المپیک توکیو

سعید ملایی قهرمان جودوی ایران با پرچم مغولستان در المپیک توکیو مدال نقره دریافت کرد!

سعید ملایی جودوکار ایرانی است که مهاجرت کرده و اکنون با پرچم کشور مغولستان در المپیک توکیو شرکت کرده است. ملایی در سال‌های اخیر به دلیل مهاجرتش شرایط سختی داشته و حواشی زیادی را پشت سر گذاشته است. اگر یادتان باشد سعید ملایی پس از شکست مصلحتی به دلیل دستور روبرو نشدن با ورزشکاری از اسرائیل، درخواست پناهندگی داد و درخواست او پذیرفته شد. در نهایت پس از مشکلات فراوان سعید ملایی توانست به المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یابد و در مسابقات این دوره شرکت کند.

المپیک توکیو

بیشتر بخوانید: شکست مصلحتی قهرمان جودو ایران و دریافت مدال برنز پس از این شکست
بیشتر بخوانید: سعید ملایی پس از شکست در انتخابی المپیک 2020، درخواست پناهجویی داد و درخواست او پذیرفته شد!

سعید ملایی در این مسابقات با تیم گرجستان و آذربایجان روبرو شد و توانست با امتیازهای خوبی این دو تیم را شکست دهد و به مرحله‌ی نیمه‌نهایی برسد. او با پرچم مغولستان پس از رقابت با ورزشکار اتریشی و شکست او با امتیاز ۱۰ – ۰ توانست وارد مرحله‌ی فینال شود. ملایی سپس مقابل تیم ژاپن قرار گرفت و رقابت سختی را پشت سر گذاشت. در نهایت این رقابت سخت به  مرحله‌ی امتیاز طلایی رسید و سعید ملایی با اختلاف یک امتیاز از حریف ژاپنی خود شکست خود و در جایگاه دوم این دوره از مسابقات جودو المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفت. در نهایت ملایی توانست مدال نقره‌ی المپیک ۲۰۲۰ را با پرچم مغولستان دریافت کند و نتیجه‌ی چندین سال ورزش حرفه‌ای و زحماتش را بگیرد.

المپیک توکیو

سعید ملایی در سال ۹۷ ایران را ترک کرد و پناهنده‌ی آلمان شد. در نهایت او به مغولستان مهاجرت کرد و ورزش حرفه‌ای خود را در این کشور ادامه داد. در کنار تمامی حواشی اخیر در مورد ورزشکاران ایرانی که مهاجرت کردند و با پرچم کشورهایی غیر از ایران وارد المپیک شدند، ما مردم ایران از موفقیت و پیروزیشان بسیار خوشحالیم و امیدواریم روزبه‌روز ورزشکاران بیشتری بتوانند در دنیا به پیروزی و موفقیت‌های بیشتر برسند و به صورت حرفه‌ای در عرصه‌ی ورزش فعالیت کنند. مدال نقره‌ی سعید ملایی برای همه‌ی مردم ایران یک افتخار است.

بیشتر بخوانید: تعلیق فدراسیون جودو ایران پس از باخت اجباری سعید ملایی در انتخابی المپیک 2020 توکیو
بیشتر بخوانید: کیمیا علیزاده و ناهید کیانی، با پرچم‌های مختلف در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقابل هم قرار گرفتند!

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۵ دیدگاه

  1. Avatar نگرانم رفیق گفت:

    نمی دونم چرا یه چند وقته عقلم درست کار نمی کنه. 🤪

  2. Avatar علی گفت:

    سلام.
    فرمودید : ” مدال نقره‌ی سعید ملایی برای همه‌ی مردم ایران یک افتخار است. “.
    چرا باید افتخار باشد؟
    مثلا ایشان در برابر نمایندهء رژیم اشغالگر قدس قرار نگرفتن ، چه چیزی را از دست داد که حاضر شد پشت به ایران کند و برای مغولستان بجنگد؟
    فقط یک انسانی که خودخواه و خودمحور هست و غیر از خودتش، هیچکس برایش اهمیت ندارد اینگونه سخن ها را بر زبان می آورد.
    همانطور که می دانید ، طبق گفتهء مسئولان ژاپن ، مدال های المپیک از مواد بازیافتی ساخته شده اند.
    بیایید ظاهر قضیه را بررسی کنیم.
    یک عده آدم بزرگ ، برای بدست آوردن یکی از مدال های باصطلاح طلا ، نقره و برنز ، مثل بچه ها به جان یکدیگر می افتند و با هم می جنگند.
    خب ، این شخص ، آیا واقعا برای بدست آوردن این مدالی که از مواد بازیافتی ساخته شده است تلاش کرده است ، یا اینکه یک هدف معنوی در کار بوده است؟
    مسلما ، هدف ، بدست آوردن آن مدال بازیافتی نبوده است ، بلکه هدف ، یک حس معنوی است که رسیدن به آن ، به انسان حس خوب و خوشی می دهد.
    و اِلا بدست آوردن صرف یک مدال بازیافتی ، به هیچوجه به انسان حس خوش نمی دهد.
    از طرفی هم ، دنیا ، دارِ داد و ستد هست.
    یعنی برای بدست آوردن چیزی ، باید چیز دیگری را از دست بدهید.
    حالا شما باید ببینید که برای بدست آوردن این مدال ، چه چیزی را از دست داده اید.
    عمر ، جوانی ، سلامتی .
    تا اینجای کار ، شاید چیز مهمی برای دیگران محسوب نشود ، ولی یک جاهایی باید انسانیت خودتان را هم از دست بدهید.
    بازی کردن با رژیم اشغالگر قدس ، به منزلهء تایید اشغالگری های آنان هست.
    ________________
    آقای سعید ملایی ، بعنوان یک شخص ورزشکار زحمت کشیدهء مشهور ، برای ما محسوب می شود.
    ولی اگر بخواهیم از ایشان بعنوان یک افتخار یاد کنیم ، بسیار حرف نابجایی هست.
    او بدنبال شاد کردن دل مردم ایران نبود. او بدنبال خواسته های شخصی خودش بود. یعنی رسیدن به مدال المپیک.
    به همین خاطر ، پشت به ایران کرد تا به خواسته های شخصی اش برسد.
    حالا چرا باید از چنین شخصی که جان انسانهای بی گناه برایش اهمیت ندارد و بدنبال خواستهء شخصی خودش هست ، افتخار کنیم؟
    اگر شما از اینگونه انسانها خوشتان می آید و بهشان افتخار می کنید ، مختار هستید.
    خواهشا خواسته های شخصی خودتان را به مردم ایران نسبت ندهید.

    • Avatar محسن گفت:

      نه آقا علی شما چرت و پرت میگی. اصول اینه: میخواید در رقابت های جهانی شرکت کنید؟ باید با تمام کشور های جهان که مورد قبول اکثریت جهان هست، رو به رو بشی و بازی کنی. ایران هم خدا رو میخواد هم خرما، یا بطور کامل کامل از کل رقابت های جهان باید خارج بشیم، یا اگر وارد شدیم، قوانینش هم بپذیریم که مسابقه با کشور اسرائیل (چه خوب چه بد) هست. قبول ندارین؟ تمام مسابقات جهانی تمام ورزش های ایران رو لغو کنین. حالا، لغو چنین چیز بزرگی امکان پذیر نیست برای همین جوان ها رو با هزار آرزو میفرستین جلو که خودشون و زندگیشون رو سال های سال درگیر ورزش کنن، علاقه و فکر و ذهن و درآمدشون باشه همون، سپس وقتی به مشکلی مثل ورزشکارای اسرائیل برخوردین، میگین “ای جوانی که تا الآن کل زندگیت رو گذاشتی برای ورزش، شرمنده، بازی نکن، حتی اگر باعث بشه 4سال محروم بشی،مهم نیست، به جهنم، مهم اعتقاداتمونه!” درصورتیکه اون اعتقادات چرت، مال شخص مسئولان و سیاست مداران هست نه تمام مردم ایران و ورزشکاران. هیچوقت هیچکس از ما ایرانی ها نپرسیده که آیا موافق این سیاست ها هستیم یا خیر؟ میگن 40-50سال پیش یه رای گیری کردن به نظام رای دادن،حالا ما باید جورِش رو بکشیم. مثل زمانیکه اول رای دادن به استقلال آزادی مجهوری اسلامی، بعدا حجاب رو اجباری کردن گفتن عه راستی ببخشین کلمه اسلامی یعنی این و اون و چیزای دیگه که بعدا بهش اضافه میکنیم، ببخشید که نگفتیم بهتون! خلاصه تحریم شدیم؟ نوش جونتون اِشکنه بخورید، 8سال زحمت کشیدین که توی یه رقابت مقام بیارین؟ شرمنده بایستی کنار بکشین بخاطر فلان مسئله سیاسی، جنگ شد؟ فدا سرتون برید جبهه شهید بشید ایشالا میرید بهشت، ما هم توی کاخ هامون با اسلحه و پول ایران میشینیم که بقیه رو راهی بهشت کنیم. میگن اسرائیلی ها از خداشونه جلو ایران بیوفتن، چون بدون تلاش مسابقه رو برنده میشن. چند وقت پیش یکی از مغز های شطرنج جهان رو از دست دادیم (علیرضا فیروزجا) همین ماه پیش به عضو تیم فرانسه پیوست. اونور رو نگاه میکنی رئیس شرکت اوبر، رئیس خرده فروشی ایبی، یه عالمه استاد و پزشک، از کشور خارج میشن، میگیم فرار مغز ها، بعد یه عده بیسواد فاسد برمیگردن میگن “به جهنم!” نمیگن سالها طول میکشه که بتونیم دوباره اینها رو جایگزین کنیم. بهترین هامونو داریم از دست میدیم بخاطر فکر پوچ با تعبیر های سطح پایین دبستانی، با اصول باطل عهد عتیق، فلسفه ی برخی از همفکران شما اینقدر خودخواهانه و بچه گانه هست که این گفته ها هم تاثیری ندارن. عملا دارم تو یه سایت به یه نفر پیام میدم که میدونم ذره ای تاثیری نداره، فقط یذره تو اینترنت مینویسیم مثل کسیکه داره سقوط میکنه ولی سعی میکنه با ناخن هاش تا جاییکه میتونه به دیواره ها خنج بکشه، فکر میکنه بهتر از اینه هیچ تلاشی نکنه. اهمیتی نداره، دیگه دیر شده.

    • Avatar نگرانم رفیق گفت:

      “مثلا ایشان در برابر نمایندهء رژیم اشغالگر قدس قرار نگرفتن ، چه چیزی را از دست داد” ؟میپرسین چه چیزی را از دست داد؟ حذف شدن و هدر رفتن یک عمر تلاش. امثال شما که با تایپ کردن کسب درآمد میکنن واقعا نمیتونن درک کنن ورزشکار در سطح المپیک چقدر وقت و همت و تلاش بخرج میده ، چقدر سختی میکشه ، چقدر اهداف و آرزوها داره و چقدر از خواسته ها و آرزوهای شخصیش میگذره و قربانی میکنه تا به اون سطح برسه و مجبور به پذیرش باخت شدن چقدر براش سنگینه. میدونین همین الان قیمت یه کفش ورزشی مناسب برای دونده ها چقدره؟ میدونین قیمت یک تیر و کمان چقدره؟ میدونین قیمت یک راکت تنیس مناسب چقدره؟ میدونین برای حفظ عضلات چقدر ورزشکار باید برای پروتیین و امثال اون هزینه کنه از جیب خودش؟ میدونین تخم مرغ کیلویی چند شده؟ اون ورزشکاری که مقابل ایشون قرار گرفت مگه با دستای خودش مردم بی گناهو کشته که شما اینطور حرف میزنین یا حامی کشته شدن بیگناهان بوده؟ اون هم یکی مثل مردم ماست که بخاطر اشتباهات اقلیت جامعه ی خودش داره بدنام میشه و قربانی میشه. نه تنها با تمام دنیا دشمنی دارید شما بلکه به مردم خودمون هم رحم ندارید و همرو فراری میدین و ایران رو خالی از استعداد و افراد زحمت کش و کوشا میکنین تا یک مشت تن پرور به کل جامعه مسلط بشن .

  3. Avatar نگرانم رفیق گفت:

    متاسفانه خیلی وقته دشمنی و نفرت و کینه یکسری اقلیت در این کشور موجب سر افکندگی و شرماساری ماست و جلوی شکوفایی و پیشرفتمونو گرفته و روز بروز داریم همه چیزمونو از دست میدیم و نه تنها به عزیزان ارزشمندی مثل همین جناب ملایی رسیدگی نمیشه و تشویق نمیشن بلکه حتی مجبورشون میکنیم به شکست مصلحتی!!!!! البته بجاش سرمایه و پول بیت المال اختصاص میدیم به یکسری افراد بی هویت که بیان توی فضای مجازی توجیه کنن و سرپوش بزارن روی تمام دروغ ها و کم کاری کاری ها و گندکاری ها و حق خوری ها. یکم صبر کنین چند دقیقه دیگه سر و کله شون پیدا میشه زیر همین کامنت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.