ساختار هنری کوه خورشیدی با توانایی تولید انرژی پاک

ساختار هنری کوه خورشیدی با توانایی تولید انرژی پاک در جشنواره Burning Man

در قرن جدید با آگاهی از تاثیرات تغییر اقلیم بر روی سیاره زمین، طراحی پایدار محیط و استفاده از انرژی پاک بیشتر و بیشتر مورد توجه معماران و مهندسان قرار گرفته است. هنرمندان، معماران و طراحان دیگر همگی در حال یافتن روش‌های جدیدی برای در نظر گرفتن تاثیرات کار خود روی محیط و تغییرات اقلیمی خانه خود هستند. با همراهی دینو در ادامه، درباره ساختار هنری کوه خورشیدی با توانایی تولید انرژی پاک در جشنواره Burning Man بیشتر بخوانید.

ساختار هنری کوه خورشیدی

شرکت معماری اهل بمبئی هند با نام NUDES، یکی از 10 پیشنهاد انتخابی برای لیست کوتاه منتخبین LAGI 2020 Fly Ranch با نام «کوه خورشیدی» (Solar Mountain) را طراحی کرده است. سازه‌ای متشکل از پنل‌های خورشیدی که به صورت دائمی در جشنواره Burning Man نصب شده و در مزرعه 3800 هکتاری آن سالانه 300 مگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر برق تولید می‌کنند. این ساختار هنری دائمی با نام Solar Mountain به طور خاص برای تولید حدود 300 مگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر در Burning Man’s Fly Ranch طراحی شده است.

ساختار هنری کوه خورشیدی با توانایی تولید انرژی پاک در جشنواره Burning Man

ساختار هنری کوه خورشیدی صرفا یک پارک سولار جالب برای تولید انرژی تجدیدپذیر نیست؛ بلکه، به عنوان یک مرکز تعاملی و اجتماعی برای شرکت کنندگان در Burning Man فعالیت می‌کند. «نورو کریم» (Nuru Karim)، بنیانگذار و مدیر NUDES در این باره توضیح می‌دهد:

روایت پشت پرده طراحی این سازه ویژه به سه قسمت تقسیم می‌شود: تولید انرژی، تعامل و سرگرمی.

همان طور که صفحات خورشیدی از ستون فقرات مرکزی طرح خارج می‌شوند، یک مسیر عبور نیمه سرپوشیده برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنند. این مسیر جذاب با الگوهای نوری جالب توجهی که توسط سایه نوار صفحات روی سقف شکل می‌گیرند، منظره بسیار متفاوتی از خود را به نمایش می‌گذارند. از آن جایی که این پروژه موفق شد در فهرست کوتاه منتخبین جشنواره قرار گیرد، به مرحله بعدی طراحی خود وارد خواهد شد. از این رو ممکن است به زودی با برنامه‌ریزی‌های جالب ساختمانی آشنا شویم که می‌توانند در مزرعه خورشیدی آینده روی زمین ایجاد شوند.

جشنواره Burning Man

«برنینگ من» (Burning Man) یک جشنواره سالانه آثار هنری است که به مدت یک هفته در بیابان «بلک راک» ایالت نوادای آمریکا برگزار می‌شود. تمرکز این جشنواره بر فرهنگ جوامع و هنر با هدف ابراز وجود و تقویت اعتماد به نفس هر انسان خلاقی است. Burning Man در حقیقت یک جامعه شناخته شده متمرکز بر هنر و بیان خود به شکلی واقعی بوده و بنابراین جای تعجب نیست که حتی در این جا نیز آگاهی از وضعیت و سلامت محیط زیست وارد بحث‌های خلاقانه شود.

جشنواره Burning Man

طراحی ساختار هنری کوه خورشیدی

این طرح آرایه‌ای از صفحات خورشیدی دارد که از ستون فقرات مرکزی آن خارج می‌شوند. معماران آن توضیح می‌دهند که این فرم از چشم انداز طبیعی Fly Ranch الهام گرفته شده است. NUDES معتقد است که این فرم منحنی پویا می‌تواند به عنوان ویژگی دیگری در چشم انداز متنوع تالاب‌ها، آبفشان‌ها و چشمه‌های آب سرد و گرم منطقه جای گیرد. ساخت و اجرای ساختار هنری کوه خورشیدی، با عناصر طراحی مدولار از جنس چوب بازیافت شده و مواد سازگار با محیط زیست برنامه‌ریزی شده است. این سازه از چهار واحد تشکیل شده که هر کدام دارای 182 صفحه خورشیدی با ظرفیت 300 وات انرژی هستند. با پتانسیل تولید روزانه هر واحد، تخمین زده می‌شود که کوه خورشیدی هر ساله 318,645 کیلووات ساعت انرژی پاک تولید می‌کند.

Burning Man's Fly Ranch
ساختار هنری کوه خورشیدی با نصب دائمی
موفقیت ساختار هنری کوه خورشیدی در جشنواره Burning Man
توانایی تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر حدود 300 مگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر

نظر شما درباره ساختار هنری کوه خورشیدی با توانایی تولید انرژی پاک چیست؟ شما چه موارد دیگری را که جایگزین‌های مناسب سوخت‌های فسیلی هستند و قابلیت تولید انبوه دارند، می‌شناسید؟ دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند خود در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: My Modern Met

بیشتر بخوانید: استخراج نوع جدیدی از انرژی پاک توسط آسمان خراش‌های معکوس در اعماق اقیانوس‌ها

بیشتر بخوانید: اجاره پنل‌های خورشیدی تسلا پیشنهاد جدید شرکت به علاقه‌مندان

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۳ دیدگاه

  1. Avatar mamad گفت:

    سلام مرسی فوق العاده بود.

  2. Avatar dr.mage گفت:


    اما مشکل از کجا می اید 1 اینترنت الوده
    فقط همین منبع زشتی گذاشت اینترنت الوده ………..؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.