قسمت پنجم گیم آف ترونز

نارضایتی و انتقادهای نابه‌جا بینندگان سراسر جهان از قسمت پنجم گیم آف ترونز

همانطور که گفتیم قسمت پنجم گیم آف ترونز از فصل آخر این سریال با جنگ بزرگی همراه بود و شاهد مرگ بسیاری از کاراکترهای اصلی چون سرسی، جیمی، کلگین، یورون، کوه و بسیاری دیگر در این قسمت بوده‌ایم. اما مجدداً پس از پخش این قسمت نارضایتی بینندگان آغاز شده و تقریباً نیمی از بینندگان به ساخت فصل هشتم اعتراض و انتقاد کردند. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

گیم آف ترونز

قسمت پنجم گیم آف ترونز

همانطور که دیدیم در قسمت پنجم گیم آف ترونز در جنگ دنریس و سرسی اتفاقات بزرگی افتاد اما قبل از هر چیز شاهد احساسات جدید دنریس بودیم. در واقع بخش بزرگ انتقادها بر همین موضوع بود که دنریس در طول هفت فصل گذشته کاراکتری مهربان و ناجی بود و قصد داشت تا مردم را از ظلم و ستم برهاند. اما در نهایت به کسی تبدیل شد که مردم بی گناه را سوزاند و این دقیقاً نقطه اوج ماجرا بود. بسیاری از این بینندگان بر این باور بودند که چطور دنریس یک شبه به پادشاه دیوانه تبدیل شد؟

دنریس تارگرین

دنریس، مدکینگ واقعی در گیم آف ترونز

به گفته برخی از سایت‌ها در گذشته نیز اثراتی از دیوانگی در دنریس وجود داشت و او همیشه دشمنان خود را بدون هیچ رحمی سرکوب می‌کرد که می‌توان به کشته شدن وحشتناک برادرش توسط دروگو نیز اشاره کرد که دنریس مستقیماً شاهد آن بود و هیچ واکنشی نداشت، اما اینبار ماجرا کمی متفاوت بود. بعد از جنگ وینترفل و محبوبیت شدید جان اسنو در بین مردم، دنریس به شدت احساس ترس کرد و این در حالی بود که دستیار همیشگی‌اش جورا مورمونت را از دست داده بود. از سوی دیگر در حمله به سرسی یکی از اژدهاهای او از بین رفت و مترجم و مشاور همیشگی‌اش، میساندی نیز کشته شد.

در نهایت دنریس با تنهایی‌اش باقی ماند و این احساس تنهایی در شرایطی بود که جان اسنو نیز ماجرای خانواده‌اش را برای سانسا و آریا تعریف کرد و سانسا این ماجرا را به تیریون لنستر گفت. در نهایت این موضوع این موج را به راه انداخت که جان اسنو گزینه بهتری نسبت به دنریس برای حکومت و برقراری صلح است.

قسمت پنجم گیم آف ترونز

دنریس کاملاً این موضوع را حس می‌کرد که بیشترین احساس مردم به او حس ترس است در حالی که این حس نسبت به جان اسنو حس علاقه است. از طرفی جان اسنو به ملاقات او رفت و به طوری غیر مستقیم اعلام کرد که به عنوان ملکه او را دوست دارد و رابطه عاشقانه‌شان به پایان رسیده است و این را نیز می‌توان به عنوان شکستی برای دنریس دانست زیرا او عاشق جان اسنو بود و به این موضوع در قسمت‌های قبلی اشاره کرده بود.

جان اسنو

در واقع می‌توان گفت که تمامی اتفاقات و تمامی ماجراها اتفاق افتادند و دست به دست هم دادند تا در نهایت دنریس به پادشاه یا در واقع ملکه دیوانه تبدیل شود و کاری را که پدرش هرگز انجام نداده بود را عملی کند. در نتیجه این موضوع نقطه اوج سریال بود که زیاد مزاج بینندگان خوش نیامد و بیش از نیمی از بینندگان ترجیح می‌دادند تا دنریس را همان دختر پاک و معصوم اول داستان بدانند.

واقعیت امر این است که زندگی و تک‌تک اتفاقات، انسان و عقایدش را تغییر خواهد داد و مرز بین تصمیمات فقط به یک مو بند خواهد بود. در نتیجه این موضوع در رابطه با دنریس هم صدق کرد و شاهد تصمیم دیوانه وار و طبیعی او در قسمت پنجم گیم آف ترونز بوده‌ایم. واقعیت این است که زندگی نتوانست دنریس را همان دختر معصوم و مهربان نگه دارد و از دست دادن اطرافیانش یا حتی خیانت‌های ریز و درشت او را به فردی دیگر تبدیل کرد. البته به گفته برخی از منتقدان، قدرت نیز بر روی او بی تأثیر نبوده است.

تیریون لنستر

مرگ غم انگیز سرسی و جیمی

در نهایت قسمت پنجم گیم آف ترونز، ما بینندگان را به درجه‌ای رساند که از مرگ سرسی شوکه و ناراحت شویم و تصویر قدرتمند ذهنی‌مان از سرسی ناگهان به چیز دیگری تغییر یافت. در نهایت نیز سرسی و جیمی، دو قلوهای لنستر در آغوش یکدیگر به زیر آوار رفتند.

جیمی و سرسی لنستر

بهتر است از بینندگانی که به این فصل انتقاد می‌کنند سؤال کنیم که ترجیح می‌دادند این فصل یا این سریال چگونه به پایان برسد؟ در واقع به نظر من این واقعی‌ترین و بهترین پایانی است که برای شخصیت‌ها و سریال انتخاب شده و هر پایان دیگری غیر از این، جذابیت فعلی را نخواهد داشت. در نهایت هم حق با وریس بود و شاید دنریس صلاحیت حکومت و برقراری صلح را نداشت اما باید ببینیم که این ملکه دیوانه در مقابل افراد باقی مانده چه تصمیمی خواهد گرفت یا به قولی پس از این اقدام دیوانه‌وار و خراب شدن تصویر همیشگی‌اش، هم پیمانانش چه تصمیمی مقابل او خواهند گرفت؟ شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با قسمت پنجم گیم آف ترونز از فصل آخر با ما در میان بگذارید.

آریا استارک
امتیاز: 3.1 از 5 (24 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۵۸ دیدگاه

  1. Avatar مازیار گفت:

    دنریس تا جاییک تونست به همه فرصت داد,ده ها بار بهش بد کردن و‌بازم با حرف اینکه تو‌نباید بد باشیو همروبکشی راضی شد.تهش بچهاش مردن افرادش و میساندی..واقعا فقط یه ادمی ک هیچی‌سرش نمیشه انتظار داره بازم دلرحمی کنه تا ببینه باقی افرادشم میمیرن..تازه همینا ک میگن دنریس بده و حقش بود میگن سانسا خوب شد شاه شمال شد😐سانسایی ک با احمق بودنش از بچگی به هیچ دردی نخورد فقط میخاست یه بچه مو بلوند بیاره..یهو تبدیل شد به کسی ک با دنریس مخالفه با همه مخالفه..اصلا این اقتدار از کجاش اومد؟همه یکارایی کردن همه یه سختی گذروندن یچیزی یادگرفتن اریایی ک شاه شبو کشت هزار تا چیز یاد گرفت ولی سانسا چی فقط گریه کرد..بنظرم تنها اشتباه فیلم بزرگ کردنه بی دلیل سانسا بود..همونم باعث باقی بدبختیا شد..خبر هویت جانو پخش کرد..با دنریس بی دلیل مخالف بود..تو جنگام ک فقط قایم میشد.حتی اون جنگی ک به کمک شمال اومد مقصر اولش خودش بودمیتونست زودتر کمک بگیره شوهر خالش..دنریس بیچاره منفور شد تو ذهن کسایی ک از فیلم سردر نمیارن و سانسا قهرمان

  2. Avatar محمدرضا گفت:

    سلام.واقعا خنده داره که میگید این بهترین پایان بود.کلا نویسندگان فقط یک هدف داشتن جوری سریال رو تموم کنند که طرفداران نتونند حدس بزنند فقط دنبال این بود.توی تمام قسمت ها هرکس به برن میگه تو لرد شمال باید بشی چون تنها پسر مشروع ند و کتلین هستی سریع میگفت که من زاغ سه چشمم و نمیتونم لرد جایی بشم یکدفعه میاد پایتخخت و میگه من اینهمه راه واسه پادشاهی اومدم بعد خیلی مسخره شمال جدا میشه بدون اعتراض لردهای دیگه.واقعا خنده دار تازه کم مونده بود دموکراسی و رای گیری از مردم هم بکنند که نویسنده ها دیگه فهمیدن خیلی مسخره میشه.سوال1:مهمترین راز سریال واقعیت پدر و مادر جان بود که شش فصل پیگیری شد تاثیر این راز بر پایان چه بود؟آخرشم فقط چند نفر فهمیدنش بدون دلیل منطقی با الهامات برن و برگه مسخره پیدا شده توسط سموئل تارلی.خوب اگه واقعیت معلوم نمیشد باز جان میتونست دنریس رو بکشه.یعنی اینهمه بدبختی برن که تنها سود زاغ سه چشم هویت جان بود و بدبختی های ند استارک عملا بی ارزش شد.
    سوال دو: زاغ سه چشم به برن میگه باید همه چیز رو بفهمی.خوب برن جز هویت جان چی فهمید؟اصلا زاغ سه چشم چه سودی داشت؟چه علمی از8000سال گذشته یادگرفت که به درد جنگ با وایت واکرها بخوره؟
    از فصل7 به بعد سریال سخیف شد اولا رد شدن از دیوار با اژده های مرده خیلی پیش پا افتاده بود بعد از اون بدتر طریقه کشتن.که بریم مرده بیاریم که مکارترین زن دنیا سرسی بیاد کمک بریم به جنگ مرده ها.کلا اگه دنریس همون موقع با دو اژده ها فقط ناوگان آهنین و اسکورپیون ها رو میزد تو نصف روز پایتخت تصرف میشد.کما اینکه بعدا با یه اژده ها خیلی سریع ارتش گلدین کمپانی و لنیستر نابود شدن و زنگ ها به صدا دراومدن.و اصلا به ارتش دنریس صدمه ای وارد نشد.در همون قسمت آخر فصل7 خیلی راحت کار سرسی تموم میشد بعد همه باهم میتونستن برن به جنگ وایت واکرها.بدتر از اون اینهمه از وحشتناکی وایت واکرها صحبت شد ولی اونا حتی از شمال هم نتونستن عبور کنند.باید وایت واکرها کل قاره رو به خطر مینداختن در صورتیکه از هفت اقلیم فقط شمال و کوهستان حضور داشتن و چند سرباز از جزایر آهن.اصلا معلوم نشد 8000سال قبل چی شد که شاه شب ناپدید شد.چرا رفت؟تا الان کجابود؟و چرا الان برگشتن؟.جریان پسرهای کرستر چی بود؟
    در آخرفصل6 عموبنجن میگه وایت واکرها میخواستن منو تغییر بدن اما فرزندان جنگل منو برگردوندن؟چه تغییری و چگونه اون برگشت؟بعد میگه دیوار جادو داره تا هست مرده نمیتونه عبور کنه؟یعنی چی؟در کل این سریال حداقل ده فصل ده قسمتی باید میبود.باید گذشته وایت واکرها کامل بررسی میشد؟اینکه وایت واکر بوجود اومد یک مسئله هست و توانایی زنده کردن مرده یک مسئله دیگست.حیف شد

  3. Avatar محمد گفت:

    هیچ فحشی به ذهنم نرسید که لایق جنایت دنریس باشه

  4. Avatar LORD-DIAMOND گفت:

    من امروز فیلم رو تموم کردم،،بقدری جذاب بود که توی ۵ روز تمومش کردم…
    اینکه اکثر شخصیت های مهم داستان کشته میشدن باعث میشد بیننده نسبت به آینده کنجکاو بشه و البته نتونه پایان رو حدس بزنه…
    اما پایان فیلم…
    این پایان اصلا و ابدا سزاوار اینچنین فیلم زیبایی نبود…
    بیهودگی و بی برنامه‌گی به وضوح در قسمت آخر دیده میشد…
    نه جان اسنو نه دنریس نه آریا و نه دیگر شخصیت هایی که زنده موندن هیچکدوم لایق این سرنوشت نبودن…تنها اتفاق خوب در قسمت آخر ملکه شدن سانسا در وینترفل بود که اونم معلوم نیست بعداز سانسا کی میخاد شاه شمال بشه!!!
    میتونست خیلی بهتر تموم بشه این سریال اما متاسفانه خیلی مبهم و دوراز انتظار تموم شد.

  5. Avatar امیر محمد گفت:

    واقن اینکه دنریس زد مردم بیگناه رو بدونه دلیل بکشه خیلی مسخره بود هرچقدم عصبی باشه از سرسی بخاطر اینکه مترجم و یکی از بچهاش رو کشت بازم هیچ ربطی ب مردم بدبخت ندار با وجود اینکه سرباز ها هم تسلیم شدن بازم زد همه رو کشت
    خیلی عجیبه ملگه مهربان ک برای ازادی مردم میجنگید همه رو سلاخی کرد

  6. Avatar آرمان گفت:

    نویسنده کتاب یخ و آتش که گات از روی اون ساخته شده بود تا مرگ نایت کینگ نوشته بود و بقیه ش رو خود کارگردان جم جور کرد و نویسنده گفت که حداقل باید ۱۰۰۰ صفحه دیگه بنویسه تا کتاب تموم شه.کاش فصل ۷ رو تا مرگ نایت کین ادامه میدادن و بعدش فصل ۸ رو بهتر میساختن با اون هزار صفحه تا فصل ۱۰ یا ۱۱ هم میشد ادامه داد

  7. Avatar آرمان گفت:

    این سریال تا هفت فصل اول بی بر و برگشت بهترین بود اما تو فصل ۸ یه چیزی حدود ۱۴ تا نقش مهم چه مثبت و چه منفی مردن.
    مرگ بعضی ها جذابیت داشت و خیلی احساسات به همراه داشت. اما مرگ بعضیا واقعا چرت و بی دلیل بود مثل= اد. یا همون دکتره که کوه رو درمان کرده بود.
    در نهایت با نحوه مرگ نایت کینگ شاه شدن برن
    مرگ نقش مورد علاقه سندور گلکان( سگ شکاری) و نحوه حمله مسخره تیون به نایت کینگ مشکل دارم. اما به نظرم ۷ فصل اول سریال عالی بود و در نهایت و در مجموع من عاشق این سریال هستن

  8. Avatar گلی گفت:

    من از همون اول از دنریس بدم میومد. ب محض این ک یه کم قدرت دستش اومد بدون هیچ رحمی همه دشمناشو کشت… همونطور ک خودشم تو فصل 7 می گه زندانی کردن جزء گزینه هاش نبود.
    سرسی هم آدم بدی بود ولی حداقل خودش قبول داشت که آدم بدیه. در حالی ک دنریس با وجود بی رحمی فراوونش ادعای خوب بودن داشت.

  9. Avatar mohammad گفت:

    شما که میگید شاه شب خیلی راحت مرد یا توی یک قسمت کارش تموم شد به نظر شما اگه از اونجا رد میشد دیگه کسی میتونست جلوشو بگیره ومیگید که اریا یک دفعه شخصیتش خیلی مهم شد خب همه کار های مهم و حیاتی رو نباید که جان انجام بده
    شما که میگید که دروگون بین این همه تیرکمون باید میمرد پس چجوری دنریس باید جنگ رو میبرد واگه هم شکست میخورد که خیلی مسخره بود.
    بعد دلایل دیوانه شدن دنریس کشتن بهترین دوستش میساندی ۲-چند بار دنریس وتیریون به مردم وستروس گفتند که شورش کنین برای ظلم هایی که بهتون میشه۳-یورون گریجوی زد بچش رو کشت .
    سرسی مرگ خیلی خوبی داشت وحتی بیننده موقع مرگ جیمی وسرسی اشکشون در اومد
    سرسی باید مرگ وحشتناک میداشت
    وقسمت اخر فیلم به نظر من باید جان یکم به دنریس وقت میداد اگه میدید واقعا دیوانه شده بعد میکشتش.
    نویسنده باید فصل هفت هشت رو یکی میکرد یه فصل جدید بعد جنگ میساخت.

  10. Avatar علیرضا گفت:

    اگه دو تا دیدگاه از من اومده ،دومیه رو بخونید.همون اصلاح شده ی اولیس.

  11. Avatar علیرضا گفت:

    خداوکیلی به نظرتون مسخره نیست که اژدهای دوم دنریس با اولین تیر به فنا رفت در حالی که دروگون با وجود اینکه تعداد بیشماری کایبرن اسکورپین بهش شلیک میکردن یه خراش هم برنداشت؟کلا نقش ارتش دنریس تو قسمت پنج باقالی بود.بعد اون ارتش بیست هزار نفریو که والا ما اسباشو ندیدیم،کل بیس هزارتاشونم با ریختن بیس متر دیوار مردن!!!!!

    • Avatar محمد گفت:

      واقعا راس میگن چطور اون 20 هزار نفر مردن⁦☹️⁩

    • Avatar رضا گفت:

      تا قبل فصل هشت جان واقعا یه آدم مقتدر و قوی بود و تو فصل آخر هم با اینکه عشق به دنریس دست و پاشو بسته بود ولی باز هم خوب عمل کرد که دنریس رو کشت ولی عاقبتش واقعا سزاوارش نبود به نظر من اگه با شرف کشته می شد خیلی بهتر از این بود

  12. Avatar P,j گفت:

    سکانس مرگ دنریس در دست های جان اسنو،میتونست عاشقانه ترین سکانس در تاریخ نمایش سینمای خانگی باشه،ولی با بازی آبکی کیت هرینگتون و مسخره بازی های فیلمبردار،تبدیل به بی مزه ترین اونا شد

  13. Avatar Saman گفت:

    کاش اژدها دوم که کشته شد هم تو جنگ با وایت واکر ها اتفاق میوفتاد تا به اون سادگی تو دریاچه کاش حداقل جان اسنو پادشاه میشد

  14. Avatar سیامک گفت:

    دوستان عزیز توجه داشته باشیددوکتاب پایانی داستان هنورزتمام نشده وخودجورج ار ار مارتین هم مونده چطوری داستان رو تموم کنه .

  15. Avatar elliot گفت:

    من قبل از دیدن فصل 8 . عقیدم این بود ک بهترین سریال دنیاست ولی واقعا سوپر افتضاح بود سوتی ها تصویر برداری … .. .. . . سریالی ک پایه ساختش از قیمت 1 فصل 1 وایت واکرا بودنن چجوری توی 1 قسمت نابود شدند ب راحتی

  16. Avatar Saeed گفت:

    بنظر من جنگ آخر جذابیت و نفس تو سینه حبس کنی نداشت.مثلا فصل ۶ وقتی همشون وسط دریاچه گیر میکنن و از هر طرف مردگان حمله میکنن اخر هیجانه یا حمله مردگان به مقر وحشی ها خیلی جذابیت داشت طوری که نفس نمیشد بکشی.جنگ اخر خیلی ساده و درحد گیم اف درونس نبود خلاصه

  17. Avatar حمید گفت:

    من چند تا از نظرات دوستان رو خوندم هر کسی از فیلم یه برداشتی داره. من 7 فصل سریالو دیدم خیلی فرازو نشیب هایی داشت اما میشه گفت تنها سریالی یود که اگه یه قسمتشو نبینی همه چی از دستت در میره و وقتی خودشون توقع مارو انقدر میبرن بالا باید از پس توقع بیننده ها بر بیان واقعا همچین انتظاری از این سریال نداشتم وقتی سرسی که همه کار کرد که بیننده فقط منتظر انتقام گیری ازش باشه مثل فصل های قبل که همه سوپرایز میشدن واقعا یه مرگ عاشقانه حقش نبود. و اینکه اریا چطور مثل یه شخصیت تخیلی از پشت پرید که معلوم نیست از کجا پرید به همین راحتی اونو کشت ینی 7 فصل منتظر یه جنگ بزرگ بودیم تو یه قسمت تموم شد یا دنریس یهو همه رو از دم کشت خیلی ضعف داشت این فصل و واقعا من تا چند وقت دلم میگیره میگم حیف این سریال که انقدر بد تموم شد

  18. Avatar امیر گفت:

    من میخوام بر خلاف عقاید همه نقدم رو به فصل آخر بکنم نویسنده و کارگردان گات از اول قصد داشت شخصیت هایی که ما فکر میکردیم نقش اول داستان هستند رو بکشه و به ما یاد بده که رویه هیچ چیز دل نبندیم و این قانون شده بود تو گات مثل 7 فصل قبلی برای مثال : اولش ند استارک بعدش راب استارک و ….. که ما تقریبا شاهد 14 مرگ بطور متوسط طبق آمار خود گات تو هر قسمت بودیم پس می شد از اول نتیجه گرفت دنریس هم مثل بقیه کشته میشه که قبل تر حتی دنریس برای پس گرفتن اژدها هاش از دست جادوگر رویایه مرگ خودشو دید که نمیتونه رو صندلی آهنی بشینه پس حدس زدن این موضوع واسه همه کار سختی نبود ولی میتونست جان اسنو رو رو تخت بشونه با قدرت چون جان اسنو از اول یه شخصیت قدرتمند بود تو نایت واچ و لرد کماندو شد و بعد با کمک سانسا پادشاه شمال شد پس میتونست رهبر جایه دیگه ایی هم بشه ولی در حالی که ما میبینیم جان اسنو تو جنگ با نایت کینگ ناتوانه و آریا نایت کینگ میکشه و نقطه ی ضعف جان رو دیدیم که نتونست که اگه کارگردان جان ضعیف و خیانتکار نشون نمیداد الان جان یه پادشاه واقعی بود با عقبه ایی که داشت یعنی ایگون تارگرین بود و دنریس هم اگه جان نایت کینگ و سرسی رو میکشت و اونو رو تخت میشوند میتونست بهش اعتماد کنه و به عنوان پادشاه اونو بپذیره ما انتظار مرگ بد برای سرسی داشتیم کارگردان باعث شد اشکامون براش بریزه و این نامردیه گات بود واقعا نامردی بود کاراکتری که با برادش خوابید به پادشاه خیانت کرد باعث مرگ رابرت شد باعث مرگ ند شد پسر عوضیش جافری بعدش سرباز های دینی رو آورد بعد همه رو سوزوند و بازم وایت واکر را رو دید خیانت کرد و آخر سر میساندی رو زد چیه حقش مرگ عاشقانه ؟؟؟؟ یعنی اون بخاطر عشق این همه نفرت انگیز بود ؟؟؟؟؟ اشتباه محض برای سازندگان گات بود این موضوع بنظرم که میشد با اسیر کردنش توسط جان و اعدامش توسط دنی داستان خیلی قشنگ تر تموم بشه ولی داستان آخرش بچه بازی شد برن نشست رو تخت و تیریون هندش شد برون اومد که انتظارشو جایه دیگیه ایی داشتیم سانسا بخاطر اشتباهاتش در قبل و خیانتش به جان پادشاه شمال شد و جان رفت با وحشیا زندگی کنه که خیلی چیپ بود و امیدمون رو نسبت به گات از دست دادیم شاید اگر سازندگان متفاوت عمل میکردن بهتر بود بازم این نظر بنده است و شاید شما عزیزان نظرات بهتری نسبت به این داشته باشین.

    • Avatar محمد گفت:

      با تحلیلت تا حدودی موافقم. برن حداکثر میتونست وزیر اعظم بشه . چون بعنوان ی ادم سالک اصلا وقت حکومت کردن را نداره. دنیرس هم به هیچ وجه نمیتونست ی شبه بی رحم بشه اونم پس از تسلیم به نظر من جان و دنیرس میتونستن بهتریش شاه و ملکه بشن. در داستان تارگرین ها همواره با محارم خود ازدواج میکنند و طبیعیه که جان با دنیرس بمونه.
      از قسمت سوم این فصل مشخص شد که داستان طوری پیش میره که بالاخره عقیده شخصی نویسنده غالب بشه. نشان دادن جنون دنیرس. نشان دادن ضعف جان اسنو. پر رنگ شدن ناگهانی شخصیت اریا استارک . اگه من جای نویسنده بودم خیلی زیباتر این فصل را پایان میدادم.

  19. Avatar m.vm گفت:

    یعنی شما هم گند زدی با این تحلیلت.

  20. Avatar بنده خدا گفت:

    سلام خواستم بگم واقعا یه عده گنجشک مغز رای و نمره پایین به این قسمت دادن . واقعا مثل بچه ها همیشه یه پایان خوش مامانی میخواین؟ مگه جومونگه؟ از نظر من این تفات ها باعث شده این سریال خیلی جذاب تر و هات تر بشه . قسمت ششم هم که اشکمون دراومد . تنها نقطه ضعف گات اینه داستان رو خیلی کوتاه سرهم آورده حد اقل تا دو سال دیگه از این سریال یاد میکنیم دلمون میگیره که دیگه نیست.

    • Avatar محمد گفت:

      نه جمونگ نیست. اما عقده ای بودن نویسنده را نشون میده. بنده خدا خودشا جای ساموئل اورد تو داستان و شخصیتی که حتی جرات شب بیرون بودنا نداره اخر داستان میشه مشاور عالی برن استارک خوش خوشک که همیشه داره خواب میبینه. و اولین تصمیمشون گسترش فهشاخونه هاست.

    • Avatar مازیار گفت:

      از صحبت کردن شما معلومه گنجشک مغز کیه. دوست بزرگوار امیدوارم متوجه بشی یکبار برای همیشه که آخر داستان چه اتفاقی رخ میداد برای من و امثال من فرقی نداشت چه جان کینگ بشه چه بمیره یا هرچی …. مهم این بود که اون اتفاقی که برای شخصیت ها رخ داد زمینه چینی مناسب داشت یا نه؟ داستان گات یک منطقی داشت که در فصل اخر منطق خودش رو زیر پا گذاشت تا لحظات شوکه برانگیزی ایجاد کنند تا امثال شما که عمق فیلم اهمیتی براتون نداره جذابیت رو ببینید و امثال من ناراحت از خط داستانی های بی پایان و ناقص فیلم.
      پس باز هم تاکید میکنم آخر سریال چه اتفاقی رخ میداد فرقی نداشت این جمله رو حفظ کن لطفا!!!!

  21. Avatar D & D گفت:

    فصل نهم سریال :
    فرزند حرامزاده تارلی (همون که پدر و پدر بزرگش یکین و مادر و مادربزرگش یکی و …) به خاطر رابطه برادری با وایت واکرا و نایت کینگ ، ادعای پادشاهی شمال دیوار داره ، ۲-۳ تا شهرایی که دنریس آزاد کرد بی صاحب شدن و مردمش در حال لشکرکشی به وستروس هستن ، آریا به غرب رفته و اونجا با یه حرامزاده به نام اد واتر(به حرامزاده های اون محدوده میگن واتر به معنی آب) آشنا میشه و ازون اتفاقات رمانتیک چیز میوفته و صاحب ۵ تا بچه میشه که اسم یکیش رو میزاره ادارد ، جان درحال ادرار کردن از بالای دیوار یخی میوفته و میمیره و ایندفعه یه شمالی برش میگردونه ، تیریون به اتهام لا االی گری برن رسیدگی میکنه و بعد از عزلش خودش پادشاه وستروس میشه ، سانسا با پسر خاله اش ازدواج میکنه و بعد از دو ماه یه بچه میاره (پدر اصلی اون بچه نامشخصه) و تا ۲۴ سالگی اون بچه از خودش بهش شیر میده ، برن که از پادشاهی خلع شده در زمان به عقب برمیگرده تا به سانسا کمک کنه پدر اصلی بچه رو از بین ۱۶ نفر پیدا کنه ، یهو متوجه میشن که پدرش همونیه که به آریا درخواست ازدواج داده ، اون آزدها که دنریس رو برده بود ، باز برمیگرده ، این دفعه دنریس زنده شده (توسط مردم یکی از شهرای شرقی) ولی چیزی یادش نمیاد و فراموشی گرفته ، به همین خاطر میگن که تو از فضا اومدی و باید به همون فضا برگردی ، دنی هم با اژدهاش میره مریخ و همونجا ملکه میشه ، چند تا بیگانه و غارتگر به وستروس حمله میکنن ، تیریون با موبایل زنگ میزنه به دنریس ، آریا برمیگرده و با هدایت تیریون و همکاری دنریس اون بیگانه ها رو میکشن و با غارتگرا پیمان دوستی میبندن و یه خیابون تو کینگزلندینگ رو به نام غارتگر اسمگذاری میکنن ، آریا و سانسا و تیریون موقع صرف شام پیروزی میمیرن (همینجوری – یهویی و خیلی منطقی و طبیعی) قسمت آخر هم حرومزاده هاشون با هم میجنگن تا داستان تموم نشه

  22. Avatar علی گفت:

    باید نویسنده ها مجازات بشن واسه این پایان
    ملت که مسخره نیستن
    این همه ارزش دادیم به سریالشون اینم شد پایان اخه
    باید در آتش اژدها سوزانده بشن

  23. Avatar علیرضا گفت:

    سلام . به نظر من سریال از دست نویسنده در رفته بود … ولی خب میشد ادامه داشته باشه چند فصل خیلی زود جمش کردن و خیلی با نارضایتی هایی همراه بود که احساس می کنم اگر اصلاح می شد مخاطب بهتر درکش می کرد …

    • Avatar tofan گفت:

      سریال طوری بود که هم میشه خیلی ازش انتقاد کرد هم میشه به عنوان یکی از بهترین سریالای دنیا ازش یاد کرد.تلخ تموم شدنش از یه لحاظ خیلی جالب بود از یه لحاظم ادم دوس نداره داستان تموم شه

  24. Avatar امین گفت:

    خواستم بگم که این اژدهای اخری که زنده بود حتی اگه با سوخت هسته ای هم کار میکرد اینقد آتش از دهانش بیرون نمی اومد بنظر من سریال24 خیلی خیلی بهتر از سریال بازی تاج و تخته..

  25. Avatar کسرا گفت:

    یعنی شما میخواستین تارلی به جان همه چیزو نمیگفت داستان با ماچ و بوسه تموم میشد؟این پیچیدگی روابط متزلزل انسانی رو نشون میده.عواطف انسانی هم در جهت منافع انسانی میتونه تغییر کنه.حالا شاه شب هم توسط جان اسنو کشته میشد دردی رو دوا میکرد؟اژدهاش هم با آب و تاب بیشتر در آخر باید میمرد خب بعدش؟مگه بتمن و سوپرمن هست؟قرار نیست داستان قشنگ تموم بشه باید مردم وستروس هم طعم حماقت و ظلم رو تجربه کنن.تاریخ دو بار تکرار میشه.شما مثل اینکه نمیدونید تک تک این شخصیتها دنبال قدرت هستند زمانی که به اشتباهشون پی میبرن مرگ رو در آغوش میگیرن.مشکل اینه که شخصیتها همه در این اپیزودهای آخر پخته شدن پس مرگ اونها هم باید دندان شکن باشه نخیر اصلا اینطور نیست.بله میتونست چند قسمت و یا فصل ادامه داشته باشه ولی در نهایت به همینجا باید ختم میشد.

  26. Avatar محمود گفت:

    بابا نمره‌ی پایین این فصل به‌خاطر حرکت دنریس نیست،به خاطر اینه که اژدهای وایت واکرا دیوار به اون عظیمی رو خراب می‌کنه بعد جان اسنو پشت دیوار قایم میشه تا اژدها نکشدش، یا اون همه تیرکمون نتونستن یه اژدها رو بکشن.
    مگرنه حرکت دنریس فیلم رو برعکس خیلی هم قشنگ کرد

    • Avatar Sara گفت:

      شاید اگر هر چیزی در زمان مناسبش این اتفاق میوفتاد این پایان بندی حتی مورد استقبال هم قرار میگرفت،مثلا اگر مشخص میشد که برن چه توانایی هایی داره و چه کمکی به نبرد بین انسان ها و مردگان کرده و این که چه تاثیری بر اتفاقات داشته…خب در این صورت از کینگ شدن برن استقبال هم میشد،یا این که اگر سریال یکم کش پیدا میکرد و اتفاقات بیشتر و ناگوار تری برای دنریس میوفتاد دیوانه شدن دنریس حتی برای بیننده ها جذاب هم میبود،یا این که اگر سانسا برای استقلال شمال تلاش میکرد و هوش و ذکاوت به خرج میداد و بهاشو میداد و صرفا استقلال شمال بابت این که برن کینگ شده بود،نبود کسی بابت استقلال شمال ناراحت نبود.یا این که اگر مشخص میشد اریا برای چه هدفی و چرا به جنوب غربی وستروس رفته کسی با استقلال اریا و انتخابش مشکلی نداشت،مشکل اکثریت با پایان بندی نیست،با چگونگی رسیدن به این پایان بندی هست

  27. Avatar علیرضا گفت:

    دوستان اینجا بالای 500 هزار امضاء جمع شده برای ساخت دوباره بازی تاج و تخت.
    https://www.change.org/p/hbo-remake-game-of-thrones-season-8-with-competent-writers?lang=en-US
    دهن نویسنده ها داره سرویس میشه با این امضاء ها.

  28. Avatar مسعود گفت:

    خانم مجدی لطفاً عنوان رو عوض کنید. نظر شخصی خودتون رو به دیگران و کلی منتقد حرفه ای که شما در مقابل آن ها هیچ حرفی برای گفتن ندارید نه ایستید. شما گیم آف ترونزی نیستید تا بتوانید درکش کنید.

  29. Avatar مسعود گفت:

    ببخشید، شما اومدی در مقابل نصف مردم جهان ایستادی میگی خیلی ام خوبه این فصل؟؟؟
    بابا نویسنده اصلی (آقای مارتین) خودش میگه من اصلا راضی نبودم و نیستم که اینطوری دارن تمامش می کنند حداقل باید 5 فصل دیگه ادامه میداشت!!

    چطور میشه یک کاراکتر که 7 فصل با پس زمینه مهربانی، حامی مردمان فقیر و حامی صلح یهو با یک الی دو قسمت بشه مت کویین؟؟ شوخیتون گرفته؟ یا اینکه چطور میشه 8 فصل وایت واکرها و نایت کینگ هی بیان و برن و تمرکز کنه سریال روی این اما در نهایت در یک قسمت نایت کینگ به سادگی کشته بشه و از همه جالب تر، آریا بدون اینکه نایت کینگ بفهمه، بدون اینکه لشکر وایت واکر و اون 11 نایت دیگه بفهمن پرش کنه روی نایت کینگ؟؟ واقعاً این فصل اینقدر افتضاح بوده که بخوام از باگ هاش بگم یک طوماره عزیزم.

  30. Avatar kambiz گفت:

    به نظم این خانم مجدی هم نمیشه شناخت. همین خانم هم فردا دیدی اومد گفت این فصل بد ساخته شد معلوم نیست که.

    • Avatar علیرضا گفت:

      قسمت پنج چندین نقطه ضعف بزرگ داره که از نظر من دوتاشون اینه:
      سالم موندن بی توجیه دروگون!تو قسمت چار ما دیدیم که آیرون فلیت مجهز به کایبرن اسکورپین به راحتی یکی از اژدها های دنریس رو کشت.بعد تو قسمت پنج مسخره اینجاس که اگه دقت کرده باشید از اون همه اسکورپین فقط دو سه تاشون شلیک میکردن!!اسکورپینای رو دیوار که فاجعه بود،چنتابا هم شلیک میکردن یدونشم نمیخورد!بیشترشونم که اصن خواب بودن.اصن اگه دروگون اینقدر قدرتمند بود چرا وقتی ریگال مرد نتونست آیرون فلیتو نابود کنه؟
      مورد دوم ارتش گلدن کمپانیه.بیست هزار نفر همراه با اسب!!!والا ما که فقط یه اسبشو دیدیم😂اون دسته بیس هزارتایی هم که با ریختن بیس متر دیوار متلاشی شدن.ارتش دنریس تو این قسمت کاملا نقش بادمجونو ایفا کرد

  31. Avatar kambiz گفت:

    به نظرم جالبترین جای این قسمت لحضه های آخر سرسی بود که جیمی دید. بازیگر خیلی قشنگ حس داد به نقش.
    ولی برادرا نباید بی انصاف باشن. این قسمت یه نتیجه اخلاقی و پند آموز خیلی مهم داشت … همون مثل معروف که میگه زنها را هیچ وقت نمیشه شناخت.
    عه عه دختره مرموز!!! تو این همه آدمو کشتی خب اون نایت کینگ می گرفت می کشت تازه بعد از مرگ هم همه می تونستن راه برن.

  32. Avatar س گفت:

    خانم جدی یعنی فکر کردید این همه ادم از روی باد هوا انتقاد کردند و بقیه هیچی بارشون نیست این شد مقاله؟یکم واقع بین باشید این سریال از همون فصل اول منتقد داشت اما همیشه بالاترین نمرات میگرفت اما وای از اون روزی که مارتین گذاشتند کنار فکر کردند با چند تا صحنه هالییودی ماست مالی کردند میتونن خط داستانی بسازند کار به جایی رساندند که مارتین از اینکه چهار سال پیش(دقیقا از شروع فصل شش و کنار گذاشتن مارتین و کتاب)دو جلد اخر ننوشت تا سریال پایان بهتری داشته باشه و مارتین گفت اصلا از فصل هشت هیجان زده نیست ولالا فکر نکنم منتقد بهتری از خالق حقیقی اثر وجود داشته باشه الان مشکل منتقدا دیونه شدن دنریس نیست بلکه روند خط سیر داستان اون پادشاه دیونه زمانی خواست شهر اتیش بزنه که شکست خورده بود اما دنریس در لحظه پیروزی این تصمیم گرفت والا حداقل میتونست نشان بده مردم و بقیه به جان اسنو پناه بردن و اونو میخوان شاه کنن بعد دنریس میزد به سیم اخر بعد الان دنریس میخواد روی کی حکومت کنه شهر سوخته؟حالا بمانه حجم انتقادات انقدر زیاده که واقعا نوشتنش طولانی میشه شخصیت یورن گریجوی به اون پیچیدگی در خط سیر کتاب به مثال ابله روانی اوردن جان اسنو هویج تیریون دست بیل اریا چطور توی اون همه اتیش زنده ماند الله علم اون همه ادم خاکستر شد اریا زنده ماند .کارگردان فقط خواست با صحنه های پر زرق برق هالییودی مردم سرگرم کنه باور کنید عطش ها که بخوابه هیچکس حاضر نمیشه این سریال بخصوص فصل اخر یکبار دیگه ببینه چون میفهمه جقدر پوچ بوده و فقط خواستن سر تهش بهم برسونن اینو مارتین گفت اما به صورت دیگه مثل این که بازیگر خسته شدند و میخوان پروژه های دیگه بگدرونن و….. هی چی بگم که دلم پره

  33. Avatar پیمان گفت:

    نظر شخصی خود را به عنوان فصل الخطاب به بیقه دیکته نکنید.

  34. Avatar GRRM گفت:

    خیلی جالبه که یسری آدما حتی وقتی کوچکترین میزان قدرتی بدست میارن فکر میکنن نسبت به بقیه بالاترن و میتونن با هر لحنی اونارو خطاب قرار بدن!
    شاید بهتر بود نویسنده این مطلب خانم مجدی بجای بیان عقاید شخصیشون و تحمیلش به منتقدهای فصل 8 حداقل کمی تحقیق میکردن درباره اینکه اصلا انتقادها راجع به چی هست و بعد اونها رو نابجا خطاب میکردن.
    سریال بازی تاج و تخت مثل خیلی از سریال‌های طولانی دیگه‌ای که تا الان توی تاریخ تولید شدن و به پایان رسیدن بخاطر عوامل مختلفی مثل دستمزد بالای بازیگرها، هزینه تولید سنگین، هزینه جلوه‌های ویژه سرسام آور و در نهایت هزینه‌های تبلیغاتی برای حفظ امنیت پخش قبل از زمان تعیین شده با مسائل مالی روبرو شد که شبکه اچ بی او و تهیه کننده‌های این سریال یعنی David Benioff و D. B. Weiss رو مجبور کرد تا با وجود اینکه از گستردگی و پیچیدگی داستانی که قراره توی دو کتاب باقی مونده داستان اصلی خبر داشتن، ازونها صرف نظر کنن و داستان رو توی یک فصل به پایان برسونن. این موضوع باعث شد تا شخصیت‌پردازی‌هایی که در طول 7 فصل گذشته انجام گرفته بود و طرفدارهای سریال رو با شخصیت‌های مختلفش درگیر کرده بود به نوعی عبث باشه و بعضی از شخصیت‌ها بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای کاملا ساختارشون تغییر کنه، شخصیت‌های جان اسنو، تیریون لنیستر، جیمی لنیستر، یوران گریجوی، هری استریکلند(فرمانده سپاه گلدن کمپانی)، نایت کینگ و ارتش مردگان و در نهایت خود دنریس تارگرین.
    تک‌نک این شخصیت‌ها مسیر داستانی خاص خودشون رو داشتن که بعضیاشون مثل دنریس و جان با توجه به پیشگویی‌های داستان پایان مشخصی داشتن ولی خیلی‌های دیگه مثل جیمی، تیریون، یوران و استریکلند پیچیدگی‌هایی داشتند که نه تنها بخاظر شتابزدگی داستان تو فصل آخر بهشون پرداخته نشد، بلکه بطور کاملا غیر معقولی ساختارشون تغییر کرد و بیننده‌ها رو با سوالات بدون پاسخی مواجه کرد. مثلا تیریون یکی از باهوش‌ترین مشاوران بود که با تیزبینی همیشگیش کارش رو انجام میداد اما توی فصل 8 بدون هیچ دلیلی بجز اشتباه کردن و جوک‌های سطحی با لرد وریس هیچ چیزی ازش ندیدیم. جیمی لنیستر با اینکه از قبل اشاره شده بود که در آغوش سرسی میمیره اما با اینکه 6 فصل طول کشید تا چرخه شخصیتیش به انسان شریف بودن تغییر کنه اما تنها با شنیدن اینکه ممکنه سرسی بمیره تنها توی چند فریم شخصیتش تغییر کرد!! یوران گریجوی که قرار بود یکی از مخوف‌ترین شخصیت‌های پلید سریال باشه فقط یکی از دراگون‌هارو اونم بصورت کاملا غیرممکن و تخیلی از پشت کوه و با 3 تا تیر کشت ولی موقع حمله به کینگزلندینگ حتی نتونست خراشی به دروگون بندازه و همه کشتی‌هاش نابود شد، یا حتی هیچ واکنشی از فرار کردن یارا گریجوی از زندانش هم نداشت!! سپاه گلدن کمپانی با اونهمه داستان‌های حماسی و جالبی که توی کتاب‌های افسانه آتش و یخ ازشون گفته شده بود توی سریال به یکی از پوچ‌ترین و تباه‌ترین قسمت‌ها تبدیل شد و بجز مسخره کردن طرفدارا بخاطر اینکه فکر میکردن فیل‌های جنگی این سپاه توی سریال نقش تعیین کننده تو نبرد کینگزلندینگ دارن(دیالوگ سرسی که میگفت حیف شد فیل نداریم!!!) حتی یک صحنه نبرد هم ازشون ندیدیم و شخص هری استریکلند از صحنه نبرد هم داشت مثل ترسوها فرار میکرد!!!!
    دنریس رو اشاره کردم که تو پیشگویی‌های مختلفی مثل خانه‌ نامیرا تغییرات شخصیتیش و سرنوشتش تو مسیر رسیدن به تخت آهنین مشخص شده بود، اما هیچکس انتظار نداشت که فقط تو دو قسمت و به این سرعت شخصیت بزرگی مثل دنریس یکهو در این حد تغییر کنه و بشه اون چیزی که 7 فصل میگفت نمیشم! اونم در حالی که پدرش پادشاه اریس سالها با دیوانگیش حکمرانی میکرد و در نهایت وقتی سپاه رابرت براتیون پشت دروازه شهر رسیده بود تصمیم گرفته بود تا همه رو بسوزونه!! جان اسنو با اونهمه پیشگویی، با اونهمه دلاوری تو نبردهای مختلف از نقاط شمالی وستروس تا کسل بلک و نبرد حرامزاده‌ها توی نبرد وینترفل علیه مردگان عملا هیچ نقشی نداشت و فقط موفق شد سر دراگون مرده داد بکشه!! راجع به پیشگویی پرنس وعده داده شده و Azor Ahai هنوز امید دارم که قسمت آخر اتفاقی بیوفته اما اگه اونهم بهم بریزن واقعا شخصیت جان اسنو رو نابود کردن. نایت کینگ و ارتش مردگان که از ولین سکانس سریال تو فصل 1 به عنوان بزرگترین تهدید علیه همه چیز نشون داده شده بودن تو یه نبرد تاریک و غیر معقول فقط با یه خنجر از آریایی که هیچ ربطی به این خط داستانی سریال هم نداشت سر و تهش هم اومد و پروندش بطور کلی بسته شد!!!
    خانم مجدی اینا فقط انتقاداتی بود که به شخصیت‌پردازی‌های سریال وارده، شما اصلا این موضوع رو متوجه نشدید که خیلی‌ها انتقاد به تهیه کننده‌ها دارن بخاطر اینکه شبکه اچ بی او بهشون 10 قسمت برای فصل آخر پیشنهاد داده بود اما اونها تصمیم گرفتن تو 6 قسمت داستان رو تموم کنن!! جالب‌تر اینکه این موضوع از همون سال گذشته و مراحل شروع ساخت فصل 8 توی همه خبرها بوده و شما اشاره‌ای هم بهش نکردید و فقط منتقدین رو مورد تمسخر خودتون قرار دادین. به نظرم بهتره یا مثل خیلی از سایت‌های دیگه پوشش خبری رو به ترجمه اخبار از منابع خارجی محول کنید یا اگر احساس کردید نیاز دارید خبر تحلیلی کار کنید حداقل برای تحلیلتون وقت بگذارید و کمی تحقیق کنید تا با خوندن مطالبتون این حس به مخاطبایی مثل من منتقل نشه که مطلب سرسری و احساسی نوشته شده و هیچ تحقیقی پشتش نیست.

    • Avatar فرزاد گفت:

      خیلی راحته اینجا آدم بشینه و ریزترین نکات رو در بیاره و ازشون انتقاد کنه. مسلما سلایق افراد هم متفاوته.
      اما چیزی که وجود داره اینکه انقد تو این کانال های یوتیوب تئوریهای مختلف ساختن (یکی از آخرینهاش این بود که لیتل فینگر نمرده) که ملت رو بیش از اندازه به سمت مرموزتر شدن داستان هل دادن و انتظارات رو به صورت مصنوعی بالا بردن. هیچ کجای سریال از ازور اهای صحبتی نشده. خیلی از این تئوریها تو یوتیوب ساخته و پرداخته یوتیوبرهایی هست که کتابها رو خوندن و برداشت های خودشون رو هم روش سوار کردن.
      در اینکه همه چی میشه بهتر باشه شکی نیست ولی این به معنی بد بودن فصل 8 که میخواد همه چی رو جمع کنه نیست. نبرد وبنترفل به نظر من واقعا زیبا بود. سازندگان تا نزدیکی جنگ تن به تن نایت کینگ و جان پیش رفتن اما طوری داستان چیده شده بود که انگار از دست هیچ کس حتی جان هم کاری برنمیاد و شکست قطعیه. فقط یه معجزه میتونست همه چیز رو عوض کنه که اونم به دست آریا اتفاق افتاد. میخواستن نایت کینگ رو دیگه چیکار کنن؟ تو نبرد با جان شکست میخورد همه یعنی راضی میشدن؟ من همچین دیدگاهی ندارم.
      من بارها گفتم تو سریالی که اژدها و ارتش مرده ها وجود داره نمیدونم ملت چه انتظاری دارن که مثلا بیان بشین اثبات ریاضی کنن که چطور ممکنه یورون یه دراگونو راحت زد ولی اون یکی رو نتونست. عزیزان این سریال از همون اول پر از اتفاقات باورنکردنی بود که خارج از دنیای حقیقی ماهاست. دنبال این نباشید که چیزهای عفلانی از توش بکشید بیرون.

      انتقاد دیگه در مورد دنریس تو قسمت 5. حب شما فرض کن اصلا دنریس این کار رو نمیکرد و همه چی به خوبی و خوشی تموم میشد.اتفاقا همچین روندی که دنریس رو در حقیقت از یه دختر معصوم تبدیل به قاتل هزاران نفر بیگناه شد هم در طول داستان نهفته بود و هم اینکه نشون داد چطور قدرت و خشم و اتفاقات پیرامون میتونه انسانها رو متحول کنه. در مورد جیمی: جیمی همون اول گفت things we do for love. آخرشم برگشت به همون کاراکتر اولش که عشق به یه نفر بالاترین چیزیه که داره و حاضره همه چی براش فدا کنه. کافیه یکم زاویه دید عوض کنید بعد بعضی چیزها معنی پیدا میکنه.

      بازهم تاکید میکنم این به معنای بی نقص بودن فصل 8 نیست. ولی اینجوری هم نیست که خیلی ها اومدن یه سری خیالات خودشون رو مبنا قرار دادن و بیرحمانه انتقاد کردن. من 3 بار کل سریال رو دیدم و به نظرم تا اینجای فصل 8 قابل قبول بوده. همونطوری هم که خودت اشاره کردی محدودیت های موجود باعث شده نتونن اون فراغ بالی که تو فصل های گذشته بوده رو داشته باشن و به نوعی بالجبار بعضی جاها خلاصه شده. ولی به نظرم داستان به این وسعت رو جمع کردن کار بسیار مشکلی هست.

      به نظرم عزیزانی که خیلی بدبینانه سریال رو دنیال میکنن در واقع لذت دیدنشو از خودشون میگیرن.

    • Avatar احسان گفت:

      سلام
      من کاملا با نویسنده این مقاله موافقم
      این آقایانی که میان انتقاد میکنن حالا چه یک نفر چه 70 درصد بیننده ها دلیل بر درست بودن نقدشون نیست. استناد شماها به اینه که چون نقدها زیاده پس انتقاد وارده !!
      نقد در مورد هزینه های مالی سریال یه موضوع همیشگیه
      اما در مورد داستان سریال که این دوست انتقاد گرمون به کلی از کاراکترها ، شخصیت پردازی ها و… اشاره کردن این بوده که به خاطر بودجه کم خواستن سر و ته سریال رو به هم بیارن و داستان غیر معقول بوده !!!
      به نظر من اشتباه شما همینجاست که میگی غیر معقول و غیر منطقی بوده!!
      اصلا درس زیبای قسمت 5 این بود که هیچ چیز تو این دنیا منطقی و معقول نیست و این ما هستیم که میخوایم سعی کنیم که بگیم فلانی مهربان بود (دنریس) چرا دیوانه شد ! فلان شخصیت این همه قدرت داشت (فرمانده گلد کمپانی) اما آخر مثل ترسوها فرار میکرد ، فلان کاراکتر این همه بهش پرداخته شد (نایت کینگ) اما تو پنج دقیقه بصورت غیر منطقی کشته شد !
      اتفاقا اگه شما (آقای منتقد)درک درستی از این دنیا و آدم هایی که مثل آب خوردن حرف و رفتارشون عوض میشه ، داشتی اونوقت این حرفا رو نمیزدی
      به نظرم داستان خیلی زیبا بود جا داشت چند قسمت بیشتر ادامه میدادن اما با این وجود بازم زیبا و احساسی بود.
      شما واقعیت این دنیا رو ببین که مثلا یک نفر آدم سرشناس یا محبوب یا مشهور از هر لحاظ (ورزشی ، سیاسی ، هنرمند …..) یهو در اثر یک اتفاق خیلی عجیب یا مسخره فوت کرده ، مثلا یهو تو یه گودال افتاده مرده ، شب خوابیده ، صبح بیدار نشده ، در حال سیر مسیر زندگیش ، یهو بلایی اومده
      این دنیا هیچ منطقی نداره ، ما نمیتونیم برای اتفاقات دلیل و توجیه بیاریم بلکه در بسیاری از شرایط مخصوصا شرایط سخت میخوایم خودمون رو قانع کنیم
      شما دوست داشتی یه نبرد درست و حسابی از گلدن کمپانی میدیدی
      شما دوست داشتی نایت کینگ که این همه بهش پرداخته شده یکمی با پیاز داغ بیشتر کشته بشه
      شما دوست داری تیریون لنیستر نقشش توی تصمیم دنریس بیشتر باشه
      شما دوست داری جیمی لنیستر که داشت اصلاح میشد یهویی برنگرده پیش سرسی
      شما دوست داشتی اگه امکان کشته شدن یک اژدها با کمان به سادگی نشان داده شد ، بوده پس اژدهای اصلی دنریس چطور کمان های گریجوی و شهر رو براحتی از بین برد
      پس شما مثل خیلی ها که تعدادشون کم نیست دنبال معقول و منطقی کردن حوادث هستی
      نگاهتو عوض کن

  35. Avatar حمید گفت:

    در جواب به علی بگم که احتمال سالم رد شدن دنی از بین اسکورپین ها درسته خیلی کم بوده ولی خوب فیلم اومده همین احتمال کم رو نشون داده. مگه ریاضیاته که فیلم حتما اتفاقی رو نشون بده که احتمالش زیادتره

  36. Avatar علی گفت:

    من هم بشدت از دیوانگی دنریس در قسمت آخر ناراحت و حتی عصبانی شدم ، بعلاوه بشدت ازش متنفر شدم (هرچند از قبل بخاطر جنایتهای زیر پوستی که انجام داده بود ازش دل خوشی نداشتم ) و با توجه به نخ های که داستان به ما داده بود و دنریس رو در موقع عصبانیت غیر قابل کنترل نشون داده بود انتظار همچین کاری ازش داشتم، اما چیزی که منو شکه کرد این بود که چطور از بین اون همه کشتی و اون همه تیرکمان های غول آسا که مثل آب خوردن یه اژدهارو میکشه تونست رد بشه و همرو آتیش بشه ؟!؟!؟! منم با نظر رضا موافقم و بشدت از این فصل ناامید شدم + نا امید کننده ترین بخش این سریال بی استفادگی برن و البته کشته شدن خیلی مسخره نایت کینگ بود هرچند عملا با توجه به قدرت زنده کردن مردگان که داشت هیچ جوره دیگه نمیشد این کارکتر رو کشت چون در هیچ جنگی حتی بسیار عظیم عملا شکست نمیخورد و هزاران بار میتونست لشکرش رو احیا کنه اما من به شخصه توقع داشتم برن کنترل بخشی از واکرها رو بعهده بگیره و یک واکر تحت کنترل برن، نایت کینگ رو بکشه

    • Avatar Sara گفت:

      درود خانوم مجد،این استدلال که سازندگان گیم اف ترونز توانایی این که چند فصل دیگه این سریال و میتونستند کش بدن اما سرانجام داستان همین خواهد بود و باید این اتفاقات میوفتاد به نظر من اشتباهه،اگر سرعت روند این سریال رو چندین برابر کنیم و این اتفاقات در فصل ٢ هم میوفتاد ایا باز هم شما از روند سریال راضی بودین؟؟حتی نیمی از مردم منتقد هم بابت این اتفاقات ناراحت نبودن بابت این که ناراحت بودن که سرعت اتفاقات خیلی بالا بود و استدلال کافی هم برای رسوندن دنریس به دنریس دیوانه هم وجود نداشت،اگر دنریس میخواست کل شهر رو به اتیش بکشه چرا در چند قسمت قبل با نایت کینگ مبارزه کرد؟؟این ٢ اتفاق در کنار هم در یک فصل قابل پذیرش نیست ولی اگر در این فصل دنریس با نایت کینگ مبارزه میکرد در چند فصل بعد به دنریس دیوانه مبدل میشد سازندگان مبتونستند اتفاقاته بیشتری برای رسوندن دنریس به این وضعیت رقم بزنند

  37. Avatar جواد گفت:

    احتمال داره اریا ملکه رو بکشه

  38. Avatar رضا گفت:

    میشه گفت به تمام معنا گند زدن وسط سریال, شروع سریال با وایت واکرا بود تا هفت فصل هم همه میگفتن winter is coming, طبیعتا همه منتظر یه درگیری درست حسابی بین نایت کینگ و زنده ها بودن به مسخره ترین شکل ممکن زدن نایت کینگی که کل هفت اقلیم ازش میترسیدنو کشتن, عملا وینترفیل و برن هم به تاریخ پیوستن و انگار اصلا وجود نداشتن در صورتی که به قدری برن رو مرموز داشتن نشون میدادن که همه منتظر بودن یه اتفاقی بیوفته در مورد برن… درکل توی توئیتر و جاهای دیگه ملت از دست اون دوتا پَت و مت که این قسمتو کارگردانی کردن بشدت ناراحتن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.