پروژه ASPERN J4

معرفی پروژه ASPERN J4 برای توسعه شهری در شهر وین، اتریش

پروژه ASPERN J4 در واقع یک پروژه‌ی چند منظوره‌ی شهری است و بخشی از یکی از بزرگترین پروژه‌های توسعه شهری اروپا است که در قسمت شمال شرقی وین، اتریش واقع شده است. در سراسر جهان، شهرهایی مانند وین با افزایش جمعیت فزاینده‌ای روبرو هستند و تمایل به محیط‌های شهری سالم، سازگار با محیط زیست و سبک زندگی بهتر احساس می‌شود. پروژه ASPERN J4 یکی از بهترین پروژه‌ها در این زمینه بوده که در حال ساخت است. در ادامه جزییاتی را در رابطه با پروژه ASPERN J4 در اختیارتان قرار خواهیم داد تا با سبک جدیدی از شهر‌سازی آشنا شوید.

پروژه ASPERN J4

در ابتدا باید بگوییم که این پروژه به صورت سلسله‌ای یا به قولی پله‌ای طراحی شده و از سطوح مختلفی بهره برده است. هر سطح، طراحی، ویژگی‌ها و قوانین خاص خود را دارند. سطح اصلی با ساختار بلوکی پوشش داده شده است و دارای فضای سبز بسیار زیبایی بوده است. در واقع این سطح یک محیط طبیعی سبز را دربرمی‌گیرد. بالاترین طبقات این مجموعه به سمت مهمترین فضاهای مجاور شهری، میادین جنوب شرقی و جنوب غربی و تفرجگاه دریا قرار دارند.

سطح دوم این پروژه شامل طبقات دیگری است و اساسا از طراحی مختلفی بهره برده و از واحدهای مسکونی و اتاق‌ها تشکیل شده است. این سطوح، از طراحی بهم پیوسته بهره برده‌اند. این طراحی دارای ساختار و زیرساخت بسیار قوی بوده و با توجه به احترام به محیط زیست ساخته خواهد شد.

پروژه ASPERN J4

طرح کلی این پروژه شامل ترکیبی از واحد‌های مسکونی 3 دهانه و 4 دهانه با عمق حدود 13 متر است که شرایط نوری مناسبی را برای آپارتمان‌ها از هر جهت فراهم می‌کند و همچنین برای دفاتر و سایر کارها مناسب است. این پروژه قرار است تا به مرور زمان به محیط‌های شهری اطراف متصل شود و حیاط و تراس در نظر گرفته شده برای این پروژه بسیار وسیع بوده و از هر جهت بهترین دید را در اختیار ساکنین قرار خواهد داد. این پروژه با پوشش گیاهی گسترده‌ای طراحی شده و این پوشش گیاهی زیبایی این پروژه را چندین برابر خواهد کرد. پروژه‌ی ASPERN J4 شامل یک پانسیون 140 اتاقی، یک مدرسه، دفاتر کاری، یک رستوران و یک فضای فروشگاهی است.

پروژه ASPERN J4

بیشتر بخوانید: با 15 مورد از زیباترین کلیساهای جامع جهان و معماری بی‌نظیر آن‌ها آشنا شوید
بیشتر بخوانید: معماری پایدار درخت نخل آینده گرایانه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در ابوظبی
بیشتر بخوانید: نخستین استادیوم چوبی فوتبال جهان با معماری زاها حدید و سازگار با محیط زیست

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.