صرفه جویی در وقت

صرفه جویی در وقت: چگونه می‌توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید

در این مطلب قرار است ببینید که با استفاده از روش‌های خاص، چگونه می‌توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید. برای صرفه جویی در وقت خود در ادامه همراه دینو باشید.

چگونگی صرفه جویی در وقت

تصور کنید اگر می‌توانستید موردهای غیرضروری را از لیست کارهای خود حذف کنید، وقت بیشتری برای انجام فعالیت‌های دلخواهتان داشتید. برای افزایش بازدهی، یاد بگیرید اتلاف وقت را کاهش دهید و کارهای ضروری را ساده‌تر نمایید. برای صرفه جویی در وقت خود، کارهایتان را اولویت‌بندی کرده و از بدنتان نیز مراقب کنید. حذف کارهای غیرضروری از زندگی شما و ساده کردن موارد ضروری، وقت شما را برای استراحت کردن و رسیدگی به خودتان، آزاد می‌کند. در ادامه توصیه‌های برخی از رهبران مشاغل را که روش‌هایی برای انجام این کار پیدا کرده‌اند، می‌خوانید.

صرفه جویی در وقت

1. درون گودال جلسات غیرضروری نیافتید

بیشتر ما وقت زیادی را در جلسات می‌گذرانیم. «داگلاس فرگوسن» (Douglas Ferguson)، بنیانگذار مشاوره تجاری و نوآوری Voltage Control و نویسنده Beyond the Prototype، در حال تلاش برای رهایی از دنیای جلسات بی‌فایده است. او معتقد است هر جلسه‌ای باید یک برنامه خاص داشته باشد که بیشتر از لیستی از نکات گفتگو و هدف و نتیجه اعلام شده باشد. اگر انتظار و نتیجه جلسه را به صورت مقدماتی تعیین نکردید، ممکن است افراد در مورد آن چه باید برای یک نتیجه موفقیت‌آمیز اتفاق بیفتد، روشن نشده باشند. در مورد موضوعات به طور مشخص عمل کنید. معیین کنید که چه کسی در بخش‌های مختلف شرکت، مسئول تصمیم‌گیری است. در غیر این صورت، واقعیت نشان می‌دهد که بارها و بارها جلسه شما از هدف خود منحرف شده و دیگر نمی‌توانید از زمان خود بهینه استفاده کنید.

2. فقط یک کار انجام دهید

«لارس سودمن» (Lars Sudmann)، مشاور مدیریت و مدیر مالی ارشد سابق Procter & Gamble بلژیک، دریافته که می‌تواند کارهای خود را با گروه‌بندی موردهای مشابه، ساده کند. او نام این روند را «بوکس کردن» می‌نامد. بوکس کردن زمان، روی یک پروژه یا نوع کار مشخص مانند نوشتن، برای یک دوره زمانی خاص تمرکز می‌کند. بوکس چارچوب یک فرآیند خاص را برای انجام کاری اعمال می‌کند تا از مسیر منحرف نشوید. شما می‌توانید با تعریف یک چارچوب در مورد کاری که باید انجام شود، روند پیشرفت آن را ساده‌تر کرده و تلاش بیهوده را حذف کنید.

3. تصمیمات غیرضروری را دور بریزید

«بن میدگلی» (Ben Midgley)، مدیر عامل شرکت Crunch Fitness Franchise توصیه می‌کند برای زندگی روزانه خود یک برنامه معین تعریف کنید. داشتن عادت و روال ثابت، تصمیم‌گیری‌های غیرضروری را از بین می‌برد و به شما اجازه می‌دهد تا بازدهی بیشتری داشته باشید. اگر زندگی خود را تا حد ممکن قابل پیش‌بینی کنید و طبق زمان‌بندی برنامه‌تان پیش بروید، می‌توانید در مدت 5 ساعت به همان اندازه که اکثر مردم در 8 ساعت انجام می‌دهند، کارهایتان را پیش ببرید.

4. کارهای روزانه را ساده و موثر کنید

در سطح خردتر سیستم‌ها می‌توانند کارها را ساده تر کرده و مراحل غیرضروری را حذف کنند. «ریون برایا» (Raven Beria)، بنیانگذار شرکت مشاوره تجاری Brandalaxy معتقد است که رهبران معمولا برای ساعت‌های طولانی کار می‌کنند چون در حال خاموش کردن آتش هستند. او می‌گوید:

آن چه که معمولا باعث ایجاد این آتش‌سوزی‌ها می‌شود، عدم وجود سیستم‌ها و فرآیندهای موثر برای حذف پیچیدگی‌های موجود است.

5. تا حد امکان هوشمندسازی کنید

مشاور استراتژی و رهبری، «کارلا وود» (Carla Wood) در این باره توضیح می‌دهد:

در حالی که ممکن است برای اجرای برنامه هوشمندسازی، نیاز به صرف وقت و سرمایه داشته باشید؛ اما، بهتر است برای بازدهی طولانی مدت، در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید. ابزارها و برنامه‌های اتوماسیون می‌توانند تعداد زیادی از کارهای شما را کاهش دهند. کارهایی که برای سازماندهی آن‌ها به ساعت‌ها یا روزها زمان نیاز دارید، توسط سیستم‌های اتوماسیون در چند دقیقه انجام می‌شوند.

6. دست از مدام کار کردن بردارید

شما ماشین نیستید و نیاز به استراحت دارید. صرف نظر از این که چقدر تلاش می‌کنید، علم به ما می‌گوید که مدام کار کردن معمولا منجر به کاهش بازدهی می‌شود. در نتیجه، پیاده‌روی کنید. هنگام ناهار وقت خود را صرف کار کردن نکنید. یا یک روز در هفته را به خودتان استراحت بدهید. در این صورت کارایی شما نیز بیشتر می‌شود. بعضی اوقات، راز انجام کارهای بیشتر، بهینه‌سازی هر دقیقه نیست؛ بلکه، پیدا کردن کارهایی است که می‌توانید از برنامه خود حذف کنید. به این ترتیب، شما نه تنها وقت خود را صرف کارهای غیرضروری نمی‌کنید بلکه می‌توانید زمان بیشتری را به خود اختصاص دهید.

شما برای صرفه جویی در وقت و انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر، چه توصیه‌هایی دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Fast Company

بیشتر بخوانید: اعتماد به نفس اولین پارامتر لازم برای رسیدن به آرزوهایتان است

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توانیم سریع‌تر به موفقیت شخصی و حرفه‌ای خودمان دست پیدا کنیم؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.