طراحی چتر مینیمالیستی برای تصفیه و ذخیره آب باران در دسته خود

طراحی چتر مینیمالیستی دارای سیستم تصفیه و ذخیره آب باران در دسته خود

شاید برایتان پیش آمده باشد که زیر قطرات زیبای باران، احساس تشنگی کنید؛ اما، ترس از آلوده بودن، شما را از نوشیدن آن منصرف کرده باشد. چرا که آب باران معمولا برای نوشیدن به صورت مستقیم بی‌خطر است، مگر این که در مسیر پایین آمدن خود بعضی از آلودگی‌ها را به خود جذب کند. با این حال، ایده نوشیدن آب زلال آسمانی هنوز هم برای بیشتر افراد، یک آرزوی هیجان‌انگیز است. از این رو، یک هنرمند خلاق، راه‌حل جالبی را برای این موضوع ارائه داده است. در ادامه با همراهی دینو طراحی چتر مینیمالیستی دارای سیستم تصفیه و ذخیره آب باران در دسته خود را ببینید و با این خلاقیت جدید آشنا شوید.

طراحی چتر مینیمالیستی

«ولکان اگورل» (Volkan Ugurel)، دانشجوی رشته طراحی BMSTU، ایده خلاقانه‌ای را برای ادغام یک سیستم تصفیه آب صحیح در دسته چتر ارائه داده است. شما به این روش می‌توانید آب باران را تصفیه کرده و آن را بنوشید و در صورت تمایل ذخیره کنید.

طراحی چتر مینیمالیستی دارای سیستم تصفیه و ذخیره آب باران در دسته خود

چتر ولکان به عنوان طراحی پایدار، دارای یک سیستم فیلتراسیون سه سطحی است که بخش اول آن یک توری مشبک فلزی در قسمت بالا برای جلوگیری از عبور ذرات درشت ساخته شده است. همچنین در قسمت بالای دسته یک واحد قابل تعویض وجود دارد که حاوی یک فیلتر کربن و یک فیلتر غشایی است که می‌تواند تمام مواد شیمیایی آلی و همچنین طعم و بوی نامطبوع را از آب باران خارج کند. عملکرد این چتر به گونه‌ای است که پس از به پایان رسیدن فرآیند تصفیه، آب آشامیدنی سالم درون یک بطری شیشه‌ای 220 میلی‌لیتری متصل به انتهای دسته پر می‌شود. این قسمت دارای برآمدگی‌های خاصی برای راحتی مصرف آب است به گونه‌ای که هنگام چرخاندن چتر، محتویات آن به راحتی بیرون می‌آید.

تصفیه و ذخیره آب باران

اگر زمانی شما واقعا تشنه باشید و یا بارش باران شدید باشد، می‌توانید هر بطری پلاستیکی را با شیار استاندارد به قسمت پایینی وصل کنید. شاید حتی بخواهید برای استفاده‌های بعدی خود، چند بطری را به این روش از آب باران پر کنید. طراحی کلی دارای یک دسته براق و سایبان شفاف با 9 پره است که به همین دلیل نیز نام Nonagon Umbrella را برای آن انتخاب کرده‌اند. این ایده از آلبوم موسیقی Nonagon Infinity الهام گرفته شده است. موزیک ضبط شده‌ای که قرار است به صورت تکرار یک حلقه نامحدود از آن جایی که انتهای یک آهنگ پخش می‌شود تا شروع آهنگ بعدی باشد و این حرکت، شروع چرخه بی‌پایان آب را نشان می‌دهد. سفری از یک مکان به مکان دیگر!

تصاویر مربوط به طراحی چتر مینیمالیستی را در ادامه می‌بینید:

طراحی چتر مینیمالیستی - سایبان شفاف با 9 پره
طراحی چتر مینیمالیستی - ذخیره آب در دسته
طراحی چتر مینیمالیستی - نوشیدن آب جمع شده باران
طراحی چتر مینیمالیستی - پر کردن بطری از آب باران
فیلترهای سیستم تصفیه آب باران
آب ذخیره شده درون دسته چتر
اسکلت به صورت سازه فضاکار

آیا شما نیز به این طراحی چتر مینیمالیستی علاقه‌مند شدید؟ نظر شما در این باره چیست؟ چه ایده‌های دیگری برای بهتر شدن نتیجه پیشنهاد می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: مش ورونوی روی کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری و متریال مینیمال برای جذب حداکثر ضربه

بیشتر بخوانید: مبتکر ایرانی سازنده آب شیرین کن برنده جایزه‌های ملی و مردمی برترین استارت‌آپ آلمان شد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.