آرایش بدون مواد آرایشی- نکاتی برای داشتن یک آرایش طبیعی و زیبا

در حالی که آرایش صورت به ما حس زیبایی بیشتر و شادابی می‌دهد اما گاهی اوقات می‌خواهیم بدون تلاش زیاد بهترین ظاهر و احساس را نسبت به خود داشته باشیم و این زمانی است که آرایش بدون مواد آرایشی به کمک ما می‌آید! در ادامه نکاتی را با شما در مورد رسیدگی به پوست برای داشتن یک چهره نچرال و شاداب به اشتراک می‌گذاریم.

ترفندهای آرایش بدون مواد آرایشی:

آرایش طبیعی

1. پوست خود را آماده کنید

برای داشتن آرایش طبیعی باید یک روتین مراقبت از پوست قوی داشته باشید. بعد از پاکسازی و مرطوب کردن پوست خود، با یک پرایمر محو‌کننده شروع کنید تا منافذ بزرگ پوست خود را کم کنید و پوستی صاف و یکدست داشته باشید. بسته به نوع پوست خود، بین یک پرایمر براق یا مات انتخاب کنید و ظاهری نرم و صاف به پوست خود بدهید.

2.  از کرم پودر استفاده نکنید

برای یک آرایش سریع و ساده توصیه می‌کنیم از کرم پودر استفاده نکنید. اگر هنوز هم می‌خواهید لایه‌ای سبک به پوست خود اضافه کنید، به دنبال یک زیرساز آرایشی باشید که پوششی کاملاً روشن و یا همرنگ پوستتان داشته باشد. چهره خود را طبیعی نگه دارید و اجازه دهید پوستتان بدرخشد.

3. لکه‌ها را به درستی محو کنید

برای یک صورت بی‌آرایش اما درخشان از یک کانسیلر برای پوشاندن لکه‌ها و روشن کردن چهره خود استفاده کنید و با استفاده از یک برس کوچک و صاف آن را روی لکه‌ها و نقاط تیره پوست خود بمالید تا لکه‌ها محو شوند. سپس مقدار کمی از کانسیلر را زیر چشمان خود بمالید و آن را با انگشتان خود محو کنید تا اثری طبیعی داشته باشد. مقداری پودر فیکس را روی ناحیه T و زیر چشم خود به آرامی بزنید تا همه کرم روی پوستتان ثابت بماند.

4. چاشنی رنگ به گو‌نه‌های خود اضافه کنید

آرایش بدون مواد آرایشی

مقداری رژگونه به پوست خود بزنید تا قرمزی طبیعی به خود بگیرد. اگر می‌خواهید چهره‌ای آفتاب‌زده داشته باشید یک لایه رژگونه با رنگ گرم روی بینی‌تان بمالید.

5. صورت خود را درخشان کنید

یک محصول کلیدی برای آرایشی نچرال هایلایتر است. مالیدن هایلایتر به نقاط برجسته صورت، سریع‌ترین راه برای رسیدن به درخشندگی پوست صورت است. همچنین می‌توانید هایلایتر را با پرایمر مخلوط کنید تا به پوست خود درخشندگی طبیعی بدهید.

6. آرایش سبک برای چشم‌ها

آرایش بدون آرایش

برای چشم‌هایی طبیعی از سایه چشم صورتی یا کرم روی پلک‌های خود استفاده کنید و آن را با انگشتان خود محو کنید. در مرحله بعد، از خط چشم قهوه‌ای استفاده کنید تا چشمان خود را بدون دیده شدن و به طور طبیعی کشیده‌تر یا بزرگ‌تر کنید. برای مژه‌ها از یک ریمل فر‌کننده طبیعی استفاده کنید و آرایش چشم خود را با استفاده از مداد ابرو برای پرکردن ابروها به پایان برسانید.

7. ظاهر لب‌ها باید طبیعی باشد

آخرین مرحله آرایش طبیعی رنگ لب‌ها است. از رژلب‌هایی با رنگ طبیعی رنگ لبتان یا رنگ کمی نود استفاده کنید. برای براق شدن و آبرسانی پوست لبتان می‌توانید از بالم لب نیز استفاده کنید.

نکاتی برای آرایش نچرال:

  • تا جایی که ممکن است از انگشتان خود برای محو کردن محصولات پوستی استفاده کنید تا جلوه‌ای طبیعی به آن بدهد. هنگام استفاده از کرم پودر از یک اسفنج آرایشی استفاده کنید تا پوشش را به حداقل برساند.
  • از هیچ رنگ پررنگی برای چشم‌ها و لب استفاده نکنید.
  • می‌توانید از مقداری سایه براق پشت پلک خود استفاده کنید اما در زدن آن نباید زیاده‌روی کنید.
  • اگر به رژ لب علاقه‌ای ندارید می‌توانید از یک بالم لب رنگی برای اضافه کردن مقداری رنگ براق به لب‌های خود بدون چسبندگی که برق‌لب دارد، استفاده کنید.

شما چه ترفندهایی برای آرایش بدون مواد آرایشی دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.