شهر هوشمند

پروژه شهر هوشمند 460 هکتاری در مسکو با معماری زاها حدید

زاها حدید یکی از معماران معروف و موفق جهان، طرحی از یک شهر هوشمند را برای مسکو طراحی کرده و این پروژه با نام Rublyovo-Arkhangelskoye راه‌اندازی خواهد شد. این شهر هوشمند در محوطه‌ای 460 هکتاری واقع در غرب پایتخت روسیه یعنی مسکو به راه خواهد افتاد و یک مرکز مسکونی، تجاری و فرهنگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: باارزش‌ترین و گران‌قیمت‌ترین ساختمان‌های جهان در سال 2019 را بشناسید!

شهر هوشمند Rublyovo-Arkhangelskoye در مسکو

کریستوس پاساس، مدیر پروژه در تیم زاها حدید (ZHA) گفت:

ما یک طراحی مردمی را برای یک شهر بهم پیوسته هوشمند ایجاد کرده‌ایم تا مردم از فناوری‌های نوآورانه در این سازه‌ی سازمان یافته بهره ببرند و تمامی خدمات مسکونی، تجاری و فرهنگی را دریافت کنند.

شهر هوشمند

تیم معماری ZHA در روسیه مرکز خود مستقر نمودند و مطالعات و برنامه‌ریزی‌هایی در راستای این پروژه صورت گرفته است. در این پروژه مراکز فرهنگی، مراکز تفریحی، طبیعت و فضای سبز در نظر گرفته شده و این سازه کاملا با محیط زیست سازگار خواهد بود. بیش از از یک سوم این شهر هوشمند را پارک‌های جنگلی و جنگل‌ها تشکیل می دهند و از سوی دیگر می‌توان گفت که این پروژه در کنار یک دریاچه‌ی بزرگ و فوق‌العاده زیبا بنا خواهد شد.

شهر هوشمند

ساکنان این شهر پیشرفته، از جدیدترین و فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها بهره خواهند برد در نتیجه باید خود را با جدیدترین‌ها سازگار کنند. جمعیت مسکو در حال حاضر 12.4 میلیون نفر بوده که در 20 سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. این منطقه جدید و پیشرفته به منظور پراکنده‌سازی جمعیت از مرکز مسکو و کاهش رشد جمعیت در پایتخت طراحی شده است.

پروژه Rublyovo-Arkhangelskoye قادر خواهد بود تا 66،500 نفر از ساکنان جدید را در خود جای دهد. همچنین 800،000 متر مربع فضای اداری برای بخش‌های رو به رشد مانند مشاوره مالی، حقوقی و حسابرسی مسکو در این منطقه فراهم خواهد شد. این شهر پیشرفته از طریق مترو به مسکو متصل خواهد شد و مراحل ساخت و ساز راه آهن نیز در سال جاری آغاز می‌شود.

شهر هوشمند

البته فقط روسیه نیست که برای ساخت یک شهر هوشمند برنامه‌ریزی می‌کند و باید اشاره کنیم که آمریکا نیز اعلام کرده که قصد دارد تا شهر هوشمند و فناوری محور خود را در صحرای نوادا بسازد. از سوی دیگر عربستان صعودی نیز در حال سرمایه‌گذاری بر یک پروژه 382 میلیارد پوندی برای یک ساخت یک شهر کاملا هوشمند و ربات محور است. نظرات خود را در رابطه به پروژه هوشمند Rublyovo-Arkhangelskoye در مسکو با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: یک شاهکار معماری با طرحی از وال در کنار اقیانوس چشم‌ها را خیره خواهد کرد

بیشتر بخوانید: ایده برج‌های شبکه‌ای با طراحی عجیب و با هدف کاهش آلودگی هوا

امتیاز: 4.6 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar nematzadeh گفت:

    پول های کلان برای به رخ کشیدن هیچ چیز !
    با همین پول می توان به داد کلی انسان فقیر در داخل همان کشور رسید .
    کاش سیاستمداران این را بفهمند که نشانه پیشرفتگی یک کشور نه ارتفاع برج و رباتیک بودن شهر ، بلکه برابری امکانات برای همه مردمانش است .

    • Avatar پارسا گفت:

      شما کاملاً درست می‌فرمایید اما اولاً مدرن شدن چیزیه که نمیشه ازش اجتناب کرد و چیز بدی هم نیست و ثانیاً تعادل اصلی اینه که مدرن و پیشرفت توام با توسعه‌ی عدالت و برابری امکانات باشه. منظورم اینه که تک بعدی به قضیه نگاه کنید. هر چیزی که توش تعادل نباشه بده! اگر برابری امکانات باشه و پیشرفت تکنولوژیکی نباشه فاجعس و بالعکس. جفتشون با همدیگه رخ بدن دنیا گلستان میشه…

    • Avatar جادوی سیاه گفت:

      نظر شما درسته ولی واقعیت اینه که تا سرمایه در جایی انباشته نشه نمیتونه پیشرفت و توسعه به ارمغان بیاره، فقط بستگی به نگاه حاکمان یک کشور داره. در کشورای پیشرفته از بازگشت سود این سرمایه گذاری های کلان در بخش تکنولوژی و شهرسازی، برای رفاه و تعادل در زندگی شهروندان استفاده میشه ولی در کشوری مثل ایران بیشتر برای پر کردن جیب عده ای خاص و دزدی و چپاول و رانت و اختلاس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.