پله اسطوره فوتبال برزیلی در سن 82 سالگی درگذشت

پله اسطوره فوتبال برزیل که سه بار قهرمانی جام جهانی را در زندگی پرافتخار فوتبالی خود دارد، در سن 82 سالگی پس از مبارزه طولانی با سرطان در روز پنجشنبه درگذشت.

مرگ اسطوره فوتبال پله

او سال گذشته مبتلا به تومور روده بزرگ شد و وضعیت سلامتی‌اش ماه گذشته رو به وخامت گذشت و در بیمارستان آلبرت انیشتین سائوپائولو برزیل بستری شد. در بیانیه بیمارستان در روز پنجشنبه آمده است که پله به دلیل نارسایی چند عضوی ناشی از پیشرفت سرطان روده بزرگ درگذشت.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، ادای احترام به نماد ورزش فوتبال در رسانه‌های اجتماعی شروع شد که او را به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنانی که به فوتبال معنا بخشیده ‌است، یاد کردند.

پله اسطوره فوتبال برزیلی که در سال 1940 به نام Edson Arantes do Nascimento متولد شد با 77 گل در 92 بازی، رکورد گلزن تاریخ برزیل شد.

پله تنها بازیکنی است که سه بار قهرمان جام جهانی فوتبال در سال‌های 1958، 1962، و 1970شده است. در جام جهانی فوتبال 1958 در سوئد، پله با 17 سال و 239 روز به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که در جام جهانی گلزنی کرده است.

او در نظرسنجی برندگان توپ طلا در سال 1999 به عنوان بازیکن قرن انتخاب شد و توسط مجله تایم در بین 100 فرد تأثیرگذار قرن بیستم قرار گرفت.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar ayube گفت:

    آدم هرزه ای هم بودند .
    این را هم بگویید تا مردم پله را بهتر بشناسند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.