عوارض خطرناک ایمپلنت سینه

عوارض خطرناک ایمپلنت سینه در مطالعات جدید و آسیب‌های دائمی آن بر سلامتی بدن

عمل جراحی افزایش سایز سینه‌ها، یکی از محبوب‌ترین موارد زیبایی در ایالات متحده آمریکا است. با این وجود همچنان بسیار پرخطر بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. مطالعات جدید دانشمندان به تاثیرات منفی و بیماری‌های ناشی از این مواد مصنوعی پرداخته‌اند. در ادامه با همراهی دینو از عوارض خطرناک ایمپلنت سینه در مطالعات جدید و آسیب‌های دائمی آن بر سلامتی بدن آگاه شوید.

عوارض خطرناک ایمپلنت سینه

مواد سیلیکونی مخصوصی که برای ایمپلنت سینه و ماموپلاستی استفاده می‌شوند، نه تنها به مراقبت و توجه مادام‌العمر نیاز دارند بلکه برخی از انواع آن باعث بروز عوارض جانبی سیستمیک نگران کننده در بدن می‌شوند. عوارض خطرناک ایمپلنت سینه و مشکلات بعد از عمل کاشت در مجموع به عنوان «بیماری کاشت پستان» (BII) شناخته می‌شوند. در مطالعات اولیه مشخص شده که این سندرم پس از برداشتن سیلیکون به راحتی قابل برگشت بوده و بهبودی قابل توجه و پایداری حاصل می‌شود. امروز BII در علم پزشکی تعریف دقیقی ندارد و حتی اکنون که تقریبا 60 سال از اولین عمل آن می‌گذرد، به سختی درک می‌شود. جالب است بدانید که در سه دهه اول ورود این ایده به عرصه پزشکی، به هیچ وجه آزمایش بالینی روی آن انجام نشده بود.

آسیب‌های دائمی ایمپلنت سینه

در دهه‌های گذشته، دانشمندان این مواد سیلیکونی را به افزایش خطر ابتلا به سرطان نادر سیستم ایمنی و واکنش‌های التهابی به ویژه برای زنانی که دارای سابقه خانوادگی هستند، مرتبط دانسته‌اند. در همین حال، هزاران بیمار به دنبال انجام این عمل، از خستگی، تاری دید، ابهام مغزی و سایر مشکلات غیرعادی شکایت داشته‌اند. این موارد همچنین شامل درد سینه، ریزش مو، سوزش پوست، مشکلات تنفسی، مشکلات حافظه، التهاب و درد در قسمت‌های مختلف بدن است. همین طور در برخی موارد پزشکان این عوارض را به افزایش خطر بروز سرطان سینه نیز نسبت داده‌اند.

این قالب‌های سیلیکونی نه تنها می‌توانند درون بدن پارگی و نشتی داشته باشند، حتی ممکن است در سیستم لنفاوی نیز مشکل ایجاد کرده و باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن شوند. بعلاوه، بیماران دارای ایمپلنت که دچار انقباض کپسولی شده بودند – سفت شدن قفسه سینه که باعث درد پستان، درد عضلات و تنفس دشوار می‌شود – بعد از برداشتن سیلیکون‌ها، بهبودی چشمگیری داشتند. به این معنی که مواد سیلیکونی این ایمپلنت‌ها در طولانی مدت باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود. کسانی که به سراغ این روش زیبایی می‌روند باید بدانند که چنین عملی دائمی نبوده و سیلیکون‌ها بعد از چند سال نیاز به تعویض دارند. با این وجود هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما در این باره نمی‌دانیم و این مطالعه جدید صرفا بر روی شایع‌ترین علائم BII انجام شده است. محققان امیدوارند تحقیقات آینده، بیشتر پدیده‌های زیست شناختی احتمالی را برای توصیف بهتر پاتوفیزیولوژی و مکانیسم BII روشن کند.

نظر شما درباره جراحی‌های زیبایی و عوارض خطرناک ایمپلنت سینه چیست؟ آیا تجربه چنین مواردی را داشته‌اید؟ با دیدگاه‌های ارزشمند خود همراه ما باشید.

منبع: Science Alert

بیشتر بخوانید: سرطان سینه و هر آنچه که نیاز است همه در رابطه با این بیماری بدانند

بیشتر بخوانید: سرطان خوب، احتمال درمان کامل‎ این سرطان‎ها بسیار زیاد است

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.