ویروس ایدز

پزشک بیمار پاکستانی بیش از 500 کودک را به ویروس ایدز آلوده کرد!

یک پزشک پاکستانی با استفاده از سرنگ‌های آلوده تعدادی بسیار زیادی از کودکان را در ایالت سند در پاکستان به ویروس ایدز آلوده کرده است.

یکی از نمایندگان دولت پاکستان روز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که در جنوب پاکستان حدود 700 نفر از راه سرنگ‌های آلوده به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند. تا روز 4 خرداد آمار خبر از مثبت بودن نتیجه 681 نفر داده است که از این میان 537 نفر آنها کودک‌های 2 تا 12 ساله بوده‌اند. گفته شده است که پزشک کودکان متهم اصلی این پرونده می‌باشد که با استفاده از سرنگ‌های چندبار استفاده شده بیماری را شیوع داده است.

پزشک بیماری که صدها کودک را به ویروس ایدز آلوده کرد

مظفر گنگ‌رو پزشکی است که خود به بیماری ایدز مبتلا است. او که در حال حاضر بازداشت شده است و گفته شده که به عمد این افراد را آلوده به ویروس HIV کرده است. این درحالیست که بسیاری از بیماران اطلاعات خاصی از بیماری ندارند و حتی توان کافی برای خرید دارو نیز در آنها نیست. خانواده‌های پاکستانی حالا در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند و نگرانی از آینده فرزندانشان زندگی را برای آنها تلخ‌تر از همیشه کرده است.

HIV در حال گسترس در پاکستان

دویچه‌وله گزارش داده است که تا چند سال پیش ویروس ایدز در پاکستان مشکل بحرانی نبود. اما اخیراً به شدت در حال گسترش است و دلیل اصلی آن افراد معتاد و تن‎‌فروشان عنوان شده است. 20 هزار آلودگی به ویروس HIV در سال 2017 در پاکستان ثبت شده و این آنها را به دومین کشور آلوده به ایدز در آسیا تبدیل کرده است.

گسترش ویروس ایدز در پاکستان

پزشکانی دروغین که بیماران را به کام مرگ می‌فرستند

در حال حاضر 600 هزار پزشک تقلبی در پاکستان مشغول به کارند که 270 هزار نفر آنها در ایالت سند فعالیت می‌کنند. سرپرست نهاد مبارزه با ایدز سازمان ملل گفته است:

این پزشکان قلابی به منظور صرفه‌جویی یک سرنگ را برای چندین بیمار استفاده می‌کنند. این می‌تواند علت اصلی شیوع ویروس ایدز در این منطقه باشد.

باوجود این تعداد از پزشکان دروغین، در حال حاضر به زندان رفتن متهم مشکلی از خانواده‌های درگیر ماجرا دوا نمی‌کند. آنها در حال حاضر بیش از هر چیز به دارو و آگاهی درخصوص بیماری ایدز نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: روز جهانی ایدز و نکاتی در خصوص آن

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar سید گفت:

    وزارت بهداشت و مرزبانی محترم
    تو رو خدا حواستون باشه
    مخصوصا وزارت بهداشت….. نگی حواسم نبود نمی دونستم یهو شد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.