ناخن های بلند آنطور که فکر می کنید بهداشتی نیستند

ناخن های بلند ممکن است آنطور که فکر می‌کنید بهداشتی نباشند! بر اساس گزارش اخیر یو اس ای تودی، ناخن‌های بلند ممکن است در دنیای امروزی مد باشد، اما میکروارگانیسم‌هایی در زیر آن پنهان شده‌اند که می‌توانند باعث عفونت‌ شوند. جفری کاپلان، استاد زیست شناسی در دانشگاه امریکن می‌گوید: “هر چه ناخن بلندتر باشد، سطح بیشتری برای چسبیدن میکروارگانیسم‌ها وجود دارد. مطالعات 32 باکتری مختلف و 28 قارچ مختلف در زیر ناخن‌ ها پیدا کرده‌اند.”

چه ناخن‌های مصنوعی، چه ناخن‌های طبیعی بلند، چه ناخن‌های ژله ای یا فقط ناخن های لاک زده، احتمال اینکه میکروارگانیسم‌ها در زیر آنها کمین کنند را افزایش می‌دهند که به نوبه خود شستن ساده دست‌ها را سخت‌تر می‌کند.

بهداشتی نبودن ناخن بلند

مطالعه نشان داد یک باکتری مقاوم به نام استاف اورئوس مقاوم به متی سیلین یا MRSA در نیمی از نمونه‌های ناخن انگشتان دست وجود دارد که می‌تواند متعاقباً منجر به عفونت شود. شما می‌توانید باکتری‌های ناخن را با خاراندن، جویدن ناخن و مکیدن انگشت به بدن خود منتقل کنید. باکتری‌ها و قارچ‌های زیر ناخن‌ های بلند همچنین می‌تواند باعث تغییر شکل ناخن‌ها شود.

شواهد روزافزونی نشان می‌دهد که استفاده از ناخن های مصنوعی و بلند ممکن است در انتقال برخی از عوامل بیماری‌زای مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی نقش داشته باشد. بر اساس گزارش مرکز بیماری‌ها و پیشگیری، کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که از ناخن‌‌های مصنوعی استفاده می‌کنند بیشتر از کسانی که ناخن‌های طبیعی دارند، پاتوژن‌های گرم منفی (مانند سودوموناس) را در نوک انگشتان خود جمع می‌کنند.

بنابراین مرکز توصیه می‌کند که نباید کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که به طور مستقیم از بیماران پرخطر مراقبت می‌کنند، مانند بخش مراقبت‌های ویژه، ناخن های مصنوعی بگذارند و ناخن‌های آنها باید کوتاه باشد. دکتر کریستینا پسوماداکیس، متخصص پوست می‌گوید: “ناخن‌‌های بلند مخفیگاه کاملی برای پاتوژن‌ها از جمله ویروس‌ها و باکتری‌هایی که در زیر آن گیر می‌افتند، است. “

او لاک های شفاف را برای استفاده توصیه می‌کند. زیرا می‌توانیم ببینیم چه زمانی ناخن‌هایمان کثیف هستند و به ما یاد آور می‌شود که باید دست‌هایمان را بشوریم.

کاشت ناخن بلند بهداشتی نیست

اما کایلا نیومن که یک ناخن کار حرفه‌ای است می‌گوید که هیچ یک از مشتریانش در هشت سال کارش هیچ عفونتی نداشتند. او می‌گوید: “به طور کلی افرادی که ناخن‌های بلندی دارند می‌دانند چگونه با آنها مانور دهند و آنها را تمیز نگه دارند. اگر پول زیادی برای درست کردن ناخن‌های خود می‌دهید و آنها را تمیز نگه نمی‌دارید، منطقی نیست. “

“من همیشه مردم را تشویق می‌کنم که این کار را انجام دهند، زیرا وقتی به دست‌هایتان نگاه می‌کنید و می‌بینید چقدر زیبا شده‌اند، چه بلند یا کوتاه، احساس خوب و شگفت انگیزی دارد. “

آیا شما جز افرادی هستید که ناخن می ‌کارند و موافق این کاشت ناخن هستید؟ نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 4.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.