دست بی قرار

علت سانسور سندروم دست بیگانه و جایگزینی آن با دست بی قرار در سریال پایتخت 6

در مطالب قبلی به بررسی سانسور بخش‌هایی از پایتخت 6 پرداختیم اما در این مطلب به موضوع تازه‌ای در همین راستا خواهیم پرداخت که نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده و آن جایگزینی سندروم دست بیگانه با دست بی قرار بوده است.

سندروم دست بی قرار در پایتخت 6

در قسمت 10 پایتخت 6 شاهد بازگشت بهبود بودیم اما نکته‌ی جالب این است که بهبود با بیماری سندروم دست بازگشته است. موضوعی که قصد داریم به آن بپردازیم، تغییر نام بیماری بهبود از سندروم دست بیگانه به سندروم دست بی قرار بوده است. در واقع در قسمت 10 و 11 پایتخت دیدیم که بهبود دچار بیماری سندروم دست بیگانه بوده و بدون اینکه اختیار دست خود را داشته باشد به اطرافیان آسیب می‌رساند. اما در پایتخت 6 نام این بیماری به دست بی‌قرار تغییر داده شده و حتی صداگذاری مجددی بر روی فیلم صورت گرفته و بیماری دست بیگانه با دست بی قرار جایگزین شده است که البته با کمی دقت می‌توان این را از شیوه گفتار بازیگران تشخیص داد.

دست بی قرار

در واقع باید بگوییم که سندروم دست بیگانه با سندروم دست بی قرار زمین تا آسمان تفاوت دارد. سندروم دست بی قرار بیماری است که در زمان استراحت یا خواب با حرکات ناگهانی یا لرزش بروز می‌کند و به اختلالات خواب مرتبط است. در واقع در این بیماری، فرد در زمان استراحت دچار حرکات دست یا گزگز و علائمی این چنینی می‌شود. اما سندروم دست بیگانه یک بیماری کاملا متفاوت است که در این سندروم، دست بیمار و بازوها کاملا از کنترل خارج می‌شوند و حرکاتی صورت می‌گیرد که تحت کنترل مغز نبوده است.

در واقع سندروم دست بیگانه همان بیماری است که بهبود به آن مبتلا شده، هما در میان صحبت‌هایش به آن اشاره کرده و حتی به جستجوی آن در اینترنت پرداخته است. در نتیجه عوامل پایتخت با این تغییر نام بیماری و جایگزین‌سازی دست بی قرار یک اشتباه بزرگ کردند و به طور کلی نام بیماری اشتباهی را عنوان کرده‌اند. اما علت این تغییر نام یا به عبارتی این سانسور چه بوده است؟ یا بهتر است بپرسیم که چه دلیل قانع کننده‌ای وجود داشته که عوامل این سریال نام بیماری بهبود را به کلی تغییر دهند؟

البته در پی این ماجرا، عباراتی چون دست بیقرار در شبکه‌های اجتماعی نیز پربازدید شدند و کاربران زیادی به این موضوع واکنش نشان دادند. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 4.6 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar باران کوثری (Fan Forever) گفت:

    عالی بود

  2. Avatar حسین گفت:

    نظرم اینه که
    اون بازو به دلیل ضعف و ناتوانی صاحب اش به مردم لطمه می زنه و بعد توجیح می شه که دست بیگانه مصبب اش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.