کشف یک مقبره

کشف یک مقبره در مصر با اجساد مومیایی، مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی از دوران مصر باستان

به‌تازگی خبری بسیار داغ در راستای کشف یک مقبره در مصر منتشرشده است که گفته می‌شود این مقبره یا آرامگاه متعلق به کاهن یا کشیش فراعنه بوده و نزدیک 4400 سال دست‌نخورده باقی‌مانده است. به گفته‌ی باستان شناسان این مقبره درواقع مربوط به یکی از کاهن‌های سلطنتی دودمان پنجم پادشاهی مصر است.

کشف یک مقبره در مصر

این آرامگاه خصوصی که توسط باستان شناسان مصری کشف‌شده، در زیرخاک قرار دارد و دارای دو طبقه است که در طبقه بالا 24 مجسمه و در طبقه پایین 31 مجسمه قرار داده‌شده است. در این مقبره نقاشی و مجسمه‌های فرعون‌ها در دیواره‌ها دیده می‌شود که به خوبی حفظ‌شده است و یک منطقه‌ی باستانی و تاریخی بی‌نظیر را به تصویر می‌کشد.

مصر

این مقبره در یک بنای پلکانی در منطقه سقاره کشف‌شده که منطقه‌ی باستانی محسوب می‌شود و به شهر مردگان معروف بوده چراکه مردم مردگان خود را در این منطقه مدفون می‌کردند. این هرم پلکانی که جوسر نام دارد؛ یکی از قدیمی‌ترین بناهای سنگی جهان محسوب می‌شود که بسیار معروف است.

کشف یک مقبره

کشف یک مقبره با اجساد مومیایی‌شده

باید اشاره‌کنیم که در این مقبره تعدادی اجساد مومیایی‌شده پیدا کردند و باستان شناسان معتقدند که این اجساد متعلق به 6000 سال پیش هستند. از سوی دیگر مجسمه‌هایی از گربه‌ها و حیوانات دیگر نیز کشف‌شده است که احتمالاً این کشفیات جدید نظر باستان شناسان و گردشگران جهان را به خود جلب خواهد کرد. تحقیقات در این منطقه همچنان ادامه دارد و باستان شناسان مصری سعی دارند تا به اکتشافات بیشتری دست یابند. درنتیجه احتمال داده می‌شود که جسد مومیایی کشیش یا درواقع مالک این مقبره نیز در گودال‌ها کشف شود.

مقبره در مصر

نکته‌ی جالب دیگر این است که در تمام دیوارها نوشته‌هایی به خط دوران مصر باستان دیده می‌شود و نقاشی‌هایی رنگی با محتوای مختلف هنوز سالم هستند. یکی از عواملی که این مقبره‌ی کشف‌شده سالم مانده این است که در زیرزمین قرارگرفته و مدفون‌شده است.

مقبره در مصر

به گفته‌ی باستان شناسان، ازآنجایی‌که مجسمه‌ی این کشیش و اعضای خانواده‌اش کشف‌شده درنتیجه اجساد او و اعضای خانواده‌ی این کشیش دوره‌ی باستان نیز در همین مکان قرار دارد و نقش و نگار موجود بر دیوار هم تصاویری از زندگی این کشیش است. به‌زودی کشفیات بیشتری در این منطقه صورت خواهد گرفت که نظر جهان را به خود جلب خواهد کرد.

مقبره در مصر

امتیاز: 4.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.