قطره چشمی جدید مورد تایید FDA که پیرچشمی را بهبود می بخشد

وقتی افراد به دهه 40 و بالاتر زندگی خود می رسند، دید نزدیک آنها ضعیف‌تر می‌شود و برای بسیاری از افراد، افزایش اندازه فونت تلفن یا به حداکثر رساندن روشنایی تنها راه خواندن متن است. این وضعیت به نام پیرچشمی شناخته می‌شود و حدود 128 میلیون نفر در ایالات متحده و بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

در اواخر سال 2021، سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک قطره چشمی جدید را برای درمان پیرچشمی تایید کرد. قبل از به بازار آمدن این قطره های چشمی به نام Vuity، افراد برای پیرچشمی به عینک، لنز تماسی یا جراحی چشم نیاز داشتند.

بهبود پیرچشمی

نحوه عملکرد چشم‌ها

بسیاری از قسمت‌های چشم انسان با نور ورودی در ارتباط‌‌اند تا تصویری واضح شکل گیرد. اولین لایه‌ای که نور به آن برخورد می‌کند قرنیه است، لایه بیرونی شفافی که نور را در ابتدا خم می‌کند. سپس نور از عنبیه و مردمک عبور می‌کند، سپس از طریق عدسی حرکت می‌کند، که عدسی نور را بیشتر خم می‌کند و دقیقاً آن را روی مرکز شبکیه متمرکز می‌کند. در نهایت، سیگنال نور به عصب بینایی در پشت چشم می‌رسد و مغز آن را به عنوان یک تصویر تفسیر می‌کند.

هنگامی که به چیزی نگاه می‌کنید، عضله‌ای کوچک در چشم شما منقبض می‌شود تا شکل عدسی را تغییر می‌دهد و عدسی ضخیم‌تر شود. هرچه عدسی ضخیم‌تر باشد، نور هنگام عبور از آن بیشتر خم می‌شود. در همان زمان، مردمک چشم نیز منقبض می‌شود تا مقداری از نور ورودی که از اجسام دور می‌آید، مسدود کند. مسدود کردن نور پراکنده با منقبض کردن مردمک به وضوح تصویر اجسام نزدیک کمک می‌کند.

پیرچشمی چیست؟

پیرچشمی ناتوانی چشم در تمرکز بر روی اشیاء نزدیک است که منجر به تار شدن تصاویر می‌شود و در 40 سالگی خود شروع می‌شود و تا حدود 60 سالگی پیشرفت می‌کند.

پیرچشمی عدسی چشم را سفت می‌کند و انعطاف پذیر نبودن عدسی باعث می‌شود که نور دریافتی روی قسمت صحیح شبکیه متمرکز نشود و تصاویر تار به نظر برسند.

نحوه عملکرد قطره چشم

بهبود پیرچشمی با قطره جدید

چشم دو کار اصلی برای تمرکز بر روی اجسام نزدیک می‌کند:

  • لنز تغییر شکل می‌دهد و مردمک کوچکتر می‌شود. از آنجایی که پیرچشمی توانایی عدسی را برای تغییر شکل محدود می‌کند، قطره های چشمی با کوچکتر کردن مردمک چشم این کمبود را جبران می‌کنند.
  • انقباض مردمک میزان پراکندگی نور را کاهش می‌دهد. این باعث می‌شود نور وارد شده به چشم بهتر بر روی شبکیه متمرکز شود و افراد می‌توانند اشیاء نزدیک و دور را به وضوح ببینند.

هنگامی که قطره را در چشم خود می‌ریزید، حدود 15 دقیقه طول می‌کشد تا ماده پیلوکارپین، شروع به کار کند. پیلوکارپین دارویی است که برای اولین بار در اواخر دهه 1800 کشف شد و می‌تواند بیماری‌هایی مانند گلوکوم و فشار خون چشم را درمان کند و اثر آن روی مردمک حدود شش ساعت باقی می‌ماند. رایج‌ترین عوارض جانبی قطره سردرد و قرمزی چشم است.

Vuity در حال حاضر برای استفاده یک بار در روز در هر چشم تایید شده است و 80 دلار قیمت دارد. این قطره برای برخی از افراد، می‌تواند یک جایگزین عالی برای عینک یا جراحی باشد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.