مردان ممکن است در هنگام جدایی بیشتر از زنان آسیب ببینند و دلایل آن

جدایی واقعاً می‌تواند قلب زنان را متلاشی کند اما گروهی از روانشناسان اخیراً دریافته‌اند که مردان ممکن است پس از جدایی بیشتر از شریک زن خود آسیب ببینند. مردان همچنین هنگام بحث در مورد مشکلات و دغدغه‌های قلبی خود احساساتی‌تر هستند (بله، آنها نیز در مورد آن صحبت می‌کنند!) و این نتیجه‌گیری‌ها همه بخشی از یک مطالعه است که توسط روانشناسان انجام شده‌است تا مردم کلیشه‌های جنسی را در مورد آن‌ها کنار بگذارند.

چرا به نظر می‌رسد که مردان آسیب پذیرتر هستند؟

مردان آسیب پذیرتر هستند

1# مردان بیشتر به دنبال کمک آنلاین برای رابطه‌ خود هستند

دانشمندان برای جمع‌آوری داده‌های خود، پست‌های بیش از 184000 نفر را در Reddit (یک تالار گفتگوی آنلاین) را بررسی کردند. یافته‌های آن‌ها نشان داد که حدود 55 درصد از کاربرانی که برای مشکلات عشقی خود درخواست کمک کردند، مرد بودند، در حالی که تنها حدود 45 درصد آن‌ها زن بودند.

2# ناشناس ماندن در پلت فرم‌ها به مردان کمک می‌کند تا احساسات خود را آزادانه بیان کنند

مردان حساس‌تر‌ هستند

کلیشه منسوخ شده این ایده که “پسرا گریه نمی‌کنند”، به نوعی بر نحوه مواجه آنها با احساسات خود تأثیر گذاشته‌است. همانطور که یکی از کاربران Reddit بیان کرد، “آقایان قرار نیست ناراحتی خود را ابراز کنند یا ناراحت شوند، بنابراین ما ناراحتی‌مان را برای خود نگه می‌داریم زیرا مجبوریم.”

این تیم تحقیقاتی گفت که ماهیت ناشناس و راحت در  Reddit و برنامه‌های دیگر به آقایان (که اکثراً مردان جوان بودند) اجازه می‌دهد تا روح خود را آزاد کنند و احساسات واقعی خود را بیان کنند.

3# مردان درمقایسه با زنان نسبت به درد دل‌های خود احساساتی‌تر هستند

شارلوت انتویستل، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: ”تأکید می‌کند که مردان حداقل به اندازه زنان از نظر عاطفی تحت تأثیر مشکلات روابط قرار می‌گیرند.” محققان همچنین مشاهده کردند که بیشتر پسران در حالی که مشکلات رابطه هنوز در مرحله اولیه است به دنبال کمک بودند در حالی که دختران زمانی که بحران رابطه شدید بود، تمایل به درخواست کمک داشتند.

4# به نظر می‌رسد مردان در روابط خود نسبت به زنان اعتماد به نفس بیشتری دارند

زبان استفاده شده توسط هر جنسیت نیز الگوهای خاصی را نشان می‌دهد. گزارش شده‌است که زنان بیشتر از کلمه “من” استفاده می‌کردند و در پست‌های خود احساسات منفی بیشتری داشتند. این امر روانشناسان را به این باور می‌رساند که خانم‌ها بیشتر دلبستگی دارند و سبک دلبستگی آن‌ها همراه با شک است که معمولاً منجر به ناامنی و اضطراب می‌شود.

در مقابل، مردان بیشتر از ضمیر «ما» همراه با احساسات مثبت استفاده می‌کردند. علائمی که با حالت دلبستگی ایمن سازگار بود و شامل اعتماد و احساسات مثبت در مورد رابطه است. با این حال، توجه به این نکته نیز مهم است که کسانی که برای روابط ارزش قائل نیستند بیشتر مرد بودند.

محققان امیدوارند که این یافته‌ها بتواند به پایان یافتن کلیشه‌های فکری علیه مردان کمک کند

دکتر رایان بوید، محقق اصلی می‌گوید: ”وقتی انگ‌های اجتماعی سنتی را از مردان به‌خاطر کمک‌جویی و به اشتراک گذاشتن عواطفشان حذف می‌کنید، به نظر می‌رسد که آن‌ها نیز به همان اندازه که زنان در رابطه سرمایه‌گذاری می‌کنند، در روابطشان به شیوه خود تلاش می‌کنند.”

نظر شما در مورد نتایج مطالعه چیست؟ به نظر شما چه کلیشه‌های جنسیتی دیگر باید شکسته شود؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.