لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2022

در این مطلب لیست پرفروش ترین فیلم های سال 2022 را با شما به اشتراک می‌گذاریم. کاهش و رفع محدویت‌های کرونایی و اکران آثار سینمایی که به خاطر وضعیت کرونا اکران آن‌ها به تعویق افتاده بود، باعث رونق بازار سینمایی سال گذشته شد. در اینجا خلاصه‌ای از 10 فیلم پرفروش سال را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تاپ گان: ماوریک

تاپ گان

پرفروش ترین فیلم سال 2022 تاپ گان: ماوریک بود. این فیلم با نقش آفرینی تام کروز دنباله فیلم موفق تاپ گان است که در سال 1986 اکران شد. تام کروز که در فیلم اول نقش خلبان جوان و تازه آموخته را به عهده داشت این بار نقش مربی خلبانان نسل جدید را ایفا می‌کند. Top Gun: Maverick تا کنون یک میلیارد و 500 دلار فروش داشته و موفق‌ترین فیلم تام کروز از لحاظ گیشه محسوب می‌شود.

دنیای ژوراسیک: قلمرو

دنیای ژوراسیک

دنیای ژوراسیک: قلمرو که ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های این ماجرا محسوب می‌شد. با یک میلیارد دلار فروش از فیلم‌های بسیار موفق سال 2022 بوده است. این فیلم با نقدهای چندان مثبتی روبرو نشد. کارگردانی Jurassic World Dominion را کالین ترورو بر عهده داشت. دنیای ژوراسیک: قلمرو قرار بود در 2021 اکران شود اما نمایش آن به خاطر همه گیری کرونا در سال 2022 اکران شد.

دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی:

دکتر استرنج

استیون استرنج، پزشک جراح به عنوان جادوگر اعظم از بشریت در مقابل تهدید‌های سحرآمیز دفاع می‌کند. این فیلم برای نخستین بار در سال 1978 به دنیای سینما وارد شد. در سال 2016 بندیکت کامبریج بازیگری این شخصیت را برعهده گرفت و در ماه مه 2022 دومین قسمت از ماجراهای او تحت عنوان Doctor Strange in the Multiverse of Madness به نمایش درآمد که بیش از 956 میلیون دلار تاکنون فروش داشته است.

مینیون‌ها: ظهور گرو

minion ها

انیمیشن مینیون‌ها: ظهور گرو در جز انیمیشن‌های موفق و پرفروش سال 2022  قرار گرفته است. Minions: The Rise of Gru که با بودجه‌ای بالغ بر 80 میلیون دلار ساخته شده، در تابستان امسال به پرده سینماها راه یافت و تا کنون 940 میلیون دلار فروش داشته است.

پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد

پلنگ سیاه

طرفداران آثار علمی تخیلی و ابرقهرمانی قطعا فیلم پلنگ سیاه و دنباله های آن را دیده‌‌اند. پلنگ سیاه بر اساس شخصیت بلک پانتر از مارول کامیکس ساخته شده است. نخستین قسمت پلنگ سیاه در سال 2018 اکران شده است. Black Panther: Wakanda Forever با 787 میلیون دلار فروش از آثار موفق سینمایی در سال 2022 است.

بتمن

بتمن

از شخصیت بتمن تا کنون فیلم‌های متعددی ساخته شده که اکثرا آن‌ها با استقبال چشمگیری همراه بوده است. فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز و با بازیگری رابرت پتینسون در نقش این شخصیت ساخته شده است. Batman در ماه مارس 2022 اکران شد و مجموعا 771 میلیون دلار فروش داشت.

ثور: عشق و تندر

سر فیلم های ثور

در ژانویه سال 2022 چهارمین قسمت از مجموعه ثور به پرده سینماهای جهان راه یافت. در این فیلم ستارگان سرشناسی چون ناتالی پورتمن، کریستیان بیل و راسل کرو به ایفای نقش پرداختند. از زمان آغاز اکران Thor: Love and Thunder تا کنون این فیلم موفق به فروش 761 میلیون دلار بوده است. این فیلم با بودجه بالغ بر 250 میلیون دلاری ساخته شده است.

نبرد دریاچه چانگ‌ جین 2

نبرد دریاچه چانگ جین

اگرچه اکثر فیلم‌ های پرفروش سال 2022 از سینمای آمریکا بوده‌اند اما این فیلم چینی موفقیت زیادی در box office داشته است. فیلم نبرد دریاچه چانگ‌ جین 2 (The Battle at Lake Changjin II) به عنوان پل واتر گیت هم شناخته می‌شود. این فیلم ژانر جنگی حماسی دارد و دنباله فیلم نبرد در دریاچه چانگ‌جین (2021) است که تا کنون 627 میلیون دلار فروش داشته است.

مرد ماه

مرد ماه

یکی دیگر از فیلم های پرفروش ترین سال 2022 داستان علمی تخیلی مرد ماه (Moon Man) از سینمای چین است که فیلم دوستان زیادی را به سینماها کشانده و توانست تا کنون 460 میلیون دلار بفروشد.

آواتار: راه آب

آواتار

آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) فیلم علمی تخیلی و حماسی به کارگردانی جیمز کامرون و دنباله آواتار (2009) است. این فیلم که نمایش آن چند بار به تاخیر افتاد سرانجام در دسامبر امسال بر روی پرده‌های سینما آمد. این اثر که پرطرفدار در عرض چند هفته 442 میلیون دلار فروش داشت. فیلم آواتار (2009) با فروش بالغ بر 4 میلیارد دلار پر فروش ‌ترین فیلم تاریخ سینما است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.