میوه هایی با بیشترین میزان قند

میوه هایی با بیشترین میزان قند را بشناسید – 10 مورد از شیرین‌ترین‌ها

میوه‌ها به طور طبیعی شیرین هستند، اما همه آنها یک میزان قند ندارند. کسب آگاهی از میوه هایی با بیشترین میزان قند به خصوص در شرایط خاص مانند بیماری دیابت و یا پیروی از رژیم‌های خاص می‌تواند بسیار مهم باشد. از طرف دیگر این موضوع می‌تواند به شما کمک کند یا بدانید کدام میوه را می‌توانید به عنوان یک میان وعده خوب داشته باشید و یا به اندازه کافی شیرین است که جایگزین دسر شود.

میوه هایی با بیشترین میزان قند

اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌اید که میوه محبوب شما حاوی چه میزان قند است، شاید خواندن لیست پایین به بتواند به شما کمک کند. با هم نگاهی می‌اندازه به 10 میوه‌ای که بیشترین میزان قند را در خود جای داده‌اند.

1. انجیرها بیشترین قند را دارند

انجیر

اگر تا به حال انجیر خورده باشید، می‌دانید که این میوه می‌تواند خیلی شیرین باشد. بنابراین نباید تعجب کنید که حاوی قند بالایی هم است. دیل میل گزارش داده که یک انجیر به طور متوسط هشت گرم شکر دارد و از آنجاییکه شما معمولاً بیشتر از یک انجیر می‌خورید بد نیست که یک حساب و کتابی در میزان قند آن داشته باشید.

2. قند سرخالو (لیچی) هم نیست

سرخالو

این میوه که خوشبختانه در ایران فراوان نیست می‌تواند حاوی قند زیادی باشد. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک فنجان از از این میوه 29 گرم قند دارد.

3. قند انگور بسته به نوع آن می‌تواند متفاوت باشد

انگور

برخلاف بسیاری از میوه‌های دیگر، مقدار قند انگور می‌تواند براساس نوع آن متفاوت باشد. طبق اعلام USDA یک فنجان از انگور سلطانی بیش از 23 گرم قند دارد. انگورها به طور لی میان وعده سالمی هستند اما باید در میزان مصرف آنها مراقبت کنید.

4. انبه هم کم قند ندارد

انبه

مانند همیشه میزان قندی که از خوردن انبه دریافت می‌کنید، بستگی به حجم آن دارد. هر فنجان انبه 22.5 گرم قنددارد و خوردن یک انبه کامل خیلی بیشتر از این حرف‌ها. یک انبه کامل در حدود 45 گرم قند دارد.

5. گیلاس‌ها نیز به همین ترتیب

گیلاس

گیلاس از آن میوه‌هایست که قند نسبتاً بالایی دارد، اما مانند بسیاری از میوه‌های دیگر حاوی مواد مغذی نیز می‌باشند. از همین رو خوردن آن به شما توصیه می‌شود، اما در نظر داشته باشید که هر فنجان از آن 20 گرم قند دارد.

6. گلابی بیش از 15 گرم قند دارد

گلابی

هر یک گلابی که شما می‌خورید، بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید قند دارد. یک گلابی با اندازه متوسط در حدود 17 گرم قند دارد. بهتر است که گلابی خود را با دوست یا شریک‌تان تقسیم کنید.

7. آناناس‌ها هم شیرین‌اند

آناناس

مانند خیلی از میوه‌های دیگر شنیدن اینکه آناناس حاوی قند است، جای تعجب ندارد. یک فنجان آناناس حاوی 16 گرم قند است. اگر می‌خواهید بیشتر از این مقدار میل کنید، حساب و کتاب آن ساده است.

8. موز در لیست میوه هایی با بیشترین میزان قند

موز

موزها معمولاً برای تهیه شیرموز و اسموتی و حتی کیک استفاده می‌شوند. جالب است بدانید که یک موز حاوی 14.4 گرم قند است. البته در کنار قند این میوه سرشار از مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و… است.

9. پرتقال و نارنگی با قندی تقریباً یکسان

نارنگی

اگر میوه‌های زمستانی محبوب شما پرتقال و نارنگی است، بد نیست بدانید که هر دوی آنها تقریباً یک میزان قند دارند.  هر نارنگی در حدود 12.7 گرم قند دارد، در حالیکه یک پرتقال نسبتاً کوچک 12 گرم. این میوه‌ها حاوی ویتامین C، فیبر و دیگر مواد مغذی نیز می‌باشند.

10. سیب در لیست تاپ 10

سیب

سیب هم یک میوه شیرین در نظر گرفته می‌شود، اما نه به شیرینی رتبه‌های اول لیست میوه هایی با بیشترین میزان قند. با این حال با خوردن یک سیب بیش از 10 گرم قند دریافت خواهید کرد، البته خوردن آن با پوست باعث جذب فیبر هم خواهد شد.

دلایل زیادی برای خورن میوه وجود دارد و قطعاً میوه‌ها بخش اساسی یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند. اما اگر به هر دلیلی نیاز به نظارت بر مصرف قند در غذای خود دارید نیاز است که نسبت به میوه هایی با بیشترین میزان قند را دارند نیز کسب آگاهی کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar جواد گفت:

    در مورد خرما چیزی گفته نشد؟

  2. Avatar یزدان گفت:

    انبه مورد علاقه منه.به به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.