نحوه استفاده از موس می تواند میزان استرس شما را در محل کار نشان دهد

محققان سوئیسی به این نتیجه رسیدند روشی که افراد تایپ می‌کنند و از موس کامپیوترشان استفاده می‌کنند می‌تواند استرس را بهتر از میزان ضربان قلبشان نشان دهد. محققان موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ (ETHZ) گفتند که از داده‌های جدید برای تشخیص سطوح استرس در محل کار استفاده کرده‌اند که بر اساس نحوه تایپ یا استفاده افراد از موس است.

موس و استرس افراد

برای این مطالعه محققان شرکت کنندگان را در یک موقعیت اداری قرار داده و حرکات آن‌ها با موس و همچنین ضربان قلب شرکت کنندگان را ثبت کردند و مرتباً از شرکت کنندگان می‌پرسیدند که چقدر استرس دارند. در حالی که بعضی از شرکت‌کنندگان اجازه داشتند بدون مزاحمت کار کنند، نیمی از گروه بارها با قطعی سیستم مواجه شدند و همچنین از آنها خواسته شد در یک مصاحبه شغلی شرکت کنند.

آنها متوجه شدند افرادی که استرس دارند متفاوت از افراد آرام تایپ می‌کنند و موس خود را حرکت می‌دهند. طبق این تحقیق افرادی که استرس دارند موس را بیشتر و با دقت کمتری حرکت می‌دهند. همچنین افرادی که در دفتر احساس استرس می‌کنند هنگام تایپ کردن اشتباهات بیشتری مرتکب می‌شوند و با مکث‌های کوتاه زیادی می‌نویسند. افراد آرام در مقابل افراد مضطرب مکث‌های کمتر اما طولانی‌تری هنگام تایپ دارند.

جاسمین‌کر روانشناس و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: افزایش سطح استرس بر توانایی مغز ما برای پردازش اطلاعات تاثیر منفی می‌گذارد. همچنین بر مهارت‌های حرکتی ما تاثیر می‌گذارد.

محققان با اشاره به اینکه از هر سه کارمند در سوئیس، یک نفر از استرس در محل کار رنج می‌برد گفتند که پیدا کردن راه‌های مناسب برای تشخیص استرس شدید در محل کار ضروری است و این راه‌های تشخیص استرس می‌تواند کمک‌کننده تشخیص زودهنگام استرس باشد و نباید به عنوان ابزار نظارتی برای کارمندها در محیط کار استفاده شود بلکه باید کمک کننده در مدیریت استرس آن‌ها باشد.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.