آب های یخ زده

زیبایی آب های یخ زده در کشورهای مختلف در فصل زمستان

کشورهایی که در زمستان بسیار سرد هستند، مناظر زیبایی دارند و شاهد یخ زدن آب‌ دریاچه‌ها و آبشارها در این مناطق هستیم. همچنین در این کشورهای سرد، هر سال بارش برف رخ می‌دهد و زمان بسیار کند اتفاق می‌افتد. در نتیجه در برخی از کشورها زمان در فصل زمستان طولانی‌تر احساس می‌شود. یخ‌زدگی و برف در طولانی مدت آزار دهنده و ناخوشایند است اما مناظر زیبایی را ایجاد خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی زیبا‌ترین مناظر منجمد شده و آب های یخ زده در فصل زمستان بپردازیم و شکوه و جلال این فصل را به تصور بکشیم.

زیبایی آب های یخ زده

دریاچه آبراهام، کانادا

آب های یخ زده

دریاچه آبراهام به دلیل میزان متان بالا، در جهان شناخته شده است. با افزایش سطح گاز، در ماه‌های سردتر و در فصل زمستان شاهد یخ‌زدگی دریاچه هستیم. در زمان یخ‌زدگی آب این دریاچه، مردم می‌توانند حباب گازهای گرفتار شده را مشاهده کنند و شاهد منظره‌ بسیار بی‌نظیری باشند.

دریاچه سوپریور، ایالات متحده

آب های یخ زده

زیباترین چیزهای این دریاچه بزرگ، غارهای یخی هستند که تقریباً بلافاصله پس از یخ زدگی آب ایجاد می‌شوند. این غارهای یخی بسیار زیبا و فوق‌العاده هستند و همچنین آبشارهای یخ‌زده‌ای را نیز در خود جای داده‌اند. ضخامت این آبشارها بسیار زیاد بوده و یکی از عجایب طبیعت در فصول سرد است.

دریاچه میشیگان‌، ایالات متحده آمریکا

دریاچه میشیگان‌، ایالات متحده آمریکا

دریاچه میشیگان به عنوان خطرناک‌ترین دریاچه این کشور شناخته می‌شود. این دریاچه، در یک روز عادی، یکی از نمونه‌های باورنکردنی نیروی طبیعت در هنگام ورود به آبراه‌ها است. زیبایی این دریاچه همه را حیرت‌زده کرده و نظر بسیاری با به خود جلب می‌کند. البته در زمستان این دریاچه ظاهر متفاوتی به خود می‌گیرد و شاهد ورقه‌های عظیمی از یخ روی آن خواهیم بود که این ورقه‌ها مانند شیشه شفاف هستند. در واقع این شکل از دریاچه، نتیجه انجماد و ذوب شدن مداوم آب‌های دریاچه است.

دریاچه برایس، ایتالیا

دریاچه برایس، ایتالیا

در ایتالیا، دریاچه Braies، محل یک آبشار است که در سردترین ماه‌های منطقه به یک منظره باورنکردنی تبدیل می‌شود. این آبشار در زمستان منجمد می‌شود و منظره‌ی عجیبی را ایجاد می‌کند. هر ساله افراد زیادی به این منطقه می‌آیند و برای عکس گرفتن، از این آبشار و دریاچه بازدید می‌کنند، زیرا این پدیده فقط یک بار در سال قابل مشاهده است.

دروزبی، قطب جنوب

دروزبی، قطب جنوب

جای تعجب نیست که در قطب جنوب یک دریاچه یخ زده وجود داشته باشد، اما دریاچه دروزبی واقعاً خاص است. دروزبی شبیه دریاچه آبراهام بوده و  حباب‌های گاز یخ زده را در زیر سطح آب به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، در برخی شرایط خاص آب و هوایی، گل‌های یخی در سطح دریاچه تشکیل می‌شوند و این حالت با سرعت باد ایجاد خواهد شد و این طرح گل‌ها در امتداد سطح دریاچه شناور خواهند بود.

بیشتر بخوانید: چشم طوفان چیست و چگونه به وجود می‌آید؟
بیشتر بخوانید: واقعیت‌هایی حیرت‌انگیز در مورد نهنگ‌ قاتل که باید بدانید!
بیشتر بخوانید: با انقراض خرس های قطبی تا سال ۲۱۰۰، نسل‌های آینده هرگز این حیوانات را نخواهند دید

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar Farzam گفت:

    بسیار زیبا.

  2. Avatar kianoush گفت:

    خیلی ببخشید اما انگار ذهن و قلم نویسندگان این سایت هم برای مدتی دچار یخ زدگی شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.