Grilled striploin sliced steak on cutting board over stone table

عوارض روحی و جسمی حذف ناگهانی گوشت از رژیم غذایی

مردم به دلایل زیادی گیاهخوار شدن را انتخاب می‌کنند. برخی این کار را برای سلامتی خود انجام می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به دلایل اخلاقی تصمیم می‌گیرند از خوردن گوشت خودداری کنند. اگرچه رژیم گیاهخواری فواید بسیار زیادی دارد ، اما حذف گوشت به طور ناگهانی ممکن است منجر به عوارض جانبی غیرمنتظره و کاملاً ناخوشایندی شود. درست مانند هر تغییر شدید رژیم غذایی، ترک خوردن گوشت برای بدن شما بسیار استرس‌زا است و ممکن است در ابتدا برخی علائم را تجربه کنید.

در این مطلب، قصد داریم به بررسی عمیق‌تر واکنش‌های مختلف بدن شما به حذف ناگهانی گوشت از رژیم غذایی بپردازیم.

عوارض جسمی و روحی حذف ناگهانی گوشت از رژیم غذایی

1. ممکن است پوست شما آسیب ببیند

عوارض حذف ناگهانی گوشت

اگر رویای داشتن پوستی کاملا شفاف را در سر دارید، حذف ناگهانی گوشت از رژیم غذایی ممکن است عوارض ناخوشایندی را برای پوست شما به همراه داشته باشد. گوشت قرمز سرشار از اسیدهای آمینه‌ای است که برای تولید کلاژن حیاتی هستند. عدم دریافت کافی از این مواد مغذی ضروری ممکن است باعث کدر شدن پوست شما شود.

علاوه بر این، گوشت حاوی روی است و حتی اگر گیاهخواران به اندازه کافی حبوبات و غلاتی که سرشار از روی هستند مصرف کنند، ترکیبات خاصی در آن‌ها مانع از جذب آن توسط بدن می‌شود. دریافت نکردن روی کافی ممکن است از طرق مختلف از جمله ایجاد آکنه روی پوست شما تأثیر بگذارد.

2. ممکن است تمایل بیشتری به خوردن میان وعده داشته باشید

گوشت یکی از منابع اصلی پروتئین است و اگر به طور ناگهانی از رژیم غذایی شما حذف شود، بدن شما ممکن است با حالتی تهاجمی پاسخ دهد. وقتی به طور ناگهانی از خوردن گوشت دست بکشید، احتمالا متوجه خواهید شد که سریعا به دنبال میان وعده‌های ناسالم می‌روید.

بدن شما برای انطباق با این تغییر ناگهانی رژیم غذایی به زمان نیاز دارد. بنابراین اگر تصمیم به گیاهخواری دارید، برخی از میان وعده‌های سالم مانند آجیل یا میوه‌ها را در دسترس خود نگه دارید تا از وسوسه گرفتن یک بسته چیپس یا چوب شور جلوگیری کنید.

3. ممکن است نوسانات خلقی شدیدی را تجربه کنید

وقتی یک رژیم غذایی جدید را شروع می‌کنید، حتی اگر در درازمدت به معنای تغییرات خوبی برای بدن شما باشد، ممکن است در ابتدا دچار یک ترن هوایی احساسی شوید. در واقع، هر چیزی که می‌خورید تأثیر قدرتمندی بر سطح استرس شما دارد زیرا میکروبیوم در معده شما انتقال دهنده‌های عصبی را آزاد می‌کند که با مغز شما ارتباط برقرار می‌کند. اگرچه این عارضه جانبی ناخوشایند موقتی است و زمانی که بدن شما با تغییرات سازگار شود محو می شود، برخی از گیاهخواران و وگان‌ها ممکن است بیش از آنچه که قبلا عادت داشته‌اند، اضطراب را تجربه کنند.

4. ممکن است متوجه ریزش موی بیشتری شوید

عوارض حذف ناگهانی گوشت:ریزش موی بیشتر

اگرچه منابع گیاهی فراوانی از روی وجود دارد، مانند حبوبات، آجیل و دانه‌ها، این پروتئین است که به جذب روی کمک می‌کند و گیاه‌خواران و وگان‌ها ممکن است در معرض خطر عدم دریافت کافی این ماده مغذی ضروری قرار گیرند.

هنگامی که به طور منظم روی کافی دریافت نمی‌کنید، ممکن است روی موهای شما تأثیر بگذارد و حتی در درازمدت منجر به ریزش مو شود. اگر برای حذف گوشت از رژیم غذایی خود مصمم هستید، اطمینان حاصل کنید که 50 درصد بیشتر از مقدار توصیه شده روی مصرف می‌کنید.

5. ممکن است معده شما درد بگیرد

در حالی که خوردن سبزیجات مطمئناً روده شما را شاد می‌کند، تغییر ناگهانی مقدار گوشت مصرفی می‌تواند ترکیب منحصر‌به‌فرد باکتری‌های معده شما را بر هم بزند. هنگامی که رژیم غذایی خود را به طور چشمگیری تغییر می‌دهید و شروع به خوردن غذاهای متفاوت با غذاهایی می‌کنید که به آن عادت کرده اید، ممکن است در ابتدا باعث درد معده و سوء هاضمه شود .

چند بار درهفته گوشت می‌خورید؟ آیا تا به حال سعی کرده‌اید گیاهخوار یا وگان شوید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۵ دیدگاه

  1. Avatar رهگذر تنها گفت:

    ببخشید اشتباه نوشتم:
    برهی= برخی
    الکترومعناطیسی= الکترومغناطیسی

  2. Avatar رهگذر تنها گفت:

    در روزگار ما روانشناسان بزرگ دنیا مثل کارل راجرز، سلیگمن، ژان پیاژه، یونگ و دیگران دائما در آثار و گفتار خود درباره روح و روان آدمی و کیفیت و حالات آن بحث می کنند و به تحلیل پدیده هایی مثل خواب دیدن و مرگ می پردازند. فیلسوفان دین معاصر و الهی دانان معاصر غربی هم کسانی همچون جان هیک، هانس کونگ، لئونارد سوئیدلر، پل نیتر، پل تیلیخ، راجر اسکروتن، الیسدر مک گراث و بسیاری دیگر به متافیزیک و جهان نادیدنی و وجود نفس و روح برای انسان معتقدند. حتی دانشمندان فیزیک و پزشکان هم در این زمینه دو دسته هستند و برخی به روح انسانی، روح حیوانی و نباتی باور دارند و گروهی هم نه. چرایی و چگونگی زنده ماندن بعضی مرتاضان هندی (عمداً از عارفان مسلمان و کرامات و خوارق عادات ایشان مثال نمی زنم) در اتاق خلأ (Void Chamber) که توانسته اند تحت نظارت و زیر نظر تیم های 20 نفره تا 50 نفره از پزشکان دانشگاههای امریکا مثل جانز هاپکینز و پرینستون و برخی الهی دانان و فیزیکدانان، بدون دریافت آب، غذا، و اکسیژن و با وصل شدن برق فشار قوی به نقاط مختلف و حساس بدن از چند روز تا یک هفته زنده بمانند و از اتاق بیرون بیایند؛ نشان دهنده حقایق متافیزیکی و فراعلمی در جهان و زندگی انسان است. این آزمایش ها به صورت تصویری و کامل در برهی کتاب ها و تکست بوک های رشته ادیان و عرفان منتشر شده و موثق است. بنابراین نمی توان حکم قطعی داد که چون علم ثابت نکرده پس چیزی به نام روح و نفس وجود ندارد. بسیاری از گازها و امواج رادیویی هم قابل دیدن نیستند و محدوده شنوایی و بینایی انسان هم محدود است اما نمی توان ادعا کرد که امواج الکترومعناطیسی یا وایرلس یا نور ماوراء بنفش وجود ندارد! به قول پدر دین شناسی انگلستان پروفسور نینیان اسمارت که خود را مسیحی- بودایی می دانست و در سال 2001 فوت کرد: دین دارای حداقل 7 بُعد است و یک بُعد ندارد. بخشی از دین، عقلانی (Rational) است و بخشی از آن فراعقلانی (Irrational) است نه ضد عقلی یا (Antirational). ز خیال برتر است او تو خیال را مرنجان/ ز جهت بود مبرّا مطلب به هیچ سویش، ممنون از سایت زیبا و آموزنده تون.

  3. Avatar ab گفت:

    هیچ کدومش اتفاق نمی افته اینو یه گوشت خوار نوشته که توجیه کنه تغییر ندادن عادت غذایی خودش رو

  4. Avatar INT گفت:

    عوارض روحی اشتباهه، عوارض روانی درسته – اصلا ماهیتی بنام روح نه در علم تعریفی داره نه میدونیم چی هست یا اصلا هست که حالا بخواد مشکلی هم براش پیش بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.