8 عادت روزانه برای دستیابی به نظم و انضباط شخصی

8 عادت روزانه برای دستیابی به نظم و انضباط شخصی در مسیر رسیدن به موفقیت

نظم و انضباط شخصی به این معنی است که ما برای رسیدن به موفقیت، بتوانیم خود را مجبور به انجام کارهای کنیم که مایل به انجامشان نیستیم. این توانایی یکی از مهم‌ترین خصوصیات افراد موفق در زندگی است. با توجه به این که در سال جدید به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، بیشتر اوقات در خانه هستیم و کارهای زیادی در خارج از خانه وجود ندارد، برای پیش بردن اهدافمان، نیاز به نظم و انضباط زیادی داریم. به همین منظور در این مطلب قصد داریم 8 عادت روزانه برای دستیابی به نظم و انضباط شخصی در مسیر رسیدن به موفقیت را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با دینو همراه باشید.

نظم و انضباط شخصی

این حقیقت دشوار که در شرایط فعلی ما نمی‌توانیم به خوبی گذشته به مسافرت برویم، غذا بخوریم، راحت خرید کنیم، در سینما فیلم تماشا کنیم، به کنسرت برویم و برای تخلیه روانی دور هم جمع شویم، آزاردهنده است. با این حال، انتظار می‌رود که مانند همیشه خوب و توانمند رفتار کنیم. همین طور انتظاراتی وجود دارد مانند این که از راه دور کار کنیم، اندام خود را روی فرم نگه داریم، در تماس‌های ویدیویی حضور داشته باشیم، دوره‌های آنلاین را بگذرانیم، با خانواده در تماس باشیم و هزاران مورد این چنینی که بدون داشتن نظم و انضباط شخصی مناسب، به سادگی شکست خواهیم خورد.

چیزی که در حال حاضر در جهان وجود دارد این است که همه ما به سمت هرج و مرج حرکت می‌کنیم و این جهت طبیعی زندگی امروز است. برای مبارزه با این آشفتگی‌ها و رسیدن به موفقیت با وجود تمامی مشکلات روزمره‌مان، نیاز داریم عادت‌های جدیدی را در خود پرورش دهیم و ثبات را به زندگی‌مان بازگردانیم.

8 عادت روزانه برای دستیابی به نظم و انضباط شخصی

8 عادت روزانه

اکنون که این سوال برای شما پیش آمده که چگونه باید نظم و انضباط شخصی را در زندگی خود توسعه دهیم، باید بگوییم که این یک مسئله پیچیده است و هیچ کس پاسخی قطعی برای آن ندارد. افراد موفق معتقدند که شما باید به سادگی کارها را انجام دهید و شکایت نکنید؛ اما، این برای همه ما ساده نیست. تنها موردی که می‌توان درباره آن نظر قطعی داد این است که موفقیت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. پس چه بهتر که روی عادت‌هایی تمرکز کنیم که منجر به ایجاد نظم و انضباط شخصی می‌شود. در این بخش فهرستی از 8 عادت روزانه که باعث می‌شود نظم بهتری داشته باشید را به شما معرفی می‌کنیم.

1. خود را مسئولیت پذیر بدانید

اگر می‌خواهید کاری انجام دهید، پس انجامش دهید و مسئولیت پذیر باشید. اگر نمی‌توانید انجامش دهید پس بهتر است دلیل خوبی داشته باشید. این روند خود پایه و اساس نظم و انضباط شخصی است. خوب است متوجه این موضوع باشید که شما کارهایتان را برای اثبات چیزی به دیگران انجام نمی‌دهید و فقط به دنبال موفقیت خودتان هستید. هیچ کس روند زندگی شما را تماشا نمی‌کند. خودتان باشید. برای شروع می‌توانید آن چه را که می‌خواهید انجام دهید در دفتر خود بنویسید و در پایان روز به نتایج نگاه کنید. وقتی اقدامات شما با کلمات نوشته شده مطابقت داشتند، بدانید که در مسیر درست قرار داد.

2. در ارتباطات خود صادق بمانید

گاهی اوقات داشتن صداقت در تمام زمینه‌ها برای اکثر ما دشوار است؛ چرا که ما اغلب از گفتن حقیقت می‌ترسیم. ما تصور می‌کنیم اگر صادق باشیم، ضعیف به نظر می‌رسیم. جالب است بدانید که برعکس این باور درست است. وقتی صادق نیستید، بعد از مدتی مردم متوجه می‌شوند و در نتیجه، هیچ کس شما را جدی نخواهد گرفت. این درست است که همه ما نقاط ضعف و مشکلاتی داریم که برایمان خوشایند نیستند؛ اما، نیازی به پنهان کردن نیست. به سادگی با دیگران صادق باشید تا در صورت اشتباه کردن راه بازگشت برای شما راحت باشد.

3. الگوی مناسبی باشید

هرگز از مردم انتظار نداشته باشید کاری را که خودتان انجام نمی‌دهید، انجام دهند. همچنین اگر کاری انجام می‌دهید که دیگران آن را انجام نمی‌دهند، نباید انتظار نداشته باشید که آن‌ها نیز کار شما را انجام دهند! تعجب نکنید! این جمله در نگاه اول مانند یک پارادوکس پیچیده به نظر می‌رسد، در حالی که صرفا بیانگر یک اصل ساده است. درست کار کنید و انتظارات خود از دیگران را به صفر برسانید. اگر بعضی از افراد نمی‌خواهند کاری را انجام دهند، این مشکل شما نیست. شما سعی کنید همیشه الگوی مناسبی باشید. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین کلیشه‌های جهان است؛ اما، کار درست این است که اجازه دهید موفقیت شما گویای همه چیز باشد.

4. هر روز در شرایط خود بهبود ایجاد کنید

اکثر مردم با این که صبر و حوصله کافی ندارند، می‌خواهند سریع پیشرفت کنند. البته تغییر دادن این حالت زیاد دشوار نیست. اگر برای پیشرفت خود به اراده‌ای کافی برسید، لازم نیست نگران انضباط خود باشید. با این حال شما باید دلیلی برای بهبود وضعیت خود نیز داشته باشید. چرا می‌خواهید بهتر شوید؟ برای چه هدفی می‌خواهید از موفقیت خود استفاده کنید؟ سوالات این چنینی برای رسیدن به تصمیم مناسب برای بهبود شرایط شما کمک خواهند کرد. نکته مهم این است که تلاش کنید هر روز در شرایط خود بهبود ایجاد کنید، حتی اگر کم باشد.

5. روی کاغذ فکر کنید

آوردن افکارتان روی کاغذ، به شما کمک می‌کند تا اهداف و کارهایتان را بهتر درک کنید. همه ما اغلب به یک ایده خاص می‌رسیم که در ذهن عالی به نظر می‌رسد؛ اما، بعد از این که آن را با کلمات شرح می‌دهیم، جذابیت خاص بودن خود را از دست می‌دهد. سعی کنید همیشه روی کاغذ فکر کنید. اجازه دهید یک یا دو روز از تولد آن بگذرد و سپس به سراغش بروید. در این مدت ذهن شما فرصت کافی برای پردازش تمام ابعاد موضوع به صورت ناخودآگاه داشته است و دیگر می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ایده شما عالی است یا احمقانه! در هر صورت، با این کار شما برنده شده‌اید. چرا که از مغز خود به عنوان ابزاری برای موفقیت استفاده کرده‌اید.

6. هر کاری که می‌توانید انجام دهید

شرایط زندگی هیچ وقت 100 درصد عالی نیست. ما هرگز شرایط کاملی برای کار نداریم. رفاه و دارایی‌های ما همواره در نوسان هستند و آرزو می‌کنیم ای کاش در یک عمارت ساحلی زندگی می‌کردیم. ای کاش بهترین امکانات جهان در اختیار ما بود. آرزو، آرزو و آرزو. این‌ها همه سرگرمی و بازی ذهن ما است. در زندگی واقعی، باید هر کاری را که می‌توانیم با هر آن چه که در اختیار داریم، انجام دهیم تا به موفقیت برسیم.

7. با دور اندیشی تصمیم بگیرید

این جمله مهم را به یاد داشته باشید که همیشه تابستان نیست! زندگی در زمان‌های مختلف حرکت می‌کند. بعضی اوقات برای مدت طولانی عالی است و گاهی اوقات برای مدت طولانی همه چیز بد می‌شود. اتفاقات مختلف مدام رخ می‌دهند. ممکن است شغل‌تان را از دست بدهید و اقتصاد شما دچار فروپاشی شود. حتی امکان دارد بلایای طبیعی یا نوعی بیماری همه‌گیر زندگی بیشتر افراد را به تعطیلی بکشاند. شما باید برای مقابله با همه آن‌ها خود را آماده کنید. بدن و ذهن خود را آموزش دهید تا با دوراندیشی تصمیم بگیرید. زندگی خیلی طولانی است.

8. اکنون زندگی کنید

با وجود تلاش‌های فراوان شما نباید فراموش کنید که هیچ یک از موارد فوق به معنای این نیست که همیشه به آینده فکر کنید. جریان زندگی اکنون اتفاق می‌افتد. کار کردن، کتاب خواندن، قدم زدن، با عزیزان خود وقت گذراندن، همه و همه اکنون اتفاق می‌افتند. شما با گم شدن در افکار خود به بهبود شرایط‌تان کمکی نمی‌کنید. شما فقط با داشتن نظم و انضباط در زندگی حال حاضر خود می‌توانید شرایط را بهبود ببخشید. این جمله را چندین بار در روز به خودتان یادآوری کنید. آیا می‌دانستید که زندگی در زمان حال یک مهارت است؟ پس آگاهی افکار خود را به دست بگیرید و به آن چه که مهم است بازگردید.

شما برای دستیابی به نظم و انضباط شخصی در شرایط کنونی، چه ایده‌هایی دارید؟ آیا راهکارهای بهتری را می‌شناسید که در مسیر رسیدن به موفقیت به ما کمک کنند؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Darius Foroux

بیشتر بخوانید: قانون 50/30/10/10 برای زود بیدار شدن و تحقق رویای شما چیست؟

بیشتر بخوانید: صرفه جویی در وقت: چگونه می‌توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

یک دیدگاه

  1. Avatar هادی راد گفت:

    با هدف انسجام در برنامه های اینده مشخص نمودن اقدامات یکی از مهم ترین مسیر های موفقیت محسوب میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.