نیمه‌ی پنهان ماه

کاوشگر چینی Chang’e-4 بر نیمه‌ی پنهان ماه فرود آمد و تصاویری از آن نیمه ارسال کرد

همان‌طور که می‌دانید به دلیل روند گردش زمین و ماه، ما هرگز روی دیگر ماه را نمی‌بینیم و همیشه یک سمت ماه روبرویمان قرار دارد. درواقع روی دیگر ماه همیشه برای بشر اسرارآمیز و پنهان بوده است. درنهایت در چند روز قبل خبری مبنی بر فرود آمدن یک کاوشگر چینی بر نیمه‌ی پنهان ماه منتشر شد که بالاخره کاوشگر چینی Chang’e-4 توانست در تاریخ 3 ژانویه 2019 فرود موفقی بر نیمه‌ی پنهان ماه داشته باشد. این کاوشگر وظیفه دارد تا تحقیقاتی در راستای نیمه‌ی دیگر ماه انجام دهد و موضوعات مختلف اعم از ساختار، تکامل و نحوه‌ی تشکیل را بررسی کند. ازاین‌پس شاهد تصاویر ارسالی از این کاوشگر از سمت دیگر ماه خواهیم بود که دست آورد بزرگی برای چینی‌ها محسوب می‌شود.

کاوشگر چینی Chang’e-4

کاوشگر Chang’e-4 بر نیمه‌ی پنهان ماه

این کاوشگر ارسال از قدرت تشخیص بالایی برخوردار است و می‌تواند به خوبی محیط اطرافش را شناسایی کند. درواقع این کاوشگر به فهم بهتر پژوهشگران در راستای شناخت ماه کمک خواهد کرد. بر اساس تحقیقات مشخص‌شده که دو نیمه‌ی ماه با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند و در این سمت ماه شاهد دشت‌های تیره و آتشفشانی هستیم که این دشت‌ها در نیمه‌ی اشرار آمیز ماه اصلاً وجود ندارند و این موضوع اکنون می‌تواند توسط دانشمندان موردبررسی قرار گیرد.

نیمه‌ی پنهان ماه

از دیگر وظایف این کاوشگر چینی Chang’e-4، این است که نحوه‌ی رشد و گسترش گیاهان و حشرات را بررسی کند و اطلاعات مفیدی را در اختیار بشر قرار دهد. چین برای اینکه ارتباط این کاوشگر را با زمین به بهترین شکل برقرار کند، در سال 2018 یک ماهواره به نام Quenqiao را به فراتر از ماه ارسال نمود تا ارتباط کاوشگر را با زمین حفظ و تقویت کند. در نتیجه هیچ مشکلی در ارتباط وجود نخواهد داشت. پس این کاوشگر می‌تواند لحظه‌به‌لحظه تمام مشاهدات و بررسی‌ها را برای پژوهشگران ارسال کند و جزییات را در اختیارشان قرار دهد تا پرده از اسرار نیمه‌ی دیگر ماه برداشته شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar ...وووو گفت:

    کم بود کاش اطلاعات بیشتری داده بودید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.