قوانین قهر کردن در رابطه زناشویی

قوانین قهر کردن در رابطه زناشویی که هر دو طرف موظف به رعایت آن هستند

هیچ زندگی زناشویی و رابطه مشترکی وجود ندارد که بدون مشکل و ایده آل باشد. این حقیقت در جهان اثبات شده است که هر رابطه‌ای سختی‌ها و مشکلات خود را دارد و با پستی‌ها و بلندی‌های فراوانی روبرو می‌شود. در این میان احتمال این که بارها با یکدیگر سر موضوعات مختلف بحث و مشاجره داشته باشید، بسیار زیاد است. زمان‌هایی وجود دارند که شما به دلیل ناراحتی با شریک زندگی خود قهر می‌کنید و دوست دارید از او فاصله بگیرید. با این حال باید به یاد داشته باشید که همین قهر کردن نیز قوانین خاصی دارد که باید تحت هر شرایطی آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه همراه دینو قوانین قهر کردن در رابطه زناشویی که هر دو طرف موظف به رعایت آن هستند را بخوانید و برای حفظ رابطه خود به آن‌ها پایبند بمانید.

قوانین قهر کردن در رابطه زناشویی

قوانین قهر کردن در رابطه زناشویی

برای داشتن یک زندگی شاد، نیازی نیست که کارهای عجیب و غریب و پرهزینه‌ای انجام دهید. شما صرفا نیاز دارید در هنگام بروز مشکلات، چند قانون خاص را رعایت کنید تا بتوانید به راحتی از مراحل سخت بگذرید و شاد باشید. در ادامه قوانین قهر کردن در رابطه زناشویی را می‌خوانید.

#1

زمانی که به دلیل بحث و مشاجره با شریک زندگی خود قهر می‌کنید و یا از دست او ناراحت می‌شوید، حق ندارید به هیچ وجه به خانواده‌های هم توهین کنید.

#2

وقتی درباره موضوع جدیدی به مشکل خورده‌اید، حق ندارید مسائل و مشکلات کهنه و قدیمی را در بحث‌های خود مطرح کنید. در زمان بحث فقط راجع به همان موضوع خاص صحبت کنید و حاشیه نروید.

#3

شام و ناهار نپختن و غذا نخوردن ممنوع! هیچ وقت زمانی که با هم قهر هستید، حق ندارید وعده‌های غذایی خود را نادیده بگیرید و باید حتما مانند همه اعضای عادی خانواده سر غذا حاضر باشید.

#4

به یاد داشته باشید تحت هر شرایطی سلام و خداحافظی و احترام به یکدیگر واجب است و هیچ وقت نباید آن را نادیده بگیرید.

#5

در زندگی زناشویی هیچ کس حق ندارد جای خواب خود را عوض کند و جدا از یکدیگر بخوابد. تخت خواب شما به عنوان یک حریم خارج از اختلافات است که باید در هر صورت به آن احترام بگذارید.

#6

بین خودتان شرط کنید که در زمان ناراحتی و قهر، هر کسی برای آشتی کردن و عذرخواهی کردن از طرف مقابل خود پیش قدم شود، طرف دیگر وظیفه دارد برای جبران یک هدیه مناسب تهیه کند تا رابطه به خوبی ادامه پیدا کند.

#7

به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید در بحث و مشاجره درباره یک موضوع مشخص، مشکلات و اشتباهات طرف مقابل خود را تعمیم بدهید. هیچ وقت از کلمه «همیشه» در بحث‌ها استفاده نکنید. برای مثال هرگز نگویید: «تو همیشه … اشتباه را تکرار می‌کنی»، چون این موضوع دعوا را به اوج خود می‌رساند.

#8

زمانی که از کسی ناراحت هستید، نباید یک طرفه این ناراحتی را مطرح کنید. شما باید به طرف مقابلتان نیز فرصت صحبت کردن و توضیح درباره موضوع پیش آمده را بدهید. با هم قرار بگذارید که هر کسی 5 دقیقه صحبت کند و بعد طرف دیگر 5 دقیقه فرصت پاسخگویی و مطرح کردن دیدگاه خودش را نیز داشته باشد.

#9

اگر زمانی موقع بحث کردن، صحبت‌های شما طولانی شد و به نتیجه گیری نرسید یا اگر احساس کردید شرایط روحی شما برای شرکت کردن در بحث مناسب نیست، از ادامه دادن بحث خودداری کنید. در چنین شرایطی بهترین کار این است که ادامه بحث را به زمان دیگری موکول کنید.

#10

اگر در رابطه زناشویی خود با یکدیگر قهر باشید، حق ندارید رفتارهایی را که می‌دانید برای طرف مقابلتان آزاردهنده است، انجام دهید. شما نباید هیچ وقت در زندگی خط قرمزهای یکدیگر را زیر پا بگذارید. فراموش نکنید که احترام، شرط اول یک رابطه موفق است.

نظر شما درباره قوانین قهر کردن در رابطه زناشویی چیست؟ آیا شما هم قانون دیگری را می‌توانید به این فهرست اضافه کنید؟ شما برای حل مشکلات خود چه تجربیاتی دارید؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات ارزشمندتان در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Sherko Psychology

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

یک دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    #11
    در زندگی زناشویی هیچ کس حق ندارد به درخواست رابطه جنسی فقط به دلیل دلخوری و قهر پاسخ منفی بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.