کرونا ویروس

نقشه جهانی کرونا ویروس : کدام کشورها بیشترین تعداد مرگ و میر را دارند؟

اکنون که کووید ۱۹ یا کرونا ویروس در سراسر جهان گسترش یافته، بد نیست نقشه‌ی گسترش این ویروس را مشاهده کنیم و تعداد مرگ و میر مبتلایان که گاها دقیق یا صادقانه نبوده را بررسی کنیم.

نقشه جهانی کرونا ویروس

در اوایل بهار، اروپا بدترین منطقه‌ای بود که تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفت و ایتالیا و اسپانیا بیشترین آسیب را در اروپا دیده‌اند. اکنون نیز شاهد رشد آمریکا در شیوع این ویروس هستیم. این در حالی است که در اکثر کشورهای اروپایی مدارس و به طور کلی کشور تعطیل است و مردم در قرنطینه هستند.

در واقع طبق آمار منتشر شده ظاهرا وضعیت چین اکنون ثابت شده است اما آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، بریتانیا همچنان رو به افزایش هستند. البته طبق این آمار، تعداد مرگ و میر نیز در این کشورها رو به افزایش است که در ادامه نقشه رشد شیوع کرونا ویروس را در کشورهای برتر و آمار مرگ و میر این کشورها را در نقشه ارائه خواهیم کرد.

نقشه جهانی شیوع ویروس کرونا

کرونا ویروس

نقشه جهانی مرگ و میر ویروس کرونا

کرونا ویروس

جدیدترین آمار شیوع کرونا

اما در آسیا نیز این بیماری در حال گسترش است که ایران هم در بین این کشورها قرار دارد. البته به طور کلی آسیا اوج خود را پشت سر گذاشته است اما با رعایت نکردن مردم، احتمال رشد و افزایش بیماری وجود خواهد داشت. در حال حاضر در کشورهای آسیایی آمار مبتلایان کرونا ویروس در هند ۵۷۴۹، کره جنوبی ۱۰۲۸۴، ژاپن ۴۲۵۷، فیلیپین ۳۸۷۰، تایلند ۲۳۶۹، استان هوبی در چین ۶۷۸۰۳، سنگاپور ۱۶۲۳، اندونزی ۲۹۵۶، مالزی ۴۱۱۹، ویتنام ۲۵۱ و هنگ کنگ ۹۶۰ نفر است.

کرونا ویروس

از سوی دیگر در حال حاضر ایران دارای ۶۴۵۸۶ مبتلا است. البته بحرین با ۸۲۱ بیمار، عراق با ۱۲۰۲ بیمار، مصر با ۱۴۵۰ بیمار، ترکیه با ۳۴۱۰۹ بیمار، گرجستان با ۲۰۸ بیمار، یونان با ۱۸۸۴ بیمار، رومانی با ۴۷۶۱ بیمار، ایتالیا با ۱۳۹۴۲۲ بیمار، سوئد با ۸۴۱۹ بیمار، فنلاند با ۲۴۸۷ بیمار، آلمان با ۱۰۹۳۲۹ بیمار، فرانسه با ۱۰۹۰۶۹ بیمار، بلژیک ۲۳۴۰۳ بیمار، اسپانیا با ۱۴۶۶۹۰ بیمار، ایرلند با ۵۷۰۹ بیمار، مراکش ۱۲۴۲ بیمار، الجزایر با ۱۵۷۲ بیمار بریتانیا با ۶۰۷۳۳ بیمار، نروژ ۶۰۸۶ بیمار و ایسلند با ‍۱۶۱۶ بیمار در این لیست قرار دارند.

کرونا ویروس

در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱,۵۰۱,۳۶۸ نفر رسیده و تعداد مرگ و میر از این ویروس به ۸۷,۸۳۴ نفر رسیده است. البته همانطور که قبلا اشاره کردیم در میان این کشورها شاهد کشورهایی چون سودان جنوبی، بروندی، سیرالئون، مالاوی، کوموروس، لسوتو، کره شمالی و یمن هستیم که مواردی از ابتلا به کرونا نداشتند.

بیشتر بخوانید: تازه‌ترین اخبار کرونا در جهان و لیست کشورهایی که از کرونا بی‌خبر هستند

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.