سخت‌ترین قوانین خانه‌سازی

سخت‌ترین قوانین خانه‌سازی و بالاترین قیمت املاک در این شهرها جریان دارد

همواره افرادی که به دنبال ساخت مسکن می‌باشند، برای اجرای طرح‌های خود با مقررات و ضوابط ویژه تعیین شده از سمت شهرداری‌ها روبرو هستند. در ادامه با دینو همراه باشید تا ببینید که سخت‌ترین قوانین خانه‌سازی و بالاترین قیمت املاک در کدام شهرها جریان دارد.

بالاترین قیمت املاک

در شهرهایی مانند سیاتل، قانون‌گذاران محلی مقررات بیش‌تر و نه کم‌تری را برای توسعه املاک و مستغلات در طی 12 سال گذشته وضع کرده‌اند. پهنه‌بندی سخت‌گیرانه قوانین کاربری اراضی در طی دهه گذشته در ایالات متحده به یک معیار تبدیل شده است. همین امر دلیل محکمی است برای افزایش هزینه مسکن در بسیاری از شهرها طی چندین سال گذشته. محققان شاخصی را ایجاد کرده‌اند که محاسبه می‌کند در کدام شهر مقررات مربوط به استفاده از زمین‌ها بسیار سنگین بوده است. کلان شهر سانفرانسیسکو با توجه به این رده‌بندی در جایگاه اول قرار می‌گیرد. پس از آن نیویورک سیتی و پراویدنس رود آیلند به طور کلی و همچنین بسیاری از شهرهایی که در بالای این فهرست قرار دارند مانند سیاتل، واشنگتن دی سی و لس آنجلس به دارا بودن بازارهای مسکن پرهزینه شناخته می‌شوند.

سخت‌ترین قوانین خانه‌سازی

تغییر سخت‌ترین قوانین خانه‌سازی

برخی معتقدند که نگرانی‌های مربوط به منطقه‌بندی و تقاضای مسکن جدید باید در مقیاس ملی و نه محلی مطرح شود. «نلا ریچاردسون» (Nela Richardson)، یک استراتژیست سرمایه‌گذاری در ادوارد جونز و اقتصاددان ارشد سابق برای کارگزاری املاک و مستغلات Redfin RDFN در باره تغییر سخت‌ترین قوانین خانه‌سازی می‌گوید:

هیچ مشکلی برای شهرداری‌های محلی وجود ندارد که بخواهند چیزی را تغییر دهند. صاحب خانه‌ها رای می‌دهند و می‌توانند از ارزش خانه خود محافظت کنند.

محققان خاطرنشان کردند که شهرهایی که از نظر قانونی بیش‌ترین سخت‌گیری‌ها را دارند، این تمایز در قیمت مسکن را پذیرفته‌اند. این مکان‌ها حداقل دارای سه نهاد مختلف برای تصویب یک پروژه هستند. همین امر باعث می‌شود به راحتی بتواند وتو کنند. علاوه بر این، درگیری شدیدتری در روند نظارتی از طرف مقامات دولتی و محلی در چنین شهرهایی گزارش شده است. در تصویر زیر 20 شهری که دارای گسترده‌ترین مقررات منطقه‌بندی محلی در کشور آمریکا هستند را مشاهده می‌کنید. اعداد نوشته شده، همان ضریب به دست آمده توسط محققان یعنی مقادیر شاخص مقررات استفاده از اراضی مسکونی وارتون (Wharton) می‌باشد.

مقررات به طور کلی بدتر می‌شود و نه بهتر

در حالی که طبق گزارش‌های محققان، مقامات محلی این روزها کم‌تر درگیر روند تنظیم مقررات هستند، این بدان معنا نیست که قوانین پهنه‌بندی کاهش یافته است. هیچ مکانی (به طور متوسط) وجود ندارد که توسعه مسکونی در آن ساده و سریع باشد. به طوری که پروژه‌ها به سرعت توسط یک نهاد واحد که دارای حق تصویب نهایی است، بررسی و تایید شوند. وضع قوانین محلی مسکونی حتی اکنون در میان اجتماعاتی که با معیارهای اندازه‌گیری، کم‌تر درگیر مقررات سخت‌گیرانه هستند نیز امری پیچیده است.

در واقع به طور متوسط 3 تا 4 ماه یا 111 روز طول می‌کشد تا یک توسعه‌دهنده بتواند پروژه خود را ارسال کرده و تصمیمی را از مقامات محلی در سراسر کشور دریافت کند. در مناطقی که بسیار منظم‌تر هستند، این بازه زمانی متوسط 4 ماه یا تقریبا 252 روز می‌باشد. با این حال اخیرا برخی از قوانین منطقه‌بندی در پی رکود بزرگ اقتصادی منطقه، بسیار متداول‌تر شده‌اند. محققان افزودند:

محدودیت‌ها به معنای محدود کردن میزان تراکم جمعیتی یک جامعه است. در حال حاضر این موضوع تقریبا در همه جا وجود دارد.

سخت‌ترین قوانین خانه‌سازی و بالاترین قیمت املاک

مقررات سنگین باعث افزایش قیمت خانه می‌شود. قوانین منطقه‌بندی بخشی از چرخه معیوبی است که بسیاری از آمریکایی‌ها را از بازار خرید خانه دور کرده. همچنین تنظیم مقررات مربوط به استفاده از زمین باعث پرهزینه‌تر شدن ساخت خانه‌های جدید توسط توسعه‌دهندگان شده است. به نوبه خود، بسیاری از سازندگان خانه به منظور تضمین بودجه احتیاطیشان، بر ساخت خانه‌های بلندمرتبه به جای املاک یک طبقه متمرکز شده‌اند. این امر به کمبود فعالیت در خانه‌سازی کمک کرده و کمبود خانه‌های قابل فروش در سطح کشور را تشدید نموده است. در پی این امر شاهد افزایش قیمت خانه‌ها در سال‌های اخیر هستیم. در نتیجه این مسائل، ناظران معتقدند که آمریکا برای در دسترس قرار دادن هر چه بیش‌تر بازار مسکن، باید قوانین منطقه‌بندی خود را ساده‌تر کرده و یا کاملا از شر آن خلاص شود.

آیا چنین روندی در کشور ما نیز جریان دارد؟ نظر شما در این باره چیست؟ تحلیل‌های خود را برای آگاهی بیش‌تر ما و خوانندگان همیشگی دینو در نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Marketwatch

بیش‌تر بخوانید: تصویب شد: با 20 میلیون تومان، وام مسکن 240 میلیون تومانی بگیرید

بیش‌تر بخوانید: خریداران مسکن مراقب باشید: این 5 شهر امسال در معرض خرابی مسکن هستند

امتیاز: 3.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.