌های جهان شد. این کشتی که هنوز هم در جای خود گیر افتاده است، Ever Given نامیده می‌شود و در پی وزش باد شدید کنترل خود را از دست داده و مسیر را به کل مسدود کرده است. طبق اعلام سازمان کانال سوئز، در سال 2020 تقریبا 19,000 کشتی و به طور متوسط روزانه 51.5 مورد آن‌ها از این کانال عبور کرده‌اند. با این وجود ظاهرا نجات کشتی باری عظیم گیر افتاده در کانال سوئز هفته ها طول می کشد. تصاویری که روز سه شنبه توسط ماهواره Planet Labs ’Dove گرفته شده، وضعیت کشتی به گل نشسته را به خوبی نشان می‌دهد. در ادامه این تصاویر را می‌بینید.

نجات کشتی باری عظیم تصویر گرفته شده توسط ماهواره Planet Labs ’Dove
تصویر هوایی نجات کشتی باری عظیم
تصاویر ماهواره‌ای از کانال سوئز

کشتی باری عظیم Ever Given

Ever Given حدود 1300 فوت طول و 193 فوت عرض، حدود 220 هزار تن وزن و توانایی حمل تا 20 هزار کانتینر را دارد. روز گذشته «برنهارد شولته» (Bernhard Schulte) مدیر فنی کشتی اعلام کرد که تلاش‌ها برای نجات کشتی باری عظیم همچنان ادامه دارد و لایروبان در تلاشند تا ماسه و گل و لای اطراف کشتی را پاک کنند تا دوباره آزاد شود. قایق‌های یدک کش همراه با شناورهای Ever Given نیز در حال کار برای جابجایی کشتی هستند. خوشبختانه هیچ گزارشی از مجروحیت در بین 25 خدمه گزارش نشده و هیچ محموله‌ای آسیب ندیده است. تحقیقات اولیه، بروز نقص مکانیکی یا نقص موتور را رد کرده‌اند.

Ever Given
کشتی باری عظیم Ever Given

این کشتی در حال حرکت از چین به روتردام بوده که دچار سانحه شده و تجمع کشتی‌ها را در دو انتهای آبراه نشان می‌دهد. این حادثه در حالی رخ داده که زنجیره تامین جهانی در حال حاضر برای همگام شدن با تقاضا تلاش می‌کند. این کمبودها بیشتر در صنعت تراشه بوده و باعث شده خودروسازان فعالیت خود را متوقف کنند. آبراه سوئز ساخته شده توسط انسان با طول 120 مایل یک نقطه کلیدی در تجارت جهانی است که جریان ثابت کالا را از شرق به غرب متصل می‌کند.

نظر شما درباره نجات کشتی باری عظیم Ever Given چیست؟ به نظر شما این راه بندان تجاری، چه مشکلاتی برای اقتصاد و صنایع جهان به دنبال دارد؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما و همراهان دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: CNBC

بیشتر بخوانید: هزینه هنگفت قایق تفریحی مفهومی پایدار طرح قو با الهام از جانوران

بیشتر بخوانید: بهترین عکس های هفته از سراسر جهان

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar david گفت:

    اینجاس که میگن یه پاش ایم وره یه پاشم اونم قشنگ ر.. به کله مسیر😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.