فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت

فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت برای تجربه یک همسفری خوب

تعطیلات نوروز و فصل سفر در حال آغاز شدن است و شاید شما بخواهید از این فرصت استفاده کرده و به مسافرت بروید. کارهای جالب زیادی وجود دارند که می‌توانید در مسیر خود با آن‌ها سرگرم شوید. در ادامه همراه دینو 20 مورد از فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت برای تجربه یک همسفری خوب را بخوانید.

فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت

همان طور که می‌دانید سفرهای جاده‌ای در کنار تمام جذابیت‌های خود، مشکلاتی از بی‌حوصلگی در ماشین گرفته تا اتفاقات ناخوشایندی مانند گم شدن در طول مسیر دارند که ممکن است از لذت سفر کم کنند. با این حال چند روش عالی برای اطمینان از بهتر کردن شرایط برای شما وجود دارد. 20 نمونه فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت را در این جا می‌خوانید:

فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت

1. در طول سفر خود عکس بگیرید

سال‌ها بعد در آینده که شما پیر شده‌اید و کنار باغچه خانه خود نشسته‌اید، با دیدن این عکس‌ها خاطرات آن سفرهای خنده‌دار و دوران جوانی‌تان را به یاد می‌آورید و لبخند می‌زنید. در طول سفر خود با هم شوخی کنید و با ژست‌های خنده‌دار عکس بگیرید. ثبت خاطرات زیبا در لحظه‌های خوب سفر بسیار عالی است. شما می‌توانید بعدها با تماشای این عکس‌ها تمام لحظات جذاب سفر خود را زنده کنید. فقط فراموش نکنید که افراط در عکس گرفتن، حضور شما در لحظه را خراب می‌کند. بنابراین حس خوب‌تان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

2. اتفاقات سفر خود را ثبت کنید

البته ثبت اتفاقات سفر کمی کار می‌برد و ممکن است دشوار به نظر برسد؛ اما، بعد از پایان آن، با یک دفترچه پر از ماجراهای هیجان‌انگیز، خستگی از تن‌تان به در می‌شود. ثبت اتفاقات و لحظه‌های سفر جاده‌ای با دوستان، راهی عالی برای یادآوری و مرور اوقات خوش شما با یکدیگر است. علاوه بر این موضوع، اگر سفر شما طولانی باشد، فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دهید که احتمال فراموش کردن آن‌ها بسیار زیاد است. برای این کار خلاق باشید. مستند کردن سفر به معنای نوشتن درباره صبحانه، ناهار و شام هر روز شما نیست. می‌توانید از این چند ایده برای مستند کردن سفر خود استفاده کنید:

  • فعالیت‌های مورد علاقه خود را در یک ژورنال کلاسیک به سبک دفتر خاطرات یادداشت کنید.
  • یک پست در شبکه اجتماعی خود بنویسید یا برای Tik Tok فیلم بگیرید!
  • هر کجا که رفتید، مکان عکس را با یک علامت روی نقشه مشخص کنید.
  • در هر توقف یک فیلم کوتاه بگیرید و آن‌ها را با هم مونتاژ کنید.
  • از هر مکان جذابی که بازدید کردید، یک سوغاتی یا یادگاری کوچک بخرید.

3. در طول مسیر بازی جاده‌ای انجام دهید

یکی دیگر از فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت بازی‌های کلامی بسیار متنوعی است که می‌توانید برای مدت طولانی با آن‌ها سرگرم شوید و از مسیر خود لذت ببرید. از بازی‌های کلمه ای گرفته تا بازی‌های فکری، می‌توانید 10 بازی کلامی سریع سرگرم کننده مناسب برای دو نفر در مسافرت‌های جاده‌ای را برای ایده گرفتن مطالعه کنید.

4. جک بگویید

شما قطعا در طول مسیر خود نیاز به سرگرم شدن دارید تا خستگی جاده را کمتر احساس کنید. پس چه بهتر که کمی جک بگویید و با هم شوخی کنید. خندیدن شما انرژی مثبت‌تان را بیشتر می‌کند.

5. به پادکست‌های مورد علاقه خود گوش دهید

گوش دادن به پادکست‌های مورد علاقه‌تان، راهی عالی برای پرت کردن حواس شما از جاده و مسیر یک سفر طولانی است. این کار به شما کمک می‌کند تا انرژی بگیرید و مشغول شوید. فرقی ندارد موضع این پادکست‌ها علمی است یا صرفا خنده‌دار، تمرکز شما روی محتوای آن‌ها می‌تواند برای‌تان لذت بخش باشد.

6. به یک داستان صوتی گوش دهید

کتاب‌های صوتی منبع مناسبی برای کمی سرگرم شدن در اتومبیل هستند. کتاب خواندن در مسیر نه تنها باعث خستگی چشم‌های‌تان می‌شود، بلکه فعالیتی تک نفره است که شما را از همراهی دیگران دور می‌کند. بنابراین، داستان‌های صوتی گزینه‌های بهتری هستند. گوش دادن به داستان‌های جذاب نه تنها احساس دلتنگی شما را کمتر می‌کند، بلکه بهترین راه برای سرگرمی و درگیر کردن همه افراد است. حتی راننده می‌تواند بدون حواس پرتی بیش از حد با داستان همراه شود. درست مانند پادکست‌ها، می‌توانند موضوعی برای گفتگو و تبادل نظر در اختیار شما قرار دهند.

7. به گلچین آهنگ‌های انتخابی خود گوش دهید

هیچ سفر جاده‌ای جذابی بدون گوش دادن به موسیقی مورد علاقه شما کامل نیست. همیشه قبل از حرکت اطمینان حاصل کنید که فهرست آهنگ‌های انتخابی خود را آماده کرده‌اید. توجه داشته باشید که اگر با دوستان خود به سفر می‌روید، این گلچین را با هماهنگی آن‌ها تهیه کنید.

8. با همدیگر تمرین خوانندگی کنید

زمانی که در حال گوش دادن به گلچین آهنگ‌های انتخابی مورد علاقه خود هستید، هیچ احساسی بهتر از این نیست که آن‌ها را همراه با یکدیگر با صدای بلند بخوانید. در طول مسیر با همدیگر تمرین خوانندگی کنید و به صدای یکدیگر امتیاز دهید تا حسابی سرگرم شوید.

تجربه یک همسفری خوب

9. در طول مسیر توقف کنید و انرژی خود را بازیایی کنید

همان قدر که جنب و جوش و فعالیت کردن و همچنین تعامل با یکدیگر در درون اتومبیل بسیار جذاب و ضروری است، توقف کردن در طول مسیر و بازیابی انرژی از دست رفته نیز بسیار اهمیت دارد. در توقفگاه‌های ایمن کمی استراحت کنید و با انجام برخی حرکات کششی، خستگی مسیر را کاهش دهید. فراموش نکنید که برای داشتن سفری به یاد ماندنی، باید سطح انرژی خود را بالا نگه دارید.

10. به صورت شیفتی رانندگی کنید

اگر در سفر جاده‌ای‌تان مسیری طولانی را طی می‌کنید، بهتر است به نوبت رانندگی کنید و همچنین کمی بخوابید. به احتمال زیاد سفر جاده‌ای شما یک سفر پر جنب و جوش و مملو از فعالیت‌های پرتحرک باشد. در هر صورت، کمی خوابیدن برای کم کردن مسافت جاده، کار عاقلانه‌ای است.

11. برای دیدن مکان‌های جذاب از مسیر اصلی خود خارج شوید

اگر از قبل برای سفر جاده‌ای خود برنامه‌ریزی کرده‌اید، احتمالا یک تصویر ذهنی مناسب از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید و جاهایی که قرار است بروید، به دست آورده‌اید. البته داشتن یک برنامه از پیش تعیین شده هوشمندانه است؛ اما، خیلی جدی برنامه‌ریزی نکنید! بهترین کار در سفر جاده‌ای انعطاف‌پذیری و راحتی است، مخصوصا اگر با دوستان‌تان باشید. با در نظر داشتن این نکته، حتما در طول سفر خود برای دیدن مکان‌های جذاب از مسیر اصلی خود خارج شوید.

12. تلاش کنید با خواندن یک نقشه کاغذی مسیر خود را بیابید

فناوری‌های روز را رها کنید و یک تیم باشید و سفر کردن به سبک قدیمی را تجربه کنید. ببینید آیا می‌توانید از نقشه کاغذی برای یافتن مسیر خود استفاده کنید. این کار ممکن است به نظر احمقانه برسد؛ اما، در واقع می‌تواند برای مدتی سرگرم کننده باشد.

13. طلوع یا غروب خورشید را در جاده تماشا کنید

اگر به مسافرت جاده‌ای با اتومبیل شخصی می‌روید، به احتمال زیاد در طول سفر خود حداقل یک طلوع یا غروب خورشید را خواهید دید. دیدن چنین منظره‌ای در فضای باز جاده بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. برای لذت بردن از این لحظه زیبا وقت بگذارید و کنار دوستان‌تان از تماشای آن لذت ببرید.

14. غذایتان را خودتان تهیه کنید و برای وعده‌های غذایی در کنار جاده به پیکنیک بروید

صرف غذا در سفر جاده‌ای یکی از موارد بسیار پراهمیتی است که می‌تواند به راحتی سلامتی شما را به خطر بیاندازد. علاوه بر این، گزینه‌هایی که در مسیر وجود دارند، اغلب گران قیمت، محدود و ناسالم هستند. پس همیشه سعی کنید غذایتان را خودتان تهیه کنید. این کار نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود، بلکه می‌توانید برای وعده‌های غذایی در کنار جاده به پیکنیک بروید و از محیط انتخابی خود لذت ببرید

15. برای حداقل یک شب در طبیعت چادر بزنید

یکی از بهترین روش‌ها برای ماجراجویی در سفر، رفتن به دل طبیعت و زندگی در فضای باز است. هیچ چیز بهتر از یکدلی با طبیعت نیست. پس برای حداقل یک شب در طبیعت چادر بزنید.

16. یکدیگر را بهتر بشناسید

قبل از این که سفرتان را شروع کنید، بپذیرید که قرار است زمان زیادی را با همراهان خود سپری کنید. بنابراین زمانی که در جاده هستید، موقعیت مناسبی است که برای مدت کوتاهی جدی باشید و با مکالمات خود، یکدیگر را بهتر بشناسید. صحبت‌های شما می‌تواند درباره مواردی مانند مشکلات روزمره، کار، علاقه‌مندی‌ها، آرزوها و چیزهایی از این قبیل باشد.

17. درباره سفرهای بعدی خود برنامه‌ریزی کنید و از آرزوهای خود بگویید

در مورد مکان‌هایی که می‌خواهید در آینده به آن جا بروید صحبت کنید. این یکی از بهترین موضوعات برای مکالمه است. حتی می‌توانید یک نقشه جهان با خود به همراه ببرید و در حین گفتگو، مکان‌هایی که قبلا در آن‌ها بوده‌اید علامت بزنید و از آرزوهای خود برای سفرهای بعدی‌تان بگویید.

18. درباره یک دوست مشترک تبادل نظر کنید

همان طور که قبلا گفتیم، شما زمان زیادی را با یکدیگر خواهید گذراند؛ بنابراین، زمان خوبی برای تبادل نظر با دوستان‌تان است. می‌توانید درباره یک دوست مشترک حرف بزنید و از اخلاقیات خوب و مثبت او برای یکدیگر تعریف کنید. در این صورت، برای چند حداقل چند ساعت گفتگوهای جالبی با هم خواهید داشت.

19. گوشی هوشمند خود را به جز برای مواقع ضروری کنار بگذارید

چه باور کنید یا نکنید، کنار گذاشتن گوشی هوشمند فقط در مورد رانندگان صدق نمی‌کند! شما نیز باید همین کار را انجام دهید. در طول سفر مدام با تلفن خود بازی نکنید. این که مدام گوشی دست بگیرید نه تنها برای راننده هیچ لذتی ندارد، بلکه خود شما را نیز از لذت بردن و در لحظه بودن منحرف می‌کند. شما می‌توانید هر زمانی با تلفن خود بازی کنید ولی ممکن است فقط یک بار به چنین سفری بروید. به جای گشتن در شبکه‌های اجتماعی، وقت خود را برای برقراری ارتباط با دوستان و همراهان‌تان صرف کنید.

20. به اتفاقات و حوادث پیش آمده بخندید و اوقات تلخی نکنید

هیچ کس به هیچ وجه نمی‌تواند پیش‌بینی کند در طول سفر با چه اتفاقاتی روبرو خواهد شد. مهم نیست قبل سفر چقدر برنامه‌ریزی کنید، باید بپذیرید که همه چیز همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود. ممکن است جایی اشتباه بپیچید یا لاستیک‌تان پنچر شود و چند ساعت معطل شوید. با این حال اجازه ندهید که این اتفاقات ناگهانی بقیه سفر شما را خراب کنند! دید مثبت داشته باشید و به عنوان بخشی از ماجراجویی‌تان سعی کنید به آن‌ها بخندید.

فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت

در نهایت باید بدانید که سفر جاده‌ای با اتومبیل شخصی می‌تواند سخت باشد؛ بنابراین اگر نمی‌توانید مشکلات آن را تحمل کنید و به شرایط نامساعد بخندید، بهتر است فکر این برنامه را از سرتان بیرون کنید. شما باید در سفر و ناملایمات آن برای همراهان خود یک دوست و حامی باشید تا به همه خوش بگذرد. نظر شما در این باره چیست؟ تجربیات خود از فعالیت های سرگرم کننده در مسافرت را برای ما بنویسید.

منبع: The Road Trip Expert

بیشتر بخوانید: 10 بازی کلامی سریع سرگرم کننده مناسب برای دو نفر در مسافرت‌های جاده‌ای

بیشتر بخوانید: 5 بازی کودکانه در سفر برای سرگرم شدن آن‌ها در طول مسیر

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.