مازراتی گرن توریسمو

یک هفته با مازراتی گرن توریسمو اسپرت ۲۰۱۸ – بازگشت به لذت راندن

مازراتی، نامی است که همواره مارا به یاد زیباترین و گران‌قیمت‌ترین اتومبیل‌ها می‌اندازد. یک برند شاخص در صنعت اتومبیل با دامنه‌ای گسترده از تولیدات برجسته. در ادامه باهم نگاهی خواهیم داشت به مدل منحصربه‌فرد و البته شناخته‌شده از این کمپانی بزرگ با نام مازراتی گرن توریسمو که در سال ۲۰۱۸ با تغییراتی خاص به بازار عرضه شده است.

مازراتی گرن توریسمو ۲۰۱۸ مجهز به سقف تاشوی ظریف و باریک می‌باشد. رانندگی با سقف باز از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود. این ماشین ازنظر زیبایی فوق‌العاده است، محوطه اتاق ماشین که کاملا رو به هوای آزاد است احساس لذت‌بخش گرما و نور خورشید را در صورتتان به شما هدیه می‌کند.

ویژگی خوب دیگر این ماشین وجود یک بدنه آهنین است که حسی پر از لذت‌های فراموش نشدنی به شما می‌دهد. اما بالاتر از همه این احساسات پرشور و دل‌انگیز اوج تجمل و طبیعت خاص این ماشین در صدای فریاد گونه‌ی موتور V8 آن نهفته است. مازراتی گرن توریسمو یکی از مدل‌های قدیمی مازراتی است. این مدل که در بالای فهرست مازراتی قرار دارد از اوایل سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شده است. برای آن دسته افرادی که زمان را بر اساس توسعه اسمارت‌فون‌ها می‌سنجند این زمان یعنی قبل از عرضه اولین نسخه آیفون به بازار.

گرن توریسمو – پست مدرنی خالص

بعد از تولید مدل‌های اولیه، آپدیت‌های انجام شده روی این ماشین بیشتر جنبه‌ی تزیینی و زیبایی داشته‌اند. انگار دارید در زمان سفر می‌کنید و به سوی گذشته می‌روید وقتی که هنوز برای روشن کردن این اتومبیل ۱۶۵ هزار دلاری باید از سوئیچ استفاده کنید. آیا سازندگانش به این مساله اهمیت می‌دهند؟ پاسخ منفی است و وقتی خودتان فقط یک‌بار سوارش شوید دیگر این موضوع برای شما هم اهمیت نخواهد داشت. وقتی سوار GT می‌شوید سطح توقع خود را نسبت به آپشن‌های امروزی پایین بیاورید چون اینجا از کنترل‌ها و سوئیچ‌های کرایسلر و جیپ خبری نخواهد بود. در این ماشین هیچ خبری از آپشن‌ها یا مواردی که در مدل‌های Levante و Ghibli وظایف دوگانه‌ای انجام می‌دهند نیست، تنها وجه مدرنیته بودن این اتومبیل صفحه لمسی 8.4 اینچی رنگی کرایسلر است که بسیار عالی کار می‌کند.

اوج لذت در رانندگی

مازراتی گرن توریسمو یک مدل منحصربه‌فرد از مازراتی است که نوعا بدعتی در مازراتی‌های تولیدشده‌ای است که در ذهن ما وجود دارند. این ماشین با الهام از مدل gen Quattroporte ساخته شده اما با مشخصاتی حذف شده نسبت به آن. مازراتی گرن توریسمو دو در، دارای ۴ صندلی می‌باشد. این ماشین با برخورداری از تودوزی چرمی بسیار گران‌قیمت که فضای داخلی‌اش را به زیبایی می‌پوشاند، ظاهری بسیار لاکچری و پیشرو پیدا کرده است. مازراتی گرن توریسمو از عطری خاص نیز در فضای داخلی‌اش بهره می‌برد. آن‌چنان‌که در هنگام ورود به ماشین گویی وارد یک بوتیک بسیار گران‌قیمت شده‌ای، این‌طور است که حتی قبل از این‌که موتورش را روشن کنید، از روی ظاهر فریبنده و جو بخصوص و عطر خوشایندش احساس رضایت به شما دست خواهد داد.

مازراتی گرن توریسمو

باوجود همه این ظواهر جذاب و زیبا اما در نهایت قلب و روح اصلی این ماشین، موتور ۳۲ سوپاپ V8 آن است. بار دیگر هم باید فارغ از زمان صحبت کنیم چون در این اتومبیل از موتور چهار و هفت دهم لیتری که سابقا جهت تقویت فراری ۳۶۰ medora به کار گرفته شده بود، استفاده شده است، البته اگر بتوانید آن را به خاطر بیاورید. این حجم موتور بسیار متناسب با ۱۴۵۴ اسب بخار در اندازه هزار ramp آن می‌باشد.

برای اطمینان از پیش‌رونده بودن این ماشین از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته استفاده شده است و این امکان نیز فراهم شده که تنها با فشردن یک دکمه حالت اسپرت فعال می‌شود. در این حالت عملکرد دریچه کنترل بنزین بهبود یافته و موجب از بین رفتن گرفتگی‌های اگزوز خواهد شد که حاصل آن اضافه شدن تأثیر صوتی بیشتر به فضای رانندگی شما خواهد بود. علاوه بر این پدال‌های تغییردهنده سریع نیز جهت هدایت دستی ماشین تعبیه شده است.

لذت رانندگی با مازراتی گرن توریسمو

وقتی با مازراتی گرن توریسمو در میان پیچ‌وخم‌های یک جاده کوهستانی رانندگی کنید بهترین لحظات را تجربه خواهید کرد، حتی در بدترین شرایط هم این ماشین فوق‌العاده از نظر حس لذت‌بخشی دچار ضعف نخواهد شد. با توجه به وزن ۴۳۰۰ پوندی، این اتومبیل به شکلی باورنکردنی سریع بوده و از چسبندگی فوق‌العاده‌ای در پیچ، سیستم هدایت نرم، پیش‌روندگی عالی و نیز ترمزهایی بسیار قوی که امکان ندارد بد عمل کنند، برخوردار است. تغییراتی در بدنه مدل امروزی انجام گرفته، ساختار قدیمی این ماشین به شکلی منطقی محکم‌تر هم شده است و همچنین امکان برداشته شدن سقف یک تغییر مهم دیگر است. با وجود این توضیحات چیزی از سرعت این ماشین کاسته نشده است. اگر واقعا بخواهید این مازراتی خاص را درک کنید باید با تمام وجود قبولش داشته باشید.

قلب تپنده‌ی GT

استفاده از موتور V8 که با سیستم توربو تقویت شده است، احساس و قدرت را با هم ترکیب می‌کند. گرچه گرند تورسیمو یک ماشین فوق‌سریع به حساب نمی‌آید و خود مازراتی هم این موضوع را تأیید کرده است که صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت را در 4.9 ثانیه طی می‌کند که این شرایط فقط برای GTهای اسپرت مدرن مناسب است. اما در نهایت شما نسبت به این مساله بی‌تفاوت خواهید بود زیرا این ماشین قابلیت بالایی در حفظ سرعت حتی در مسافت‌های طولانی دارد، آن‌قدر طولانی که شاید سایر اتومبیل‌های اسپرت به سادگی نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

درست است که ذات و جوهره اصلی این ماشین برگرفته از بکر بودن و عدم وجود فیلترها و امکانات مدرن می‌باشد اما نه به این معنی که در هنگام رانندگی با مازراتی گرن توریسمو از جاده بی‌خبر باشید. این امر از طریق سیستم پردازش دیجیتالی که ماشین به آن تجهیز شده است، امکان‌پذیر گردیده و به این دلیل گرن توریسمو سریع‌تر و بهتر هم شده است. مازراتی گرن توریسمو ماشینی نیست که فقط شما را جابجا کند فراتر از این، گرن توریسمو در هنگام رانندگی شما را از خود بیخود خواهد کرد. فقط کافی است ۳۰ دقیقه به صدای موتور جادویی‌اش گوش فرا دهید تا آن احساس هیجان‌انگیز خروشان شما را از بدترین و ناراحت‌کننده‌ترین روزهایتان هم دور کند.

سرعت یا لذت؟

مازراتی گرن توریسمو نمای داخلی

این ماشین از آپشن‌های خاصی بهره می‌برد که دارای ارزش تخمینی ۱۵ هزار دلار می‌باشد و تقریبا همه این آپشن‌ها تزیینی و جهت زیبایی‌بخشی هستند، همچون قسمت‌هایی از جنس فیبرکربن در اتاق، کلیپر‌های ترمز به رنگ تیتانیوم، آلیاژ تیتانیوم ۲۱ اینچی و.. اما این همه زیبایی و خصوصیت آنگاه بیشتر جلب توجه می‌کند که به قیمت بسیار زیاد این ماشین توجه کنیم. با توجه به همه این جوانب اگر بخواهیم به صورت منطقی و با دلایل کافی در مورد این ماشین قضاوت کنیم کار بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت.

اگر بخواهیم صادق باشیم شما می‌توانید یک ماشین با سرعت نسبتا زیادتر و با تکنولوژی پیشرفته‌تر را در قیمتی به مراتب کمتر از این مازراتی گرن توریسمو خریداری کنید. گرچه مازراتی گرن توریسمو دو صندلی عقب دارد اما واقعا برای بزرگ‌سالان قابل‌استفاده نیست و همین‌طور دیگر ضعف عمده این ماشین نسبت به سایر اتومبیل‌ها مصرف سوخت غیراقتصادی آن می‌باشد. اما در نهایت پیش از این‌که در مورد این ماشین از مسیر معقول و محسوس قضاوت کنید، باید این مازراتی بی‌نهایت کاریزماتیک را فقط برای یک‌بار هم که شده برانید. آن‌وقت به این سؤال پاسخ دهید که آیا منطقی بودن همیشه ارزش دارد یا خیر؟؟

امتیاز: 4.2 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

کارشناس ارشد تجارت الکترونیک

یک دیدگاه

  1. Avatar kamy گفت:

    از نظر طراحی خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.