راه‌ های خنک ماندن در گرما سال بدون تهویه مطبوع

اگر برق خانه یا محل کار شما رفته باشد، گرمای شدیدی را تحمل می‌کنید یا سعی می‌کنید در هزینه خود صرفه جویی کنید، راه‌هایی برای خنک ماندن بدون وسایل سرما دهنده و تهویه کننده هوا در گرما وجود دارد.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، بدن نباید برای مدت طولانی خیلی گرم بماند، زیرا گرمای بیش از حد می‌تواند به مغز و سایر اندام‌های شما آسیب برساند. تعریق، سیستم خنک کننده طبیعی بدن است، اما زمانی که کافی نباشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرتبط با گرما را افزایش می‌دهد.

راه‌های خنک ماندن در گرما:

هیدراته بمانید

خنک ماندن با هیدراته

وقتی گرمتان است، هیدراته کردن خود اولین و مهمترین قدم برای خنک شدن است. دمای آب مهم نیست، زیرا بدن شما آب را گرم می‌کند. اگر بدن شما نیاز به خنک شدن دارد و نمی‌تواند بدون رطوبت کافی این کار را انجام دهد، با تعریق خود را خنک می‌کند.

دوش آب سرد بگیرید

خنک ماندن با دوش سرد

یکی از راه‌های خنک ماندن در روزهای گرم، دوش آب سرد است. گرفتن دوش آب سرد با کاهش دمای مرکزی بدن به خنک شدن بدن کمک می‌کند. برای لذت بیشتر، صابون نعناع را امتحان کنید. منتول موجود در روغن نعناع، ​​گیرنده‌های مغزی را فعال می‌کند که به بدن شما می‌گویند بویی که احساس می‌کنید، خنک و سرد است.

یک کیسه یخ را روی مچ دست یا پشت گردن خود قرار دهید تا بدنتان خنک شود. در این نقاط رگ‌های خونی نزدیک به پوست هستند، بنابراین سریع‌تر خنک می‌شوید.

کرکره یا پرده‌ خانه یا محل کار خود را ببندید

اگر پنجره‌هایی دارید که از صبح تا بعد از ظهر به سمت خورشید است، کرکره یا پرده‌های آن را ببندید تا از ورود مستقیم خورشید به خانه و گرم کردن داخل خانه جلوگیری کند.

با ملحفه‌های قابل تنفس بخوابید

خنک ماندن با تشک پنبه‌ای

پنبه یکی از قابل تنفس‌ترین مواد است، بنابراین ملحفه‌ها یا پتوهای پنبه‌ای می‌توانند به شما در خنک نگه داشتن بدنتان در طول شب کمک کنند.

در پایین تخت یا زیرزمین بخوابید

اگر به دلیل گرمای بیش از حد نمی‌توانید در طول شب بخوابید، سعی کنید روی زمین یا در جایی غیر از اتاق خواب خود بخوابید. به طور مثال، اگر در خانه‌تان زیرزمینی دارید، می‌توانید به طور موقت در آنجا بخوابید.

در اتاق‌های بلااستفاده را ببندید

اگر هیچ کس از اتاقی که دریچه یا تهویه هوا ندارد، استفاده نمی‌کند، در آن قسمت را ببندید تا هوای خنک فقط در قسمت استفاده شده خانه بماند.

لامپ‌های کم مصرف نصب کنید

خنک ماندن با لامپ کم مصرف

لامپ‌های رشته‌ای دمای بالاتری نسبت به لامپ‌های LED تولید می‌کنند. همچنین لامپ‌های کم مصرف می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی کند.

غذا را با شعله آرام بپزید

راه‌های خنک ماندن

گرمای اجاق گاز می‌تواند در تمام خانه شما پخش شود. دمای اجاق گاز رو برای پخت و پز کم کنید. یا در بیرون از منزل روی کباب پز غذای مورد نظرتان را بپزید.

غذاهای یخ زده بخورید

خنک ماندن با بستنی

خوردن یک آیس پک یا بستنی برای خنک شدن می‌تواند برای لحظه‌ای هم شده، کمک کند. اما اگر بیش از حد گرمتان است، در مصرف شکر زیاده روی نکنید.

شکر متابولیسم شما را بالا می‌برد و احساس گرمای درونی بیشتری می‌کنید. بنابراین خوراکی خنک می‌تواند خوب باشد، اما شکر اضافی نه.

شما چه راه حلی برای خنک ماندن در گرما پیشنهاد می‌کنید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.