قبل از خواب

بهترین غذاها و نوشیدنی ها که می‌توانید قبل از خواب بخورید!

خوب خوابیدن برای سلامت کلی شما فوق‌العاده مهم است و خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد، مغز شما را سالم نگه می‌دارد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند. به طور کلی توصیه می‌شود هر شب بین 7 تا 9 ساعت بدون وقفه بخوابید. استراتژی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای داشتن خواب خوب از آن‌ها استفاده کنید که در این میان می‌توان به ایجاد تغییر در رژیم غذایی اشاره کرد، زیرا برخی از غذاها و نوشیدنی ها خاصیت بهبود خواب را دارند. در این مطلب قصد داریم تا بهترین غذاها و نوشیدنی ها که می‌توانید قبل از خواب بخورید را معرفی کنیم. این خوراکی‌ها، کیفیت خواب را افزایش می‌دهند.

قبل از خواب

قبل از خواب چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

بادام

بادام نوعی مغز درختی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. خوردن بادام به طور منظم با خطرات کمتری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی همراه است. این خوراکی شامل چربی اشباع نشده، فیبر و آنتی اکسیدان‌های سالم است. آنتی اکسیدان‌های موجود در بادام از سلول‌ها در برابر التهاب مضر محافظت می‌کنند و مانع ابتلا به بیماری‌های مزمن خواهند شد. از سوی دیگر ادعا شده است که بادام ممکن است به افزایش کیفیت خواب نیز کمک کند. دلیل این امر آن است که بادام منبع هورمون ملاتونین بوده و ملاتونین، ساعت داخلی بدن شما را تنظیم می‌کند. در واقع بادام به بدن شما علامت می‌دهد تا خود را برای خواب آماده کنید.

بوقلمون

بوقلمون خوشمزه و مقوی است. این خوراکی پروتئین بالایی دارد. بوقلمون بو داده تقریباً 8 گرم پروتئین در هر اونس (28 گرم) را تأمین می‌کند. این پروتئین برای تقویت عضلات و تنظیم اشتها مهم است. علاوه بر این، بوقلمون منبع کمی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ریبوفلاوین و فسفر است. این خوراکی یک منبع عالی سلنیوم است. بوقلمون حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که تولید ملاتونین را افزایش می‌دهد و کیفیت خواب را افزایش خواهد داد. پروتئین موجود در بوقلمون باعث تقویت خستگی خواهد شد و شواهدی وجود دارد که مصرف مقادیر متوسط ​​پروتئین قبل از خواب به کیفیت بهتر خواب کمک می‌کند.

چای بابونه

چای بابونه یک چای گیاهی محبوب است که ممکن است انواع مختلفی از فواید سلامتی را به همراه داشته باشد. این نوشیدنی به دلیل دارا بودن فلاون‌ها به خوبی شناخته شده است. فلاون‌ها دسته‌ای از آنتی اکسیدان‌ها هستند که التهاب‌هایی را که اغلب منجر به بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شوند را کاهش می‌دهند. همچنین برخی شواهد نشان می‌دهد که نوشیدن چای بابونه ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و سلامت پوست را بهبود بخشد. علاوه بر این، چای بابونه دارای خواص منحصر به فردی است که ممکن است کیفیت خواب‌ را بهبود بخشد. به طور خاص، چای بابونه حاوی آپی ژنین است. این آنتی اکسیدان به گیرنده‌های خاصی در مغز شما متصل می‌شود که ممکن است باعث خواب‌ آلودگی و کاهش بی‌خوابی شود. اگر می‌خواهید کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید، نوشیدن چای بابونه قبل از خواب‌ ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

کیوی

کیوی میوه‌ای کم کالری و بسیار مقوی است. کیوی یک میوه فقط با 42 کالری بوده و ویتامین K مورد نیاز مردان و زنان را تأمین می‌کند. این ماده حاوی مقدار مناسبی فولات و پتاسیم و همچنین چندین ماده معدنی کمیاب است. علاوه بر این، خوردن کیوی ممکن است برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد و التهاب و کلسترول شما را کاهش دهد. طبق مطالعات انجام شده روی کیوی مشخص شده که این میوه در بهبود کیفیت خواب تاثیر بسیار خوبی دارد و قبل از خواب‌ باید مصرف شود. کیوی توانایی خوابیدن را تا ۵ درصد بهبود می‌بخشد و مشکلات بیخوابی را حل خواهد کرد.

گردو

گردو یک نوع آجیل درختی محبوب است. گردو خواص بالایی دارد و سرشار از منیزیم، فسفر، منگنز و مس است. علاوه بر این، گردو منبع خوبی از چربی‌های سالم، از جمله اسیدهای چرب امگا 3 و اسید لینولئیک است. گردو همچنین ممکن است سلامت قلب را تقویت کند و در کاهش سطح کلسترول تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت. علاوه بر این، برخی از محققان ادعا می‌کنند که خوردن گردو، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد ، زیرا یکی از بهترین منابع ملاتونین است. شواهد زیادی برای اثبات ادعا در مورد تاثیر گردو بر بهبود خواب وجود ندارد. در حقیقت، هیچ مطالعه‌ای که به طور خاص بر نقش گردو در تقویت خواب متمرکز باشد، انجام نشده است. اما این آجریل تاثیر مستقیمی بر خواب دارد و بی‌خوابی را رفع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چرا رویاهایی که در خواب می بینیم را پس از بیدار شدن فراموش می‌کنیم؟
بیشتر بخوانید: خواب غرق شدن چه معنایی دارد و چرا چنین خوابی می‌بینیم؟
بیشتر بخوانید: بهترین راه بیدار شدن از خواب صبحگاهی بدون استفاده از کافئین

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.