اولین قطره چشم مورد تایید FDA برای جایگزینی عینک مطالعه به فروش رسید

اولین قطره چشم مورد تایید FDA برای درمان تاری دید نزدیک مرتبط با افزایش سن (پیر‌چشمی) در ایالات متحده به فروش رسید که یک جایگزین بالقوه عینک مطالعه برای حدود 128 میلیون آمریکایی که تحت تأثیر این عارضه قرار دارند، است. پیرچشمی بخشی طبیعی از روند پیری است و استفاده از عینک مطالعه برای بهبود آن اجتناب ناپذیر است اما این قطره چشم نوید می‌دهد که این اجتناب ناپذیری را برای مدتی طولانی از بین ببرد.

قطره چشم Vuity

با افزایش سن، عدسی چشم ما شروع به سفت شدن می‌کنند و در نتیجه ماهیچه‌های چشم نیاز به تلاش بیشتری دارند تا برای تغییر نقطه کانونی فشرده بشوند. بنابراین ما برای خواندن یا نگاه کردن به چیزی شروع به ریزکردن چشممان می‌کنیم.

قطره نسخه‌ای Vuity یک بار در روز در چشم ها ریخته می‌شود و ماده فعال آن پیلوکارپین است که برای تحریک چشم و کاهش اندازه مردمک آن طراحی شده‌است. کاهش اندازه مردمک مانند لنز یک دوربین عکاسی عمل می‌کند و عمق میدان تصویر را افزایش می‌دهد، به این معنی که هرجا لنز فوکوس شده باشد، باید واضح‌تر دیده شود.

در مطالعات فاز 3 انسانی، که روی 750 فرد 40 تا 55 ساله مبتلا به پیرچشمی انجام شد، بیمارانی که از Vuity استفاده می‌کردند به طور متوسط ​​قادر به خواندن سه خط اضافی در نمودار بینایی اپتومتریست در مزوپیک (در نور کم) بودند.

عوارض جانبی

البته استفاده از این قطره بنظر می‌رسد که در کاهش اندازه عنبیه تأثیر دارد و میزان نور ورودی را کاهش می‌دهد اما این لزوماً به این معنا نیست که با استفاده از قطره‌های چشمی Vuity، دنیا برای شما تیره‌تر به نظر می‌رسد.

با این حال این شرکت توصیه می‌کند در هنگام استفاده از آن از رانندگی در شب یا «انجام فعالیت‌های خطرناک در نور ضعیف» خودداری کنید. عوارض جانبی از جمله سردرد و قرمزی چشم تنها در 5 درصد از افراد نشان داده‌ شد و هیچ یک از گروه‌ها هیچ «عوارض جانبی جدی» را تجربه نکردند. این قطره را می‌توان با سایر داروهای قطره چشمی استفاده کرد، به شرطی که آن‌ها را با فاصله پنج دقیقه استفاده کنید.

تولید کننده Vuity Allergan می‌گوید که در حالی که این قطره دید نزدیک و متوسط ​​را بهبود می‌بخشند، روی دید از راه دور تأثیر نمی‌گذارد – و احتمال دارد که در سن 65 به بالا کمتر مفید باشد.

امتیاز: 4.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.