علائم کمردرد جدی

اگر کمردرد دارید، بروز این علائم را حتما جدی بگیرید و به فکر درمان باشید

خیلی از ما هنگامی که با دردهای فیزیکی مواجه می‌شویم کمی استراحت می‌کنیم تا درد از بین برود، اما اگر این درد ماندگار شد چه باید کرد؟ مخصوصا کمردرد که می‌تواند در انجام کارهای روزانه ما نیز اختلال ایجاد کند. تصور کنید که کمردرد به قدری زیاد باشد که توانایی نشستن یا یک خواب راحت را از ما گرفته باشد، در این موارد باید حتما فکری برای کاهش درد کرد. این درد می‌تواند به دلایل مختلف از جمله بلندکردن اجسام سنگین یا نشستن مداوم پشت میز ایجاد شود. اکثر افراد این درد را نادیده می‌گیرند، اما اگر هر کدام از پنج نشانه زیر را همراه با کمردرد دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به یک دکتر مراجعه کنید.

حفظ تعادل

آیا به جز کمردرد، در حفظ تعادل خود نیز به مشکل برخورده‌اید؟ در افراد مسن و مخصوصا خانم‌ها، این حالت می‌تواند یکی از علائم پوکی استخوان باشد. استخوان‌های افرادی که به این وضعیت دچار می‌شوند، جرم و چگالی خود را از دست داده و شکستگی‌های ریزی در آنها پدید می‌آید. فیزیوتراپی به این افراد در حفظ تعادل و سالم نگه داشته استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین در جلسات فیزیوتراپی نحوه زمین خوردن، یعنی طوری که کمترین آسیب به استخوان‌ها وارد شود نیز آموزش داده می‌شود.

درد در پاها

اگر کمردرد شما به باسن و یا پاهایتان سرایت کرده، احتمال دارد که مشکل عصبی داشته باشید. در خیلی از موارد این درد خود به خود از بین می‌رود، اما اگر مدت زیادیست که به جز در کمر، در پاهایتان نیز درد دارید بهتر است که به دکتر مراجعه کنید. این مشکل در اکثر مواقع با چند جلسه ماساژ یا فیزیوتراپی از بین می‌رود اما در موارد حادتر احتمال جراحی نیز وجود دارد.

لَنگ زدن

آیا کمر درد باعث شده تا لنگ لنگان راه بروید؟ پس بهتر است که حتما به یک دکتر مراجعه کنید. لنگ زدن به دلیل کمردرد می‌تواند به دلیل بروز مشکلاتی جدی ایجاد شده باشد که بهتر است سریعتر به فکر درمان آنها باشید.

کمردرد
مشکلات روده و مثانه

اگر به جز در کمر، در مثانه و روده خود احساس درد دارید لازم است که حتما به دکتر مراجعه کنید. در مواردی که درد مثانه زیاد باشد، احتمال بروز مواردی مثل سندرم دم اسب نیز وجود دارد.

درد در سایر قسمت‌های بدن

اگر به جز کمر درد مشکلات دیگری از قبلی تب، لرز یا عرق کردن در هنگام خواب دارید، این احتمال وجود دارد که بدن شما در حال واکنش دادن به چیزی غیر طبیعی باشد، پس بهتر است که به یک دکتر مراجعه کنید. در خیلی از موارد بدون مشکل خاصی این درد از بین می‌رود، اما در برخی موارد نیز ممکن است این دردها نشانه‌ای از سرطان بوده و نیاز به درمان سریع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چطور می‌توانیم استخوان های سالم و قوی در بدنمان داشته باشیم؟

امتیاز: 4.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.