کوتاهترین مردم

کوتاهترین مردم جهان در کدام کشور زندگی می کنند و کوتاه‌ترین فرد در جهان کیست؟

دارنده رکورد کوتاهترین فرد در جهان، جونری بالاوینگ از فیلیپین است که او ۲۳.۶۲ اینچ معادل ۶۰ سانتی‌متر قد دارد. اما در این مطلب قصد داریم تا بررسی کنیم که به طور متوسط ​​کوتاهترین مردم جهان در کدام کشور زندگی می‌کنند. گرچه ممکن است در ابتدا پاسخ دادن به آن سوال سخت باشد اما اطلاعات کافی در این زمینه ارائه شده و نتیجه‌ی تحقیقات مختلف را در مورد کوتاهترین مردم جهان در اختیارتان قرار خواهیم داد.

براساس اطلاعات منتشر شده، مردهای فیلیپینی کوتا‌ه‌ترین افراد جهان هستند و به طور کلی کشور فیلیپین کوتاهترین مردم جهان را دارد. متوسط قد افراد در این کشور ۱۵۵.۴۷ سانتی‌متر است. شاید باور این موضوع که قد شما با محل تولدتان ارتباط دارد، برایتان عجیب باشد اما این نظریه کاملا تایید شده است. محققان قد میلیون‌ها انسان را مورد بررسی قرار داده‌اند و دریافتند که روند رشد قد در طی سال‌های مختلف تغییر کرده و رشد قد افراد با توجه به کشوری که در آن متولد می‌شوند متفاوت خواهد بود.

طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد که ایرانیان در طول قرن ۲۰ بیشترین رشد قد را داشته‌اند. قد متوسط آنها ۶.۵ اینچ افزایش یافته است در نتیجه می‌توان گفت که به طور کلی مردم ایران در لیست کوتاهترین کشورهای جهان قرار ندارند. طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از کشورهای آفریقا و آسیای جنوبی از قد متوسط یکسانی برخوردار بوده‌اند. در این میان توجه به این نکته مهم است که بسیاری از این کشورها از نظر بهداشت و تغذیه با مشکل روبرو هستند که این امر می‌تواند بر روی ثابت ماندن قد آنها تأثیر بگذارد.

کوتاهترین مردم

اهمیت ژنتیک در رشد قد

اگر بخواهیم بگوییم که کدام کشور به طور متوسط ​​بلندترین مردم را دارد، این کشور هلند بوده که قد افراد به طور متوسط در این کشور ​​6 فوت است. در واقع میانگین قد مردم هلند حدود ۷ اینچ از میانگین قد مردم فیلیپین بیشتر است. البته در فیلیپین در دوره‌ای از تاریخ مردم با رشد بیشتر قد روبرو بوده‌اند اما در نهایت به دلیل جنگ‌های داخلی و مشکلات بهداشتی و سلامتی متعددی که در این کشور به وجود آمد، مجددا منجر به کوتاه شدن قد مردم شد. اتفاق مشابهی هم در یمن رخ داد. از آنجایی که کشور یمن نیز درگیر جنگ‌های مختلف بوده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، مردم این کشور نیز دچار کوتاهی قد شده‌اند و به کلی ژنتیک مردم در مشکلات سلامت و تغذیه تغییر یافته است. در نهایت اعتقاد بر این است که بیش از ۶۰ درصد قد افراد توسط ژنتیک تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: امن ترین خطوط هوایی جهان در سال 2020
بیشتر بخوانید: در کدام کشورها مردم ساعات بیشتری تلویزیون تماشا می‌کنند؟
بیشتر بخوانید: با 9 کشوری که جذاب ترین مردان جهان را از نگاه مردم دارند آشنا شوید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.