بروز مشکل در کلیه

پنج نشانه که خبر از بروز مشکل در کلیه‌ها می‌دهند: این علائم را جدی بگیرید

کلیه‌ها یکی از مهمترین اعضای بدن هستند. کلیه‌ها به جز اینکه سموم بدن را از خون جدا می‌کنند، فشار خون را نیز تنظیم و هورمونهایی ترشح می‌کنند که باعث می‌شود تا میزان گلبولهای قرمز به حد کافی باشد. به همین دلیل تشخیص علائمی که نشان از بروز مشکل در کلیه‌ها دارد اهمیت زیادی دارد.

بیماری‌های کلیه

کلیه‌ها سموم خون، آب اضافی و مواد زائد موجود در بدن را دفع می‌کنند، به همین دلیل در صورتی که مشکلی در عملکرد آنها پیدا شود تمام بدن آسیب می‌بیند. متاسفانه بیماری‌های مربوط به کلیه زیاد اتفاق می‌افتند و تشخیص آنها نیز دیر انجام می‌شود. خیلی از افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند، در مراحل اولیه متوجه بروز مشکل در کلیه‌ها نمی‌شوند و تنها هنگامی به دکتر مراجعه می‌کنند که آسیب جدی به کلیه‌ها رسیده است. یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به این عضو حیاتی بدن، سنگ کلیه است که درد زیادی برای افراد مبتلا به آن ایجاد می کند؛ به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که علائم اولیه‌ی بیماری‌های مربوط به کلیه را بشناسیم و زودتر به دکتر مراجعه کنیم.

بیشتر بخوانید: 8 نشانه بیماری که همه آنها را می‌توان از چهره افراد تشخیص داد

در ادامه لیستی از این علائم را مشاهده می‌کنید.

سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به مجاری ادراری
سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به مجاری ادراری
علائم

تغییرات در ادرار: همیشه حواستان به ادرارتان باشد! یکی از اولین و شایع‌ترین علائم بروز مشکل در کلیه، ادرار کف‌آلود و تیره است. همچنین اگر مجبور هستید که در نیمه‌های شب چندین بار به دستشویی بروید و یا بیش از قبل در طول روز به دستشویی احتیاج پیدا می‌کنید این احتمال وجود دارد که کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند. مشاهده خون در ادرار (صورتی یا قرمز شدن ادرار) نیز یکی از مهمترین نشانه‌های بروز سنگ کلیه است.

خستگی: کلیه‌های سالم با مدیریت درست میزان گلبولهای قرمز خون که وظیفه اکسیژن رسانی به سلول‌ها را بر عهده دارند، باعث شادابی بیشتر شخص می‌شوند. بنابراین در صورتی که مشکلی در این عضو بدن ایجاد شود، اکسیژن رسانی به سلولها دچار اختلال شده که باعث احساس ضعف و خستگی می‌شود.

نفس کم آوردن: این مشکل نیز در افرادی که کلیه‌های آنها به درستی کار نمی‌کند شایع است. در این حالت به دلیل کمبود گلبول‌های قرمز اکسیژن رسانی به سلولها به درستی انجام نمی‌شود و به تبع آن احساس تنگی نفس بعد از انجام کارهای نه چندان سنگین فیزیکی به اشخاص دست می‌دهد.

مشکلات پوستی: کلیه‌ها خون شما را تصفیه می‌کنند، به همین دلیل اگر اختلالی در کارکرد آنها پدیدار شود مشکلاتی از قبیل جوش زدن و خارش پوست ایجاد می‌شود.

بد بو شدن دهان: بد بو شدن نفس نیز یکی دیگر از علائم اختلال در کارکرد کلیه‌هاست. بد بو شدن شدید دهان و استفراغ نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های سنگ کلیه باشد.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که اگر چندین مورد از علائم بالا را در خود می‌بینید، حتما به دکتر مراجعه کنید.

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.