قرص ضد بارداری مردانه بدون عوارض جانبی می تواند به واقعیت تبدیل شود

آیا قرص های ضد بارداری مردانه می‌تواند زوج ها را از بارداری ناخواسته نجات دهد و بار مسئولیت پیشگیری از بارداری را از روی دوش خانم‌ها بردارد؟ در حالی که کنترل بارداری چیز بدی نیست و به ما آزادی جنسی را که می‌خواهیم، می‌دهد اما بدون جنبه‌های منفی هم نیست.

قرص ضد بارداری مردانه

نوسانات خلقی، خونریزی‌های نامنظم، حساسیت سینه‌ها و چندین عارضه ناخواسته دیگر چیزی است که بسیاری از زنان برای جلوگیری از بارداری آن را تحمل می‌کنند. بنابراین جای تعجب نیست که خانم‌ها و آقایان مشتاق جایگزینی برای پیشگیری از بارداری مردانه باشند تا زمین بازی برای هردو هموار شود.

در حال حاضر گزینه‌های محدودی برای مردان در مورد پیشگیری از بارداری وجود دارند. آنها می‌توانند از کاندوم استفاده کنند یا وازکتومی (که یک روش جراحی برای عقیم سازی دائمی مردان است) انجام دهند. از سوی دیگر، زنان گزینه‌های زیادی دارند که قابل اعتمادتر از کاندوم و ماندگارتر از عقیم‌سازی است: قرص‌های ضد بارداری، دستگاه‌های داخل رحمی، چسب‌ها، ایمپلنت‌ها و تزریق‌.

تلاش دانشمندان برای کشف قرص ضد باداری مخصوص مردان:

در تلاش برای پیدا کردن روشی مناسب برای پیشگیری از بارداری در مردان، دانشمندان سال‌ها بر روی قرص‌ های ضد بارداری مردانه تحقیق کرده‌اند اما هنوز موفق به ایجاد یک روش موثر که عوارض جانبی ناخواسته نداشته باشد، نشده‌اند.

اکثر قرص‌های آزمایش شده قبلی با مسدود کردن هورمون تستوسترون به سرکوب تولید اسپرم کمک می‌کند اما مشکل تداخل با هورمون‌هایی نظیر تستوسترون این است که بدون شک عوارض جانبی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، مسدود کننده‌های تستوسترون باعث علائمی مانند افسردگی، افزایش وزن، مشکلات کبدی، آکنه و کاهش میل جنسی می‌شوند. در نتیجه، تا کنون هیچ قرص ضد بارداری جدیدی به داروخانه‌ها راه پیدا نکرده است.

قرص ضد بارداری مردانه

اما پس از دهه‌ها تلاش، تیمی از محققان دانشگاه مینه‌سوتا گزارش دادند که یک قرص ضد بارداری جدید برای مردان ساخته‌اند که تاکنون در مطالعات موش‌ها موثر بوده و قرار است به زودی وارد آزمایشات انسانی شود.

با توجه به نتایج ارائه شده در نشست انجمن شیمی آمریکا در بهار 2022، این قرص پس از آن که به صورت خوراکی توسط موش‌ها در طی چهار هفته خورده شد، 99 درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر بوده است که همان اثربخشی قرص‌های ضد بارداری فعلی برای زنان است.

خبر جالب‌تر این است که به نظر می‌رسد این قرص به دلیل نداشتن هورمون، هیچ عارضه جانبی برای موش‌ها نداشته است. این موضوع حتی پس از مصرف بیش از حد دارو نیز صادق بوده است.

پس قرص ضد بارداری مردانه چگونه کار می‌کند؟

برخلاف قرص های ضد بارداری زنانه، این قرص ضد بارداری مردانه فاقد هورمون است. در عوض، با جلوگیری از اتصال پروتئین به ویتامین A که برای تولید اسپرم و باروری ضروری است، عمل می‌کند و در واقع باعث عقیم سازی می‌شود.

این درحالی است که محققان متوجه شدند اثر این قرص ضد بارداری مردانه می‌تواند در عرض چهار تا شش هفته پس از قطع دارو کاملاً معکوس شود و در این مرحله موش‌ها با موفقیت توانستند توله‌های خود را به دنیا بیاورند.

اگرچه این قرص یک کاندیدای امیدوارکننده است اما تاکنون فقط در موش‌ها موثر بوده و ممکن است بر مردان تأثیر متفاوتی بگذارد. به هرحال ما انسان هستیم و سیستم بدن ما کاملاً متفاوت از جوندگان کار می‌کند.

اما با توجه به نکات مثبت مشاهده شده در مطالعات موش‌ها و نبود هورمون، دانشمندان امیدوارند که این قرص ضد بارداری موثر و عاری از عوارض جانبی برای انسان باشد.

اگر آزمایش‌های انسانی آینده موفقیت‌آمیز باشد، انقلابی در پیشگیری از بارداری مردانه ایجاد می‌شود و به مردان اجازه می‌دهد تا کنترل سلامت باروری خود را در دست بگیرند. زنان همچنین دیگر مجبور نمی‌شوند بار کنترل بارداری را به تنهایی به دوش بکشند و این اتفاق یک برد برای همه است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar ayube گفت:

    با توجه به اتفاقات اخیر در جهان مجبور می شویم که بدبین باشیم .
    دوباره چه نقشه ای این صهیونیستها برای ملتهای جهان کشید ه اند ؟
    در پروتکل یهود از بین رفتن جمعیت انسانها بجز یهود ، در حال انجام است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.