چاقی و چند راه‎کار آسان برای رسیدن به وزن ایده‎آل و تناسب اندام

در این نوشته سعی داریم در مورد چاقی و چند راه‎کار آسان برای رسیدن به وزن ایده‎آل و تناسب اندام صحبت کنیم، یکی از بزرگترین معضلات زندگی شهری اضافه وزن و چاقی است، روز به روز جمعیتی که دچار چاقی می‎شوند بیشتر از گذشته می‎شود و به همین سبب نیز افراد به دنبال راه کارهایی هستند تا از شر چاقی خلاص شوند، در دنباله این مشکل هر روز از گوشه کنارمان شاهد تبلیغات رنگارنگ و بزک شده‎ای هستیم که در مدت کمی کاهش وزن را به ارمغان می‎آورند.

ابتدا باید بدانیم که هیچ راه حل میان بری برای کاهش وزن وجود ندارد و فقط یک فرمول بسیار ساده‎ وجود دارد و آن هم این است که باید کالری که در طول روز می‎سوزانید بیشتر از کالری دریافتی از طریق خوردن باشد، طبق تحقیقات به عمل آمده طبیعی‎ترین حالت در کاهش وزن هفته‎ای نیم تا یک کیلو است و اگر با تبلیغی بسیار بیشتر از این روبه رو شدید شک نکنید که عملی بودن آن یا غیرممکن است و یا سلامتی شما را با خطر مواجه می‎کند.

برنامه و رژیم غذایی خود را عملی کنید

اگر سعی در کاهش وزن دارید باید بتوانید تن به عملی کردن برنامه‎ا‎ی منظم دهید و با ورزش و رژیم غذایی مناسب هم به تناسب اندام و هم به وزن ایده آل خود برسید، اما در ابتدا باید بدانید، چندین عادت بد وجود دارد که می‎تواند با اصلاح آن و بدون کمترین دردسری کالری کمتری از مواد غذایی دریافت کنید، به آرامی غذا بخورید. یکی از عادت‎های بد اکثر ما سرعت بالای غذا خوردن است، مهم‎ترین وعده غذایی صبحانه است، که متاسفانه عدم صرف صبحانه یکی از علل افزایش وزن در زندگی امروزی است.

همچنین صبحانه در تناسب اندام بسیار نقش مهمی ایفا می‎کند، پس خوردن صبحانه خیلی مهم است و سعی کنید حتما صبحانه میل کنید البته با رعایت چند نکته بسیار مهم، در اولین نکته سعی کنید چای سبز را جایگیزین چای سیاه کنید، چای سبز علاوه بر اینکه کالری کمتری دارد علتی مهمتر دارد یعنی کمک به سوخت و ساز بدن، از مصرف کره و مربا و خامه و خوردنی‎هایی از این دست در حد امکان خودداری کنید، نیمرو نیز را بسیار کمتر استفاده کنید، می‎توانید به جای مواد سرخ کردنی آنها را بپزید.

چاقی و برنج و نان

یکی از مضرترین غذاها در برنامه غذایی برنج است، سعی کنید به طور کل آن را از برنامه خود حذف کنید، برنج با شکم بزرگ نیز رابطه مستقیمی دارد، هرچه برنج بیشتری مصرف کنید استعداد چاقی شکم در شما نیز بیشتر میشود؛ نان نیز تقریبا همان اثری را دارد که برنج دارد، پس یعی کنید این مورد ارا نیز به حداقل برسانید، سعی کنید به همراه غذا فقط از نصف یا ربع نان استفاده کنید.

برای جلوگیری از چاقی سعی ونید نان و برنج استفاده نکنید.

خواب مناسب را نیز در دستور کار خود قرار دهید، خواب کم همان اثری را دارد که خواب زیاد دارد، سعی کنید در طول شبانه روز بین ۶ تا ۸ ساعت خواب داشته باشید، اگر بیش از این مقدار بخوابید باعث اضافه وزن شما خواهد شد، استرس نیز تاثیر بسزایی در افزایش وزن دارد، استرس موجب می‎شود تا چربی بیشتری در بدن انباشته شود و سلول‎های چربی را بزرگتر از حالت معمول کند، پس سعی کنید از استرس دوری کنید، استرس حتی در مواقع خوردن غذا هم مضر است، این امر موجب می‏‎شود تا مغز عملکرد درستی را نداشته باشد و کالری بیشتری از غذایی دریافتی دریافت کند.

چاقی و رابطه معکوس با ورزش

مهمترین عامل چاقی بدون شک کم تحرکی است، سعی کنید تا می.توانید به بهانه‎های مختلفی تحرک داشته باشبد، پیاده روی آسان‎ترین و بدون زحمت‎ترین تحرک است، اما اگر شرایط ورزش کردن در باشگاه را هم دارید که بسیار بهتر است، کالری که با ورزش کردن می‎توانید بسوزانید می‎تواند بسیاری از مشکلات برنامه غذایی شما را حل کند، سعی کنید برای تناسب اندامتان حرکات ترکیبی انجام دهید تا همه اعضای شما درگیر سوزاندن کالری شوند و بدنی خوش فرم و مناسب را داشته باشید.

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.