8 عادت ناسالم که برای سلامتی ما مضر است بدون اینکه خودمان بدانیم

رفتار‌هایی که به آنها عادت کرده‌ایم همیشه آنطور که به نظر می‌رسد ساده نیستند و برخی از آنها مضر و ناسالم هستند. ما در دینو فهرستی از 8 کار معمولی که می‌توانند به سلامتی ما آسیب برسانند را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

عادت های روزمره ناسالم:

1. پاهای خود را روی هم قرار دادن

گذاشتن پاها روی هم

مطالعات تأیید می‌کند که گذاشتن پاها روی هم منجر به بالا رفتن فشار خون، رگ های واریسی و آسیب عصبی می‌شود. این فشار می‌تواند منجر به مشکلات گردش خون شود و در نهایت به بیماری ورید یا نارسایی وریدی کمک کند.

2. غذا دادن به پرندگان

غذا دادن به پرندگان

غذا دادن به کبوترها یکی از فعالیت‌های مورد علاقه در فضای باز است که والدین دوست دارند با بچه‌های خود انجام دهند. متأسفانه، این کار نه تنها سرگرم کننده نیست، بلکه خطرناک است. کبوترها می‌توانند حامل سالمونلوز، سل، لیستریوز، تب خرگوش، بیماری نیوکاسل و… باشند. پس هنگام غذا دادن سعی کنید فاصله خود را با پرندگان حفظ کنید.

3. استفاده از عینک آفتابی بی‌کیفیت

عینک بی کیفیت

تولیدکنندگان عینک گاهی از پلاستیک ارزان‌قیمت در ساخت عینک استفاده می‌کنند که باعث محافظت چشم شما در برابر اشعه ماوراء بنفش نمی‌شود. همچنین سایه انداختن عینک بر روی چشمان شما، باعث گشاد شدن مردمک چشم و دریافت دو برابر اشعه ماوراء بنفش می‌شود که حتی از عدم استفاده از عینک آفتابی مضرتر است. اشعه ماوراء بنفش بیش از حد، ممکن است باعث آب مروارید، آسیب به چشم و یا حتی سرطان شود.

4. نوشیدن آب زیاد

آب زیاد

بله، درست خواندید: نوشیدن آب زیاد همیشه سالم نیست، اگرچه نوشیدن کم آب هم همینطور است. محققان می‌گویند که نیاز بدن به آب یک نیاز فردی است. اگر زیاد حرکت و ورزش می‌کنید، بیشتر بنوشید. اگر مشکلات کلیوی یا قلبی عروقی دارید، بهتر است کمتر بنوشید. در هر صورت، بهترین راه برای نوشیدن آب، احساس تشنگی است – اگر احساس تشنگی نمی‌کنید، پافشاری نکنید.

5. درست کردن ذرت بو داده در مایکروویو

ذرت بو داده

این موضوع در مورد نحوه پخت ذرت نیست بلکه در مورد محتویات آن است. یک ماده شیمیایی به اسم دی استیل در ذرت وجود دارد که هنگام گرم شدن آن بخار می‌شود. این ماده می‌تواند وارد ریه‌های شما شود و به شما آسیب برساند. بهتر است قبل خوردن آن اجازه دهید که ذرت خنک شود.

6. غذا خوردن پشت میز کار و هنگام کار

غذا خوردن در هنگام کار

باکتری‌های فراوانی بر روی میز کار و در محیط کارتان وجود دارد که برای هضم شما مفید نیستند. به یاد داشته باشید که مغز شما به استراحت نیاز دارد و معده شما نمی‌تواند هنگام کار غذا را هضم کند، زیرا مغز شما بر روی کارتان متمرکز است نه هضم غذا. همچنین بوی غذای شما ممکن است همکارانتان را آزار دهد.

7. نوشیدن شیر بدون چربی

شیر بدون چربی

وقتی چربی‌ شیر از آن خارج می‌شود، ویتامین‌ها هم همراه آن می‌روند و مواد مصنوعی جایگزین آن می‌شود که چندان مفید نیستند. بسیاری از تولیدکنندگان، شیر بدون چربی را با افزودن پودر شیر تقویت می‌کنند که ممکن است کلسترول شیر را اکسید کند. هنوز هیچ شواهد بالینی وجود ندارد، اما حیواناتی که کلسترول اکسید شده مصرف می‌کنند، تجمع پلاک شریانی را تجربه کرده‌اند که می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

8. به وضعیت نشستن خود اهمیت نمی‌دهید

نشستن اصولی

وضعیت صحیح نشستن به معنای موقعیت متقارن همه اندام‌ها است. صندلی اداری خود را تنظیم کرده و از ستون فقرات خود مراقبت کنید.

  • ارتفاع صندلی شما باید با ران شما در یک راستا باشد و نشیمن‌گاهتان در موقعیت مناسبی باشد.
  • باسن شما نباید کمتر از 2/3 صندلی را پر کند.
  • پشتی صندلی باید متناسب با ستون فقرات شما باشد.
  • مطمئن شوید که شانه‌هایتان در یک سطح است و شکمتان شل و ریلکس باشد.
  • پاهای خود را روی هم قرار ندهید – این کار گردش خون شما را مختل می‌کند.
  • به گونه‌ای بنشینید که وزن شما روی باسن شما باشد در حالی که سرتان به سمت جلو و بالا است.
  • اگر احساس ناراحتی کردید برای تغییر ژست خود عجله نکنید. اجازه دهید عضلات شما به موقعیت صحیح عادت کنند. بخشی از این عادت به تدریج اتفاق می‌افتد و باید صبور باشید.

اگر شما هم عادت هایی را می‌شناسید که فکر می‌کنید ناسالم و آسیب‌رسان است با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.